Zoë Castillo Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Datteren vår på 2 år har begynt å sitte på doring. I dag kom det noe for første gang, og da innså jeg plutselig at jeg ikke ante hvordan jeg skulle tørke henne! Jeg forstår jo selvsagt denne "foran og bakover"-greia, for det gjør jeg jo selv, men hvordan kommer jeg til? Doringen passer akkurat til stumpen hennes, så jeg følte ikke at det var så mye rom til å komme til mellom der. Setter dere dem ned på gulvet før dere tørker? Er det ikke da fare for at det kommer noe på gulvet? Eller bøyer dere dem framover? Hvordan holder de da balansen? Hun er liksom så lita enda, og alle de mulighetene jeg ser for meg inni hodet mitt virker mer passende for eldre barn. Noen tips?
Gjest imli Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Få ungen til å bøye overkroppen framover (hovudet i fanget), då kjem rumpa lenger opp
Jesse Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Hun må bare bøye seg godt fremover (lene seg mot dine bein) så du får hånda mellom doringen og stumpen hennes..
Titti72 Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Min datter lente seg mot knærne mine, og senere stakk hun hodet mellom knærne mine. Så dumt ut,men utrolig effektivt, siden hun da ikke risikerte å falle av doen.
Zoë Castillo Skrevet 13. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2010 Ok, la meg se om jeg forstår riktig: Jeg skal stå rett foran henne, helt inntil henne slik at hun kan bruke meg som støtte. Og så skal hun lene seg så langt framover som hun får til. Og så skal jeg tørke henne bakfra, foran og bakover? Det virker jo helt idiotisk at jeg trenger en teskje-forklaring på noe så enkelt som tørking etter dobesøk, men jeg har altså aldri tørket andre enn meg selv før! Og en annen ting; tørker dere etter hver gang i pottetreningsfasen, selv om det ikke kommer noe, for å gjøre dette også til en rutine? Eller tørker dere bare når det er noe å tørke? Ellers takk for svar! Ikke måte på hva en får svar på her inne!
Titti72 Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Du har forstått det. Men ikke stå helt inntil doen, for hun må få mulighet til å komme framover. Jeg tørket hver gang, for å lære det, og venne henne til det. Øvelse gjør mester!
Jesse Skrevet 13. november 2010 #7 Skrevet 13. november 2010 Jepp, helt riktig Hodet hennes mellom beina dine som beskrevet over her funker bra for å få kommet seg langt nok frem. Ser veldig komisk ut men Har desverre ikke "tørkeerfaring" med egne barn enda, kun andres, så det med tørking når det ikke har kommet noe kan jeg desverre ikke svare på hva som er lurest..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå