AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Hei Bruker nå EM semi matte fairly light neutral. Har som oftest ganske rød hud som skinner gjennom uansett, så tenkte å prøve intensive for å se om den er litt bedre. Lurer da på om jeg fremdles bør bestille fairy light neutral, eller om jeg bør gå for en lysere farge, dersom det er slik at intenive er mørkere? Hvilken farge vil isåfall være mest treffende i Intensive?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Har hørt mange si at intensive er litt mørkere ja.
Yasi Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Hei Bruker nå EM semi matte fairly light neutral. Har som oftest ganske rød hud som skinner gjennom uansett, så tenkte å prøve intensive for å se om den er litt bedre. Lurer da på om jeg fremdles bør bestille fairy light neutral, eller om jeg bør gå for en lysere farge, dersom det er slik at intenive er mørkere? Hvilken farge vil isåfall være mest treffende i Intensive? Det beste tror jeg vil være å sende dem mail og spørre
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Det beste tror jeg vil være å sende dem mail og spørre Det har jeg ikke tenkt på før du sa det, men tror jammen jeg skal gjøre det. Takk!
Gjest _Hufsa_ Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Intensive er mørkere ja. Kan være lurt å sende mail til dem å høre ja, blir fort flere runder med fargekræsj. Selv bruker jeg fair medium i alle de andre formulaene, og må blande sammen fair medium og fair i intensive for å få riktig match, da kun fair medium ble for mørk, og kun fair ble for lys. Skal ikke være lett dette her Jeg er også som deg en veldig rød person. Anbefaler deg å enten gå for en grønn primer eller grønne concealere for å dekke de røde områdene. Grønt nøytraliserer rødt. Har sett på meg selv at det blir mye bedre resultat når jeg bruker slike grønne concealere Jeg tar da på meg disse concealerene med en liten pudderkost før foundation. Pudderkost fordi med en tett-tett concealerkost blir resultatet altfor grønt. EM har jo f.eks en slik mint concealer du kan teste ut. Kan ikke si noe om akkurat den, da jeg kun har prøvd den fra Tikei.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Intensive er mørkere ja. Kan være lurt å sende mail til dem å høre ja, blir fort flere runder med fargekræsj. Selv bruker jeg fair medium i alle de andre formulaene, og må blande sammen fair medium og fair i intensive for å få riktig match, da kun fair medium ble for mørk, og kun fair ble for lys. Skal ikke være lett dette her Jeg er også som deg en veldig rød person. Anbefaler deg å enten gå for en grønn primer eller grønne concealere for å dekke de røde områdene. Grønt nøytraliserer rødt. Har sett på meg selv at det blir mye bedre resultat når jeg bruker slike grønne concealere Jeg tar da på meg disse concealerene med en liten pudderkost før foundation. Pudderkost fordi med en tett-tett concealerkost blir resultatet altfor grønt. EM har jo f.eks en slik mint concealer du kan teste ut. Kan ikke si noe om akkurat den, da jeg kun har prøvd den fra Tikei. Jeg har grønn mintconcealer fra EM, men føler ikke det hjelper så veldig igrunn. Men vil du si at intensive dekker bedre over det røde i forhold til semi matte?
Gjest _Hufsa_ Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Kan egentlig ikke svare på det da jeg kun har prøvd semi-matte i prøvestørrelse på små områder av ansiktet mitt for å sjekke fargematch. Har altså ikke prøvd den i hele ansiktet. Men vil jo tro det, i og med at intensive er mer dekkende enn semi-matte
Yasi Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Det har jeg ikke tenkt på før du sa det, men tror jammen jeg skal gjøre det. Takk! Hehe, bare hyggelig. Jeg bommet også veldig på fargene på begynnelsen Skikkelig bortkastet fordi en mail løser hele problemet Du kan lese hva jeg mener her
RedFox81 Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Jeg passet Medium Beige i Semi-Mate fra prøvepakken, men likte Intensive cover bedre, og bestilte Intensive i Medium Beige fargen. Den var mye mørkere, ja! Jeg sendte dem email og spurte, men de ville ha et bilde av meg i naturlig lys og uten sminke, og jeg har ingen.. Jeg tok sjansen og bestilte Linen i Intensive, blandet den 50/50 med Medium Beige i Intensive, og fikk den perfekte fargen for min hud. Men spørs hvilken farge skal jeg kjøpe neste gang, da.. Satser på jeg får ta et passende bilde før det, og finner ut av det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Sendte dem en mail og her var svaret jeg fikk: "Thanks for sending this over. Some say that our intensive formula is lighter and some say that it is darker, I think that it is just because of the added coverage Our Long Handled Kabuki is a great brush for foundation and face powder application." Vet ikke om jeg ble så fryktelig mye klokere...
Gjest _Hufsa_ Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Mitt tips til deg er rett og slett å bestille masse prøver i intensive. Ikke velg sånn prøve-kit. Da får man ikke velge formula selv. Bare velg deg ut farger du tror kan passe deg og bestill prøver av disse i intensive. Og gjerne jof lere, jo bedre, slik at du ikke ender opp med å måtte bestille enda en runde med prøver. De er jo billige, så burde ikke gå så mye penger tapt.
Yasi Skrevet 17. november 2010 #12 Skrevet 17. november 2010 Sendte dem en mail og her var svaret jeg fikk: "Thanks for sending this over. Some say that our intensive formula is lighter and some say that it is darker, I think that it is just because of the added coverage Our Long Handled Kabuki is a great brush for foundation and face powder application." Vet ikke om jeg ble så fryktelig mye klokere... Javisst, jeg hadde helt glemt at kundeservicen deres er helt elendig for tiden.. Eller den har vel vært det en stund nå
RedFox81 Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 Javisst, jeg hadde helt glemt at kundeservicen deres er helt elendig for tiden.. Eller den har vel vært det en stund nå Hmm? jeg kan ikke annet enn å skryte om kundeservicen deres, jeg.. Til meg svaret de at de ikke kunne gi meg et svar uten at jeg sendte bildet først, og det skjønner jeg jo. Kontaktet de også nylig om at jeg ikke fikk freebies når jeg fikk siste pakke derifra, fikk rask svar og de sendte fri stuff til meg.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Hmm.. men er det noe salgs system på de ulike basene slik at je kan finne ut hvilken som er hakket lysere enn fairly light neutral feks?
Jade Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 Jeg har også god erfaring når jeg har stilt dem spørsmål på mail. Det de skriver tror jeg kan tolkes slik: Hvis du har funnet en foundation som er lysere enn huden din, så vil intensive være lysere enn original glo, pga at den dekker mer av den mørke huden din. Og omvendt hvis foundationen er mørkere enn huden din. Jeg har forresten alle formulaene i fargen min liggende som prøver. Jeg skal jammen ta å stripeteste dem en dag! Kommer tilbake med rapport!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå