AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Jeg har begynt å rote i gamle esker av ting jeg har spart på siden jeg var liten og det KLØR! Disse eskene er oppevart på loft og i kjeller i årevis (og jeg vet vi hadde mye mus på loftet før). Men mye av dette vil jeg ta vare på og har ikke lyst til å hive det. Jeg har lest at klær og tekstiler skal fryses i 2 døgn om det er midd for å være sikker. Men må jeg da kokvaske klærne etterpå også, eller holder det å vaske det som vanlig? Og hva gjør jeg med alle de andre tingene/lekene/kosedyrene/bøkene, kan jeg også fryse dette (legge det i en fryseboks) i 2 døgn? Og har jeg da evt. drept midden? Trenger virkelig svar!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Du trenger ikke koke klær etter at de har vært i frysa. Kosedyr og alt annet som ikke tar skade av å bli fuktig, litt usikker på bøker, kan også puttes i frysa. Det behøver ikke være dyr, men kanskje noe støv fra isolasjonen på loftet. Det klør nemlig noe forferdelig. Sjekk det før du går i gang med en omfattende frysejobb.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Du trenger ikke koke klær etter at de har vært i frysa. Kosedyr og alt annet som ikke tar skade av å bli fuktig, litt usikker på bøker, kan også puttes i frysa. Det behøver ikke være dyr, men kanskje noe støv fra isolasjonen på loftet. Det klør nemlig noe forferdelig. Sjekk det før du går i gang med en omfattende frysejobb. Så du mener det skal gå greit å putte alt i fryseren i et par dager? Er faktisk litt usikker mht bøkene selv.. Ja jeg vet noe kan komme av isolasjonen, men jeg tar uansett ikke sjansen på å "smitte" resten av huset om det skulle være midd. Finnes det andre måter å bekvitte det på? Hva med å legge det ute i snøen eller noe når det er minusgrader?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå