AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #1 Skrevet 13. november 2010 Starta på seruquel i dag- Hvor lang tid tar det før jeg merker evt. effekt/virkning fra første tablett? Tre uker? Fire uker? Hva er vanligst? Kan den virke med en gang? Som feks. vival - sobril - valium som kun tar noen minutter/halvtime ? Eller tar det ca tre uker før jeg merker effekt/virkning.
Gjest ts Skrevet 13. november 2010 #2 Skrevet 13. november 2010 Jeg har lest på felleskatalogen. Men hva heter det ordet som jeg skal søke på for å finne det ut? Altså hvor lang td det tar før jeg merker effekt fra første tablett? Hva heter legespråket?
Gjest ts Skrevet 13. november 2010 #3 Skrevet 13. november 2010 vet jeg stava seroquel feil i det innlegget øverst. Om noen skulle søke på seroquel mener jeg. Men det heter seroquel. Heter det halveringstid? Eller noe annet? Eller virkningstid? Jeg vet ikke for jeg er elendig i ordforåd, spesielt medisiner.
Gjest Hanne Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Du kan lese folks usensurerte meninger og erfaringer her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=53680&highlight=Seroquel Ellers så burde du ha fått svar på dette fra legen som forskrev dem??
Gjest Sabrina Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 Ser at denne tråden er litt gammel.. Men likevel, seroquel tar litt tid før at de virker. Hvor lang tid kommer ann på dose, hvor rask opptrappingen er og hva det skal virke mot- samt hvordan hver enkelt reagerer på stoffet. Legen sa så fint til meg "du skal være glad hvis de virker etter to uker, de kan begynne å virke etter tre uker, og hvis du ikke merker virkningen etter den fjerde uka burde du være skuffet". Det ble sagt halvveis på tull, men det er likevel en sannhet i det. Nå skal det sies at jeg tok de for bipolar lidelse. Hvis du tar de for angst, depresjoner eller tankekjør er dosen som regel litt lavere, men hvis du tar de for schizofreni eller psykoser så er dosen som regel litt høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå