Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem? Ellevill? Det tviler jeg sterkt på. Eller... handler denne tråden eeegentlig om hun gifte dama som ikke vil ha deg? Syns du ikke det holder med den fantastisk lange tråden som allerede er om henne?

Tenkte jeg bare kunne nevne det i denne tråden hva som har skjedd nå.

Hun har jo forsåvidt med min skjebne å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjebnen lekte med meg, og jeg lekte med. Jeg kunne klart se at den førte meg i ulykken, men jeg sa til meg selv at jeg var innstilt på det. Overfor skjebnen tapte alle så allikevel. av Isaac Bashevis Singer

Skrevet

Jeg skrev det i innlegg #42 over her også:

Skjebnen er tilfeldigheter (eventuelt forutbestemte hendelser) som man ikke kan kontrollere selv, samt en del faktorer som man kan styre og bestemme over selv (i større eller mindre grad).

Så du har din helt egne oppfating av også dette begrepet.

Og jeg ser at tråden egentlig skal handle om denne dama i nord igjen - da gidder jeg ikke diskutere.

Kan du ikke heller starte en ærligere tråd og syte på om dette kvinnemennesket som tydeligvis har gitt deg en sugejobb du nesten har dødd av, eller noe sånt ettersom du bare ikke klarer å gå videre, så kan du klage og bære deg der?

Forslag til navn: "Steinar40 syter om livet", "Hvordan unngå å gå videre i livet", "Hvor lenge kan man leve på en løgn?", "Hvordan kan jeg se bort fra realitetene en stund til - jeg trenger råd", "Hvordan ha det ille - 15 innfallsvinkler til en meningsløs tilværelse", "Hvor lenge kan jeg bevare minnet om hun som har gått?", "Aldri mer sex - er det mulig å leve uten?", "Hvordan unngå positiv tenkning", "Ekstra inntekt - jeg skal brødfø ei jeg aldri får" osv osv osv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal med forundring si at for èn gangs skyld så er jeg faktisk enig med Steinar!!! :eeeh:

Jeg tror på skjebnen, og jeg er enig med Steinar i at min oppfattelse av sjebnen og livet, ikke er så ensformig som ordbok-beskrivelsen beskriver den.

Jeg tror på at det jeg er skapt akkurat slik jeg er, med de egenskaper jeg har, for å bruke akkurat de egenskapene. Jeg tror også på at de mennesker som kommer inn i mitt liv, kommer dit for en grunn, det er ikke tilfeldigheter med en mening bak deres inntreden i mitt liv. Altså skjebnen.

Det betyr IKKE at det ikke går an å påvirke sitt eget liv, for selv om jeg tror man er skapt slik man skal være med en mening, og man møter folk som man er ment å møte for en grunn, så tror jeg vi faktisk er i stand til å påvirke både om vi lever livet slik vi er ment, og påvirke skjebnen og de mulighetene denne legger i vår vei.

Jeg forstår at andre synes dette virker heeeelt på jordet, men det gjør da ingenting. ;)

Det har absolutt INGENTING med ansvarsfraskrivelse å gjøre, for jeg tror like herlig man må jobbe for både menneskene i livet sitt, livet sitt og alt man vil skal skje. Jeg tror ikke at skjebnen er slik laget at man bare kan sitte å ta imot, jeg tror ikke VI bare kan sitte å eksistere, også er det bra nok til å gi oss det livet vi er ment å ha. Jeg tror vi må ta valg, jobbe for å komme dit vi føler vi skal, og jeg tror vi må tåle mye på vår vei fordi vi ikke alltid forstår hvorfor vi møter de menneskene vi gjør.

Til tross for at jeg tror på skjebnen, og altså tror på at det er en grunn til det som skjer, så gjør det like vondt når jeg finner ut at ham jeg trodde skulle være min livspartner ikke ender opp som det. Kjærlighetssorgen er like stor, til tross for at jeg også vet å fokusere på hva jeg har fått fra dette menneske og til tross for at jeg tror at jeg på sikt vil se hva han egentlig var der for.

På grunn av at jeg tror på at man kan påvirke, blir det altså akkurat like viktig å jobbe hardt for det man vil, og det er på ingen måte noen hvilepute å tro på skjebnen, for meg. Jeg må ta ansvar for mine valg og handlinger uansett, dt er ikke så enkelt at jeg kan SKYLDE på skjebnen, men for meg så viser altså gjerne skjebnen meg hva som var meningen med de forskjellige tingene, selv om jeg ikke alltid ser det der og da.

Gjest Eurodice
Skrevet

Så du har din helt egne oppfating av også dette begrepet.

Og jeg ser at tråden egentlig skal handle om denne dama i nord igjen - da gidder jeg ikke diskutere.

Kan du ikke heller starte en ærligere tråd og syte på om dette kvinnemennesket som tydeligvis har gitt deg en sugejobb du nesten har dødd av, eller noe sånt ettersom du bare ikke klarer å gå videre, så kan du klage og bære deg der?

Forslag til navn: "Steinar40 syter om livet", "Hvordan unngå å gå videre i livet", "Hvor lenge kan man leve på en løgn?", "Hvordan kan jeg se bort fra realitetene en stund til - jeg trenger råd", "Hvordan ha det ille - 15 innfallsvinkler til en meningsløs tilværelse", "Hvor lenge kan jeg bevare minnet om hun som har gått?", "Aldri mer sex - er det mulig å leve uten?", "Hvordan unngå positiv tenkning", "Ekstra inntekt - jeg skal brødfø ei jeg aldri får" osv osv osv.

Tiltredes helhjertet, Suzy! :)

Skrevet

Deler ut pluss med raus hånd til Suzy!

Gjest benighted
Skrevet

Tror ikke det finnes noen skjebne.

Hvis det gjør det er den ond.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Flere tanker og/eller erfaringer rundt skjebnen i livet ditt? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ofte ordet "skjebne" om ting som ligger i kortene selv om jeg ikke tror det er bestemt av høyere makter. Tenker ofte på skjebnen som de rammene som er gitt, og som ikke kan påvirkes. Jeg tror også at folk skal styre sitt eget liv i stor grad, men vi er også født med ulike forutsetninger. Folk er født med ulikt utseendet, ulik grad av intelligens, og ulike sosiale evner, derfor må enkelte jobbe veldig hardt for å oppnå en brøkdel av hva de med gode forutsetninger får til kun ved å være seg selv og gjøre det som faller dem naturlig. Jeg tror ikke skjebnen har bestemt at jeg ikke skal klare å få meg kjæresten, men jeg tror dessverre skjebnen gjør det mye vanskeligere for meg da jeg skiller meg såpass ut på mange området uten å ville det selv.

Skrevet

Jeg bruker ofte ordet "skjebne" om ting som ligger i kortene selv om jeg ikke tror det er bestemt av høyere makter. Tenker ofte på skjebnen som de rammene som er gitt, og som ikke kan påvirkes. Jeg tror også at folk skal styre sitt eget liv i stor grad, men vi er også født med ulike forutsetninger. Folk er født med ulikt utseendet, ulik grad av intelligens, og ulike sosiale evner, derfor må enkelte jobbe veldig hardt for å oppnå en brøkdel av hva de med gode forutsetninger får til kun ved å være seg selv og gjøre det som faller dem naturlig. Jeg tror ikke skjebnen har bestemt at jeg ikke skal klare å få meg kjæresten, men jeg tror dessverre skjebnen gjør det mye vanskeligere for meg da jeg skiller meg såpass ut på mange området uten å ville det selv.

Mye riktig i det du sier her.

Når det gjelder å få en kjæreste så blir det lettere når man er gjennomsnittlig, rett og slett fordi det er mange flere andre gjennomsnittlige å velge imellom.

Skiller man seg ut fra mengden på en eller annen måte, så må man være mer selektiv, og finne noen man kan passe i sammen med. Den som leter h*n finner. Svært lite er umulig hvis man bare vil det nok selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...