AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Er det noen som vet hva en synsundersøkelse hos de ulike kjedene koster? Trenger nye briller, og tenkte å gå til Specsavers pga. 2 for 1-tilbudet, men lurer på hva synsundersøkelsen som jeg uansett må ha koster.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 http://www.dinside.no/823238/norges-billigste-briller
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2010 #4 Skrevet 26. desember 2010 Det billigste man kan få briller for fra Specsavers er altså 395 kroner for synsundersøkelse + 295 kroner = totalt 690 kroner for (to par) briller? http://www.specsavers.no/ Jeg har aldri brukt briller eller linser før, men har merket at jeg har litt dårlig syn når jeg er på forelesning, så jeg er nok blitt litt nærsynt. Det plager meg ikke stort, men jeg tenkte det kanskje kunne være greit å prøve briller. Men jeg aner ikke om jeg gidder å bruke det, så jeg vil helst ikke legge alt for mye i det første gang jeg kjøper! Er ikke noe å si på den prisen. Tror ikke jeg trenger noen ekstrabehandlinger av glasset heller, for jeg kommer nok ikke til å bruke briller når jeg blir tatt bilde av (antirefleks) og jeg steller fint med tingene mine, så det er ikke stor sjanse for at de blir skadet/ripet. Eller hva tror dere? Men er det noen som tilbyr gratis synsundersøkelse? Eller koster det alltid penger? Og kan jeg stole på at det resultatet jeg får på en synsundersøkelse hos en kjede faktisk stemmer, eller det store (tilfeldige) forskjeller mellom de ulike optikerne? Har snakket med flere som fikk høre noe fra en optiker og så noe helt annet fra en optiker, feks. mye dårligere syn hos den ene av dem, eller tilleggsproblemer som skjeve hornhinner hos bare den ene optikeren, og lignende. (grunnen til at de jeg snakket med var hos to optikere var fordi de fant ut etter å ha vært på en synsundersøkelse at arbeidsgiver hadde inngått avtale med en annen enn den de var hos, og da måtte de ta ny synsundersøkelse hos den riktige optikeren.) Er det noen erfarne brillebrukere her som har tips til en stakkars nybegynner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå