Gå til innhold

Fra yasmin til trinordiol.

Nicky B

Anbefalte innlegg

Har nå lest side opp og side ned på forumet om p-piller, men fant ikke noen innlegg om svarer på akkurat det jeg lurer om, så her kommer nok et innlegg om p-piller. :oops:

Saken er den:

Har gått på trinordiol i maaaaaange år og vært fornøyd (ingen bivirkninger av store slag) men fikk lyst til og prøve yasmin som jeg har hørt så mye bra om. Har nå gått en måned på yasmin og har hatt mensen mer eller mindre hele tiden. :( (Vet at mellomblødninger er en vanlig bi virkning....) Men i tillegg så har jeg fått en voldsom oppblomstring av kviser! :grine:

Så nå vil jeg tilbake til trinordiol. Men paknings vedlegget til trinordiol sier ingenting om når disse skal tas igjen ved overgang fra andre piller.

Er det som ved bytte til yasmin, at man begynner på nytt brett når yasmin brettet er ferdigspist? Eller kan jeg begynne på trinordiol når jeg har mensen i "placebo pille uka" med yasmin?

Håper noen har et svar til meg! Takknemlig for all hjelp!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det vanlige er at du først har en pillefri uke etter at du har spist siste Yasmin tablett, deretter begynner du på Trinordiol. Da skal du være sikker fra dag én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er at du først har en pillefri uke etter at du har spist siste Yasmin tablett' date=' deretter begynner du på Trinordiol. Da skal du være sikker fra dag én.[/quote']

Tusen takk for svar, Julienne! Nå er jeg litt tjukk i hue her, men når du sier en pillefri uke etter at siste yasmin tablett er tatt, mener du da den siste tabletten med hormoner i (den gule) eller den siste hvite tabletten som ikke har hormoner? Eller menes det at jeg skal ha en uke hvor ingen piller blir tatt etter endt yasmin brett? Liker ikke og klusse for mye med sånn ting, så jeg vil bare være helt sikker!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mente nok den rekka med piller som ikke har hormoner. (=placebo-pillene)

Når du er ferdig med den, begynner du rett på Trinordiol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Rachel! :D

Syns det hørtes skummelt ut med en uke uten noen piller.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

"pillefri" eller "placebo-uke" blir det samme, noen har brett med bare 21 piller, de tar en pillefri uke, mens andre har brett med hormonfrie piller piller, det er det samme. Men ikke bruk BÅDE hormonfrie og DERETTER pillefri, da blir det fort baby...

Du gjør det rett om du spiser de hormonfrie, og deretter begynner på nye. Altså, "bytt brett" som vanlig, bare bytt til et brett osm heter noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja det var det jeg mente, brukte selv brett med 21 piller da jeg tok Yasmin, så jeg tenkte ikke på at du kanskje bruker brett med 28 piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes andre som får mellomblødninger av yasmin...

Klem fra meg som snart skal få p-ring!

Det jeg har vil jeg ikke kalle mellomblødninger, men regelrett full mens.... :evil:

Har vurdert p-ringen jeg også, så jeg får se om det blir et alternativ om trinordiol ikke skulle fungere like bra som før jeg byttet.

Takk til alle som har svart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...