PecanPie Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Samboeren og jeg (i begynnelsen av 20-årene) planlegger tur til Hellas i juni neste år. Ingen av oss har vært der tidligere, og har derfor lite peiling på hvor det er greit å reise. Har planer om å bestille gjennom Apollo. Vi er ikke festmennesker, så typiske "partysteder" er ikke ønsket. Det er likevel greit med et sted hvor det skjer litt, steder å spise om kvelden, kanskje ta en øl/drink etter middag. Steder som er typisk "familiesteder" hvor det kryr av unger og Bamseklubber er også greit å unngå. Samt steder hvor flyplassen ligger slik at man blir sjenert av flystøy. Noen som har tips og erfaringer og som er villige til å dele?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Da må Parga være midt i blinken! Eller hva med Egina?
PecanPie Skrevet 13. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2010 Apollo arrangerer ikke turer til Egina, men jeg skal se nærmere på Parga. Takk!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Styr unna Rethymno mare på kreta. Var der i høst, og det var en gedigen nedtur. Min feil, for jeg visste ikke om tripadvisor på forhånd, og stolte litt for blindt på apollo-infoen... Når du finner et sted du vil reise, google det godt, les på tripadvisor, og hør med kjente om de kan anbefale noe...
mirrmurr Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Det er med StarTour riktignok, men kan anbefale Kefalonia, og Hotell Emelisse på nordenden. Byen heter Fiskardo. En del Briter der, siden det er den eneste anstendige yacht havna på øya, og dermed litt dyrere enn øyene litt lengre sør, men der trives vi veldig. Hotellet er ikke så veldig stort, og det er Blue Couples, dvs barn er ikke fullt så velkomne der. Koselig restauranter (2 på hotellet) og en liten kilometer til sentrum og du vil ha mer utvalg eller ut på livet.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Styr unna Rethymno mare på kreta. Var der i høst, og det var en gedigen nedtur. Min feil, for jeg visste ikke om tripadvisor på forhånd, og stolte litt for blindt på apollo-infoen... Hvorfor? Selv om det ikke passet deg, er det ikke dermed sagt at andre ikke trives der. Begrunn meningene dine i det minste!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Hvorfor? Selv om det ikke passet deg, er det ikke dermed sagt at andre ikke trives der. Begrunn meningene dine i det minste! Tja, bortsett fra at * bassengene var skitne (tilgrodde med alger, fulle av sand,) * at toalettene ved bassengområdet ikke gikk an å låse, og at de manglet både dopapir, såpe eller tørkemuligheter * at du måtte tipse for å få en drink i barene (dyr all inclusive når man må tipse en euro eller to hver gang) * at du måtte tipse stuepiken 3-4 euro om dagen for å få rengjort rommet * at rommet som du hadde betalt for å være "oppgradert" var skittent, med mugg på badet, lange hår i sluket, støv og døde insekter på gulvet i hoveddelen, og ikke låsbare dører * at det ikke var juice ved frokosten men tynn saft * at det var instant kaffe * at maten var den samme hver eneste dag * at internett hjørnet var en tom pult, og det trådløse nettet var Vm i ustabilt * at massasje og frisør ikke fantes (selv om det stod både hos apollo og i hotellpermen at det var der) Og listen er laaaang. Dette er bare et raskt utdrag....
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Anbefaler Platanias en halvtime fra chania Utmerket plass, blir dit igjen neste gang
PecanPie Skrevet 14. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. november 2010 Tja, bortsett fra at * bassengene var skitne (tilgrodde med alger, fulle av sand,) * at toalettene ved bassengområdet ikke gikk an å låse, og at de manglet både dopapir, såpe eller tørkemuligheter * at du måtte tipse for å få en drink i barene (dyr all inclusive når man må tipse en euro eller to hver gang) * at du måtte tipse stuepiken 3-4 euro om dagen for å få rengjort rommet * at rommet som du hadde betalt for å være "oppgradert" var skittent, med mugg på badet, lange hår i sluket, støv og døde insekter på gulvet i hoveddelen, og ikke låsbare dører * at det ikke var juice ved frokosten men tynn saft * at det var instant kaffe * at maten var den samme hver eneste dag * at internett hjørnet var en tom pult, og det trådløse nettet var Vm i ustabilt * at massasje og frisør ikke fantes (selv om det stod både hos apollo og i hotellpermen at det var der) Og listen er laaaang. Dette er bare et raskt utdrag.... Er dette et spesielt hotell du forteller om? I så fall skal jeg ta det til etterretning. Men var hele turen like ille da? Hva med området dere ferierte i? Hvordan er Kreta som reisemål? Vi tenker å leie en ettromsleilighet og stå for frokost selv, så hvordan forskjellige hotellers kontinentale frokoster er, er ikke så interessant å høre om egentlig.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 Er dette et spesielt hotell du forteller om? I så fall skal jeg ta det til etterretning. Men var hele turen like ille da? Hva med området dere ferierte i? Hvordan er Kreta som reisemål? Vi tenker å leie en ettromsleilighet og stå for frokost selv, så hvordan forskjellige hotellers kontinentale frokoster er, er ikke så interessant å høre om egentlig. Det var et all inclusive, som jeg ble "varmt anbefalt" av konsulenten på apollo. Det var et hotell langt utenfor sentrum, og vi ble frarådet både buss og taxi inn til byen (vi var to voksne, ikke "småjenter på 1 tur ut i verden), for det var utrygt. og området rundt hotellet var slitent, søplete og lite tiltalende. Var en liten kiosk rett utenfor hotellområdet, der ALT var utgått på dato og nedstøvet og fælt.....
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #11 Skrevet 14. november 2010 Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av hotellet i det heletatt! Bortsett fra at maten var kjedelig, men det er vel typisk på All inclusive hoteller... Vi spiste som regel på koselige tavernaer i Rethymnon isteden. Jeg og noen venninner hadde det helt utmerket da vi var der. De som jobbet der var veldig serviceinnstilte og hyggelige. Men jeg tror også Parga ville passe for TS. Anbefaler Acrothea hotel på det varmeste!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #12 Skrevet 14. november 2010 Anbefaler Platanias en halvtime fra chania Utmerket plass, blir dit igjen neste gang Uff nei, der har jeg vært og gud bedre for et nitrist sted!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Jeg anbefaler Kreta - Rethymno. Jeg har bodd der i nesten 1 år og jeg vet mye om hvordan det er der nede. Det er veldig fint ved gamlebyen. For det meste er det familier og kjærestepar der, men det er også en turistklubb der. Der er noen turister som drikker seg fulle osv. Men spørs om klubben er åpen neste år.. For å si det sånn ingen drar dit for å feste, men det kan hende man ser en full nordmann eller to i gata:P hehe. Dette var jo et veldig feststed men etter finansekrisen kom for fult stengte alle klubbene og ingen party-turister kommer lenger. Veldig fin strand, mange cafeer og resturanter og fin shoppinggate. Jeg så i hvertfall mange kjærestepar der:) Stedet er lite og man blir fort kjent med gatene. Jeg synes dette er det perfekte for kjærestepar!! Skal man feste vilt så bør man heller komme seg til Chania eller Heraklion. Dette er min mening da.. Spør hvis du vil vite noe om resturanter, cafe/bar, hotell osv så kan jeg svare så godt jeg kan :-)
ondebanan Skrevet 29. november 2010 #14 Skrevet 29. november 2010 Blir litt sjokkert når jeg ser at folk reiser til Hellas på All inclusive, når man kan få så mye GOD og BILLIG mat rundtomkring! Forøvrig har jeg vært en del i Hellas, og anbefaler fastlandet på det varmeste! Sjekk ut reisemål på Peloponnes, der er det mindre turister og mer 'ekte' stemning enn på de vanlige charter-reisemålene. Det er og veldig enkelt å fly billig til Athen og ta båt videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå