Sunniva81 Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Skal altså da begynne med spinning.Men det er sikkert 10 år siden jeg var på spinning sist,og husker rett og slett ikke hvordan det var.. Her på 3t er det minimalt med lette A timer, stort sett bare B og PulsSpin timer Og det jeg lurer på da, er dette hardt? Så hard at jeg ikke burde hive meg rett på en B time eller PS-time? Jeg vil gjerne ha noen erfaringer med dette,da jeg helst ikke vil sette meg på en sykkel i en full spinningsal,for så å måtte forlate den etter 10min. Er absolutt ikke utrent fra før, bare ikke helt stø på sykling kanskje.Men en gang må jeg jo begynne,så tenkte jeg skulle hive meg med på en PS-time i morgen
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Hei! jeg hadde min første puls-spinn for en stund siden. hadde aldri sittet på en spinn-sykkel før, så det var helt nytt. Var veldig dårlig trent også. Men jeg klarte å gjennomføre. hadde pulsklokke, så fulgte min egen puls. Spurte instruktøren før timen ang innstilling osv. Så jeg tror at du trygt kan kaste deg ut i det! Du kan jo ta det litt rolig første timen, ingen følger med på det. Men jeg så en jente her om dagen, så ikke klarte å fullføre timen. Instruktøre spør jo i begynnelsen av timen om noen er nye, og hun rakk opp hånda. Så at hun stoppet helt opp etter noen minutter. så det er nok veldig individuelt. Men jeg ville bare kastet meg i det. Lykke til! (bare så du vet det, så er PulsSpin intervall-trening. Først 10 min oppvarming. Så 4 min med 85-95% av makspuls. 3 min 70 % av makspuls, og dette gjentas 4 ganger. Altså 4 x 4 intervall )
Sunniva81 Skrevet 14. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2010 Så flott! Da er det kanskje ikke så skummelt likevel da. Da er det vel bare å hive seg uti det
frk. sørensen Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Så flott! Da er det kanskje ikke så skummelt likevel da. Da er det vel bare å hive seg uti det anbefaler deg å bruke motstand fremfor tempo for å øke pulsen de første gangene, det er jo helt opp til deg selv hvor høyt tempo/belastning du vil ha. Du tilpasser selv motstanden etter når du føler at DU ligger i rett pulssone, du trenger ikke følge rtymen i musikken/sidemannen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 uansett så kan du konsentrer deg om å gjør det som du klarer selv. uansett hvilken time du er på. med den dårlige helsa mi, så klarer ikke jeg å gjør så mye. men er likevel med på spinning. for hver en er opptatt med sin egen trening, så ingen følger med på andre. så d hender selv på lett økt, at jeg sitter å tråkker nesten lett hele tiden. en å ha tyngde å opp å stå. litt sitt så opp.... ønsker deg lykke til med treningen
AnonymBruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 anbefaler deg å bruke motstand fremfor tempo for å øke pulsen de første gangene, det er jo helt opp til deg selv hvor høyt tempo/belastning du vil ha. Du tilpasser selv motstanden etter når du føler at DU ligger i rett pulssone, du trenger ikke følge rtymen i musikken/sidemannen. Her er jeg litt uenig. Jeg mener fokuset bør være på å prøve å holde samme tempo som instruktøren, og heller justere motstanden ut i fra det. Da får du best treningsutbytte i forhold til hva instruktøren har lagt opp til.
LukaFrost Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 For folk som ikke er topptrente er det vel ikke så viktig hva/hvordan man trener, men at man trener. Jeg hører stadig om folk som trener til de ser mannne med ljåen. Hvorfor? Når jeg trener kjenner jeg alltid etter hva slags dagsform jeg er i. Har jeg spist lite/mye, har jeg mensen, sov jeg godt i natt, er jeg stressa osv. Man må ikke trene til man kjener blodsmaken i munnen. Ingen bryr seg heller om du tar det litt roligere enn andre. Jeg trener spining 3 ganger i uka. Man sykler seg opp og man sykler seg ned etterpå. Det er ikke full spiker fra første tråkk. Jeg var også skeptisk før jeg begynte. Gjemte meg bakerst så ingen skulle se meg. Nå sitter jeg gjerne forran og bryr meg katta i hva noen måtte mene om intensiteten min. Jeg sykler for meg selv, ikke for andre. Som ny fant jeg fort ut at jeg måtte ha hjelp til å stille inn sykkelen og instruktøren var veldig hjelpsom. Så om du er ny anbefaler jeg å ta en prat med instruktørene. De hjelper deg gjerne. Jeg trodde ikke sykkev var noe for meg, men det er det virkelig. Det er så enkelt. Instruktørerne er utrolig flotte motivatorer. Bra musikk hjelper også til å holde en fin rytme/intensitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå