AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 HAr lenge tenkt på å lage en god kyllingsalat men jeg har ikke tid til å stå og steke kyllingfileten. Jeg har ikke erfaring med koking/trekking av kyllingfilet, men kanskje er det noen som kan hjelpe? Jeg bruker helst ikke buljong
Bolligator Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Jeg koker kyllingfilet for aa lage hundegodbiter. Blir ok. Terner den og vender i litt paprikapulver. Kyllingfileten blir mye bedre om du bare putter den i ei form i ovnen sammen med litt olje og krydder/en eller annen form for marinade. Naar kyllingen er lunka, kan du rive den med fingrene og vende den i marinaden den er stekt i. Mye bedre enn pannestekt kyllingfilet, og tar bare ca 20 minutter i ovnen ved 180 grader.
Supraspinatus Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 HAr lenge tenkt på å lage en god kyllingsalat men jeg har ikke tid til å stå og steke kyllingfileten. Jeg har ikke erfaring med koking/trekking av kyllingfilet, men kanskje er det noen som kan hjelpe? Jeg bruker helst ikke buljong Dette blir ikke godt. Om du skal koke den ville jeg brukt metoden som kalles "sous-vide". Da putter du fileten i en pose som du vakuumerer, eller fjerner mest mulig luft fra dersom du ikke har utstyr til å vakuumere. Så koker du fileten i plasten. Da vil den bli tilberedt i sin egen kraft/væske og all smak bevares. Den enkleste måten er stekeovn. Tar ca 20min på 200grader (avhengig av tykkelsen). Pakk den i aluminiumsfolie dersom du ikke vil ha stekeskorpe.
Matrone Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 For å slippe stekepanne kan du kjøre den i 40 minutter på 175 grader midt i ovnen.
dobby Skrevet 14. november 2010 #5 Skrevet 14. november 2010 Eg har fleire gonger dampa kyllingfilet (med damprist i kasserolle), det fungerer bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå