Girl00 Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Jeg får mnd lønn hver mnd ettersom jeg har faste vakter hver mnd. men i desember kommer en av mine faste vakter på en dag butikken er stengt, siden det er rød dag. Jeg lurer på om noen vet om jeg får den lønnen jeg skal ha selvom butikken er stengt?
LetThemEatCake Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Nej, du får ju bara lön när du arbetar, vad jag vet i alla fall. Jag har väldigt svårt att tänka mig att arbetsgivare betalar för anställda när de inte jobbar. Om du är osäker så kan du väl bara fråga din arbetsgivare? Om du inte törs göra det så kan du ju alltid vänta tills du får nästa lön, då ser du ju om du fått lön eller inte för den dagen.
rainbow_dash Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Hvis du er betalt i månedslønn (ikke timelønn), skal ikke dette ha noe å si. Altså, hvis du tidligere har fått lik grunnlønn hver måned, uavhengig av hvor mange arbeidsdager det var i denne måneden. Hvis dette varierer er du nok timebetalt (dette står vel i arbeidskontrakten din?), og da vil du miste de pengene.
kontorstol Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Jeg tror det er sånn at dersom dette er dine faste vakter skal du ha betalt når de havner på en rød dag.
Green Lady Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 Jeg jobbet i en butikk før, hvor jeg hadde faste arbeidstider. Jeg fikk lønn selvom min dag falt på en rød dag.
Foods of Norway Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Eg jobba på fabrikk medan eg gjekk på vidaregåande. Då hadde eg i kontrakta mi at eg skulle jobbe kvar onsdag kl.16-23, og ved behov ellers. Eg jobba stort sett kvar helg i tillegg. Eg fekk betalt om onsdagen havna på raude dagar. Men ikkje i helga sjølvsagt, sidan dette var berre "ved behov" og behovet ikkje var der på heilagdagane Viss du har i kontrakta di at du har faste arbeidshelgar, så er eg ganske sikker på at du skal ha betalt om dagane dine havnar på raude dagar.
Gjesten Skrevet 13. november 2010 #7 Skrevet 13. november 2010 Hvis du har faste vakter skal du ha lønn på denne dagen!
LukaFrost Skrevet 13. november 2010 #8 Skrevet 13. november 2010 Jeg har også fått lønn når mine faste vakter har vært på en rød dag.
Naxos70 Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 hvis du er i fast jobb og har fast lønn så skal du ha for røddager ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå