Gå til innhold

Så utrolig skuffet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bryllupet vårt har vel i grunnen hatt en trang fødsel... Masse fram og tilbake, og når vi fikk satt dato først så ble jeg permitert fra jobben og vi måtte utsette det hele et år.

Nå begynte alt å falle på plass, og bryllupet var bestemt til enten slutten av februar eller begynnelsen av mai.

Så for ca 2 uker siden ringte bestekompisen til min kjære og spurte om han ville være forlover for han til neste år. Det syntes jo min kjære var kjempehyggelig, og spurte samtidig om han ville være men kjæres forlover, for vi planla også bryllup. Han fortalte da at bryllupet ble enten i slutten av februar eller begynnelsen av mai. Kamraten hadde ikke planlagt noe ennå, de hadde ikke dato. Ok tenkte vi, da blir det nok til sommeren. Derfor hellet vi mer mot bryllup i februar, for vi ønsket ikke at bryllupene skulle risikere å komme ganske tett.

Men i helga fikk vi melding om at de har satt datoen til slutten av april! Og da fikk vi helt hakeslepp! Ok, hvis vi tar det i februar så blir det 2 mnd i mellom bryllupene. Men vi skal ha et lite bryllup, og hadde tenkt å hemmeligholde det til rett før bryllupet. De skal ha et stort bryllup og har allerede fortalt veldig mange om det. Dessuten vil jo innbydelsene deres komme ut før bryllupet vårt. Så nå føler vi at vårt bryllup kommer til å drukne litt i deres, og at det vil virke som om vi desperat skynder oss å gifte oss før dem. Selv om vi har planlagt bryllup mye lenger enn dem.

Jeg vet det er litt dumt å tenke sånn, men vi ble faktisk begge veldig skuffet!! De visste jo ca når vi planla å gifte oss før de satte dato, de kunne jo kanskje spurt oss når det var fare for at bryllupene havnet så tett? Hva om vi hadde valgt begynnelsen av mai, da hadde det bare blitt ei uke mellom bryllupene, og hvis de skal på bryllupsreise rett etter så ville jo ikke han kunne vært forlover for min kjære engang! Nei, mulig jeg er trangsynt her, men dette syns jeg var råttent!

En annen ting var at vi ettertrykkelig sa at de ikke skulle si noe til andre om våre bryllupsplaner, men nå har vi allerede mottatt gratulasjoner fra folk som har fått vite om det gjennom dem. Fy f... :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

det å fortelle andre om det dere har sagt skal være hemmelig er slett ikke pent!!!! :fy:

men med to måneder i mellom, så tror jeg ikke at du trenger å bekymre deg for at bryllupene skal komme i konflikt (drukne deres bryllup)

Skrevet

Svært dårlig gjort å fortelle andre om dere. Men så lenge dere får giftet dere først og det er en mnd eller to til de skal gifte seg ser jeg ikke den helt store krisen. Det kommer en periode i livet der mange gifter seg. Jeg hadde ikke reagert på valg av dato.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og føler med deg. Men samtidig blir det litt hva man planlegger, hvis dere vi lha et lite bryllup, vil det uansett virke lite i forhold til et stort bryllup.

Jeg syns at hvis dere hadde satt en klar dato i veldig gog tid burde de klare å ligge unna. Men siden dere ikke har vært så konkrete må dere regne med at det kan bli småkrasjer som dette. Alternativet deres er jo å fex flytte det frem til til august.....

Og det er usedvanlig dårlig gjort å fortelle folks hemmeligheter.....

Skrevet

Sorry, så nå at dere hadde sagt kanskej slutten av mai. Isåfall ville jeg nok ikke valgt den datoen, nei, det synes jeg ville vært litt tett.

Men da er det jo bare å gå for februar!

Skrevet

Ja, de gjorde jo i grunnen valget lettere for oss, nå er det jo totalt uaktuelt for oss å ta bryllupet i mai. Jeg er enig i at det hadde vært annerledes om vi hadde sagt en eksakt dato, men jeg ble skuffet likevel.

Nåja, ikke pokker om de skal få "overstråle" dagen vår!! Vi skal ihvertfall ha et mer intimt og spesielt bryllup, så de kan jo i grunnen ikke sammenlignes. Det irriterer meg mest at det nå vil virke som om vi har bestemt oss for å gifte oss etter at de hadde bestemt seg, og at vi skynder oss for å få giftet oss før dem. Men det er definitivt uaktuelt for oss å utsette bryllupet noe mer, skulle jo egentlig vært gift for lengst vi, nå vil vi ikke vente mer! Æsj, man blir visst litt paranoid i denne bryllupsplanleggingen... :oops:

Skrevet
Nei' date=' mulig jeg er trangsynt her, men dette syns jeg var råttent!:[/quote']

Råttent å sette dato uten å spørre dere???? Nå må du gi deg! Du vet sikkert selv hvor mange hensyn man skal ta ifht å sette dato, så å si at det er råttent???

Dette derimot synes jeg er veldig dårlig gjort. Har dere sagt det skulle holdes hemmelig så er det for dårlig av vennene deres å plapre om dette :evil: Det synes jeg også dere skal si til dem.

Skrevet

Ups, jeg mente ikke at det var råttent å sette dato uten å spørre oss egentlig, bare at de la det så nært en av våre mulige datoer. Når de visste at det var en mulighet for at vi skulle gifte oss en uke senere, så hadde det vel ikke kostet så mye å spørre om vi hadde bestemt oss nærmere ang dato før de satte datoen. Mulig jeg er urimelig. Men nå kjører vi for vinterbryllup vi, og det er ok det. Bare irriterte meg at vi ble tvunget til å ta hensyn til dem, mens de ikke viste noe hensyn.

Skrevet

Dårlig gjort å fortelle andre om deres planer til andre når de hadde fått beskjed om å ikke gjøre det.

Men jeg ser IKKE problemet med at man har bryllup tett på hverandre. Hva er det man er så redd for? Å bli sammenliknet og falle dårlig ut? Jeg tror at de stakkarslige menneskene som sammenlikner bryllup gjør det uansett om det er en uke, en måned eller et år mellom. Er det ikke bare hyggelig at vennene deres skal gifte seg??? Dere skal jo uansett ha to vidt forskjellige bryllup. Kanskje de har planlagt bryllup i hemmelighet som dere og at de og hadde sett seg ut en spesiell dato?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forstår heller ikke helt problemet ditt mht. dato! det er utrolig mange hensyn å ta når man skal bestemme bryllupsdato, og iom. at dere var relativt lite konkrete og hadde flere alternativer, reagerer jeg slettes ikke på den datoen de bestemte! Du kan da ikke forvente at de skal vente med å bestemme dato til dere har bestemt dere??? Tror ikke antall uker mellom bryllupene er avgjørende for hvor mye folk sammenligner. Det virker som om dere har valgt å kjøre forkjellig stil på bryllupene, og hvert bryllup blir sikkert kjempeflott på sin måte. Det med å fortelle om bryllupet deres når dere ville holde det hemmelig, var imidlertid ikke pent gjort!

Skrevet

Jeg forstår det godt, jeg. Mennene skal jo være forlovere for hverandre (hvis jeg forstår dette rett), og da er det jo litt greit å avklare på forhånd hvilken dato man ønsker. Dere kunne jo risikere å havne på samme dag!

Da jeg ble spurt om å være forlover, ble jeg også spurt om hvilke datoer som passet. Det synes jeg var både ordentlig og hyggelig.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

De skal være forlovere for hverandre ja. Vel, mannfolka har snakket sammen nå, og det var visst eneste mulige dato for dem, for det skulle være to bryllup til i familien denne våren, et i mai og et i juni. Snakk om stress... Vel, det er greit for oss. Men vi fikk heller ikke vite datoen før vi hørte av noen andre at datoen var satt, og da spurte dem direkte. Gudene vet når vi hadde fått vite det om vi ikke hadde spurt. Skal innrømme at jeg nok overreagerte litt, men man vet ikke hvordan det føles før man er i en sånn situasjon selv. Enda godt vi nesten hadde bestemt oss helt sikkert for februar uansett.

Gjest Stikker innom
Skrevet

Stønn ass. Du overreagerer ikke LITT, du overreagerer masse!

At folk skal tro dere skyndet dere å gifte dere før dem etc... Herregud! Folk kommer ikke til å "TRO" noe som helst, bare at de skal i to brylluper den våren, det gjør da ingenting. Dessuten - hva folk måtte tro og mene skal du bare drite i, kjør løpet ditt og lag bryllup sånn DU vil ha det.

Jeg syns heller ikke de har noen spesiell plikt til å opplyse dere om datoen før alle andre.

...men at de forteller folk hemmeligheten deres - det er ikke bra.

Gjest Abelone
Skrevet

Tror du trenger å justere fokus litt i forhold til dette bryllupet ditt...... Du sier jo selv at du er litt småparanoid, og det tror jeg også :blunke: . Nei, glem dette med dato, og sats på å få et kjempekoselig, intimt og trivlig brullup for deg og din kjære. Hvis DU glemmer alt dette forstyrrende andre, så vil ingen andre heller henge seg opp i det. Men om du gjør det til en stor sak, vil andre også fornemme det, og det vil ødelegge for deg/dere. Bygones!! ikke sant?

Skrevet

Dårlig gjort å ikke respektere at deres dato er det deres som skal fortelle om, men bortsett fra det synes jeg du overreagerer. Ditt bryllup er seff veldig viktig for deg, men du kan ikke regne med å beslaglegge et helt kvartal så ditt bryllup skal få nok storm, for ikke å snakke om halvår. De sa jo selv at de hadde totalt 3 andre bryllup å forholde seg til, og gjorde sitt beste med den informasjonen de hadde. Synes faktisk de var hensynsfulle jeg!

Tror ikke noen mistenker deg for å prøve å vinne over dem i bryllupskonkurranse heller, bare fordi du har først og sier fra sist. Hvis noen lurer, kan du jo være ærlig og si at dere skulle egentlig ha ifjor, men måtte flytte pga. omstendighetene. Planlegg ditt bryllup slik du vil ha det, uten å tenke på jante eller konkurranse!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er egentlig problemet?

Så lenge de ikke har valgt samme dato er det da ikke noe problem i det hele tatt?

Blir alle kommende bruder stokk dumme?

Skrevet

Ja alle bruder blir like stokk dumme.

Er vel ikke så pussig at man vil ha denne begivenheten litt for seg selv....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan da ikke være noe problem med så lang tids avstand?

Det året jeg giftet meg var vi så mange kjente som gifta oss at det ble ganske tett mellom bryllupa. Vi fikk like fine gaver alle sammen. Noen av oss brukte samme kjole i flere bryllup, men så ingen ulykkelige bruder for det...

Hvem av oss skulle begynt å sutre fordi de andre også ville gifte seg?

LITT gangsyn må en kunne beholde... :riste:

Skrevet

Så enig, så enig, Revetispa.

For det er vel for ens egen del at man gifter seg, og ikke alle andres?

Eg berre spyr..... :briller:

Skrevet

Erlig talt! Jeg skjønner ikke helt problemet! Bryllupene krasjer jo ikke, det er 2 måneder imellom de jo! Folk må vel få gifte seg når det passer for dem. Dere hadde selv ikke gitt vennene deres noen dato og der kan ikke forvente at de skal ha bryllupet sitt når det passer for dere? Hvordan kunne du ta det for gitt at de skulle ha sommerbryllup? Om dere så hadde gifta dere med en ukes mellomrom hadde vel ikke det nødvendig vis vært noe stort problem, med mindre dere ikke hadde mulighet til å gå i hverandres bryllup. Noe som uansett kan skje om man har andre ting som krasjer med bryllupet.

Du skriver selv at du vil ha et lite intimt bryllup og at det atpå til skulle være hemmelig tett opp til bryllupsdatoen deres. Da kan du ikke være redd for at noen annens bryllup skal overstråle deres! Jeg trode uansett ikke man konkurrerte når det gjelder brylluper, men etter å ha lest på forumet her er jeg litt i tvil...

TefrA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...