Gå til innhold

Norsk mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at man får tak i brun/geitost i butikker i usa, noen som vet hva slags butikker?

Har de marsipan i usa?

Skrevet (endret)

de har nok marsipan. tror det heter marzipan eller noe sånt.

vet at det finnes noen typer "brown cheese" på amerikanske matbutikker av det større slaget. og i de statene hvor mange av innvandrerne en gang i tida var fra Norge har de importbutikker, men aner ikke hva de heter.

Endret av madison rose
Skrevet

Kommer nok litt ann på hvor i USA du er. Jeg har vært i nord og der fikk vi brunost og lutefisk på butikken. Og mange amerikanere kunne norske gloser ettersom det var stat med mange med norske aner.

Lutefisken hadde flere matbutikker og brunost var det en sånn spesialbutikk som hadde.

Gjest strykebrett
Skrevet

På sjømannskirkene har de ofte små utsalg med norske varer, så hvis du er i nærheten av en slik så kan du prøve der.

Skrevet

Noen butikker i Minnesota og North Dakota har brunost etc. Har også sett det i Seattle. Jarlsberg har de i hele USA nå, men det er ikke akkurat brunost da.

Skrevet

Hm, okai, takk for svar :) Jarlsberg har de over alt ja, bare synd jeg er et Norvegiamenneske ;)

Skrevet

Gudbrandsdalsost kan du kjope hos www.marinamarket.com

Ellers har de den der teite "gjetost" pakka paa HEB og Central Market. Whole Foods kan tenkelig og ha den lille gjetosten.

Jeg liker ihvertfall bedre aa bestille fra nett. :)

Marsipan faaes ogsaa paa alle de tre overnevnte. Odense. Bare at den er ganske svindyr. Har funnet billigere og bedre marsipan paa mitt naermeste World Market, men jeg tror ikke det er en kjede.

Som noen andre sa over her, har du nok bedre sjans om du bor lengre nord. Jeg bor i Texas, og her er det heller kleint.

Skrevet

Hvor i USA? Sjømannskirken har en del norsk mat, så pleier det ofte å være skandinaviske butikker rundtom.

Skrevet

jeg liker ikke geitost og gudbrandsdalsost, her er det bare fløtemysost som duger! :) har de det også?

Skrevet (endret)

mine innlegg.

Endret av elvital
Skrevet

Takk for linken over her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...