Gå til innhold

Koke kyllingfilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr lenge tenkt på å lage en god kyllingsalat men jeg har ikke tid til å stå og steke kyllingfileten. Jeg har ikke erfaring med koking/trekking av kyllingfilet, men kanskje er det noen som kan hjelpe? :) Jeg bruker helst ikke buljong :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker kyllingfilet for aa lage hundegodbiter. Blir ok. Terner den og vender i litt paprikapulver.

Kyllingfileten blir mye bedre om du bare putter den i ei form i ovnen sammen med litt olje og krydder/en eller annen form for marinade.

Naar kyllingen er lunka, kan du rive den med fingrene og vende den i marinaden den er stekt i. Mye bedre enn pannestekt kyllingfilet, og tar bare ca 20 minutter i ovnen ved 180 grader.

Skrevet

HAr lenge tenkt på å lage en god kyllingsalat men jeg har ikke tid til å stå og steke kyllingfileten. Jeg har ikke erfaring med koking/trekking av kyllingfilet, men kanskje er det noen som kan hjelpe? :) Jeg bruker helst ikke buljong :P

Dette blir ikke godt. Om du skal koke den ville jeg brukt metoden som kalles "sous-vide". Da putter du fileten i en pose som du vakuumerer, eller fjerner mest mulig luft fra dersom du ikke har utstyr til å vakuumere.

Så koker du fileten i plasten. Da vil den bli tilberedt i sin egen kraft/væske og all smak bevares.

Den enkleste måten er stekeovn. Tar ca 20min på 200grader (avhengig av tykkelsen).

Pakk den i aluminiumsfolie dersom du ikke vil ha stekeskorpe.

Skrevet

For å slippe stekepanne kan du kjøre den i 40 minutter på 175 grader midt i ovnen.

Skrevet

Eg har fleire gonger dampa kyllingfilet (med damprist i kasserolle), det fungerer bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...