rachel who Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Vi har en mørk gang som vi er ganske lei av. Min bedre halvdel påstår at han vil male hele gangen hvit. Han mener at det vil hjelpe på belysningen. Jeg er mer usikker på om det blir et bra resultat av å male det helt hvit. Noen som har kunnskap om dette og kan gi oss noen tips?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Fortell litt mer om gangen. Får den noe dagslys? Og er det nord eller sørvendt lys? 1
Thomasine Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Vi har en liten gang, med vekt på liten... I døra er det 4 små vinduer og det er alt lyset som slipper til der. Den er malt hvit og skohyller, speil og hattehylle er i svart. Rent og pent. Utfordringen er alle håndmerker fra barna som kommer etterhvert, men en klut tørker lett av det. Malt med Lady's Be clean som er enkel å tørke av. Hvit er bra! 1
rachel who Skrevet 13. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2010 Fortell litt mer om gangen. Får den noe dagslys? Og er det nord eller sørvendt lys? Den går over 2 etg. Med et vindu/dør i 2.etg og ned en trapp så en liten avlang gang ned i 1 etg. Vi strever med at det er så mørkt, så derfor lurer vi på hvitt. Men vi lurer også på om det da er mulig å male tak og lister i samme nyanse. Fint å se at dere mener dette går.
Christiane_W Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Det er ikke noe i veien for å male alt i samme farge, bare pass på å velge en veggmaling som er lett å tørke av om det kommer noe smuss på veggene. 1
Gjest Harriet Skrevet 13. november 2010 #7 Skrevet 13. november 2010 Hvitt går kjempefint - men jeg anbefaler også bruk av speil for å øke romfølelsen. Har valgt speildører på skyvedørsgarderoben i entreen vår og det kombinert med hvite vegger gjør rommet dobbelt så stort. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #8 Skrevet 13. november 2010 Jeg har hvit gang, hvite dører, karmer og lister. Forstår ikke hva som er problemet her, det er jo kjempefint det! 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #9 Skrevet 13. november 2010 Ja det går bra. Men anbefaler å velge en hvit med brekk av litt gult/rødt/oransje for å få litt varmere farge siden ganger lett kan føles veldig kald (skal ikke mye til). Lister i samme farge lager en større rom følelse, så det også helt fint. 1
rachel who Skrevet 13. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. november 2010 Hurra. Dette gledet meg. Nå er det bare å gå i gang å male gangen.
Titti72 Skrevet 13. november 2010 #11 Skrevet 13. november 2010 Enig med å brekke fargen varmere, men i tillegg til det ville jeg ha en liten fargeforskjell på lister ifht. vegger. Jeg syns det er stiligst.
vennskap82 Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Hvitt går kjempefint - men jeg anbefaler også bruk av speil for å øke romfølelsen. Har valgt speildører på skyvedørsgarderoben i entreen vår og det kombinert med hvite vegger gjør rommet dobbelt så stort. ",) *THUMBS UP*
Belize. Skrevet 18. november 2010 #13 Skrevet 18. november 2010 Kan gjerne male alt i hvitt ja, det er jo veldig mange som gjør det. Kommer jo an på om du vil ha det helt hvitt, eller med litt brekk. Du kan jo se på Chi, Letthet, Klassisk hvit (s 0500-N) Dette er nesten helt hvite farger, men som har litt farger i seg, men som vil oppfattes som helt hvite. Om du har strie, gips, betong eller tapet vil jeg anbefale Lady Easy Clean. Helt genial maling! Blir ikke skjoldete om du vasker på den, pluss at den er mye lettere å vaske på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå