AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Jeg har urinveisinfeksjon og tror antibiotikaen har gitt meg sopp, kan jeg bruke Canesten? Har vært plaget med urinveisinfeksjon som ikke vill gå bort og som kommer fort tilbake, så har gått endel på antibiotika. Det som er, er at jeg har begynt å klø og svi i underlivet, særlig rundt skjedeåpningen. Kan det ha sammenheng med urinveisinfeksjonen? Kan jeg trygt bruke canesten? Går fortsatt på antibiotika og urinveisinfeksjonen har ikke gitt seg. Leste følgende på apotek 1 sin hjemmeside: "Når bør du kontakte lege * Første gang du opplever symptomer på urinveisinfeksjon * Dersom du har plagsomme symptomer på urinveisinfeksjon * Barn med symptomer på urinveisinfeksjon * Dersom du er gravid og mistenker at du har urinveisinfeksjon * Dersom du også har symptomer på underlivsinfeksjon (svie, kløe, økt utflod) * Dersom du i tillegg til symptomer har feber og nedsatt allmenntilstand. Smerter i ryggen kan bety at du har nyrebekkenbetennelse som må behandles straks. * Dersom du har fått legemiddel, og symptomene ikke bedrer seg. " Bør jeg kontakte lege?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Ja du bør bestille time med en lege om du aldri har hatt soppinfeksjon før. Tar du noe annet enn antibiotika (tranebær juice/kapsler, annen syrlig drikke), og forebygger du?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 Mest sannsynlig så har du soppinfeksjon, det er vanlig når man går på antibiotika. Neste gang du bruker antibiotika så forebygg ved å bruke f.eks Vivag kapsler som kjøpes på apoteket. Canesten tar som regel bort infeksjonen i løpet av en uke, men du må bruke kombinasjonspakken, både vagitorie og krem. Det er veldig viktig at du smører hele underlivet, fra klitoris og helt bak til der hvor rumpesprekken slutter. Smør noen dager etter symptomene har gitt seg, så hindrer du at det kommer tilbake. Men ja, man sier at man skal gå til lege første gang for å være sikker på at det er sopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå