Gå til innhold

Hvordan kan man merke det?

Fremhevede innlegg

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Ofte når man er i butikken eller andre steder hvor det er flere mennesker ( eller dyr) tilstede, så kan man faktisk merke at man blir sett på.

Hvordan går det an da?

Skjedde senest i dag, jeg var innom en klesbutikk, også følte jeg at noen så på meg. Så meg litt rundt, å der stod det en sur dame i kassen å så stygt på meg.

Synes det er så...rart ! Har vi en slags sjette sjans eller er det bare tilfeldigheter? Merker dette hjemme også, kan stå å holde på med noe, rydde, lage mat..føler at noen ser på meg, å bikkjen står i gangen å glor.

Hva kommer dette av egentlig ? Jeg regner så klart med at dette er felles for alle, at vi merker at noen ser på oss, så er det faktisk sånn.

Skjønner bare ikke hvorfor !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det slik av og til jeg også :) Merkelige greier

Skrevet

Kanskje det er en overlevelsesmekanisme mot rovdyr/angripere. Rovdyr pleier jo å stirre på byttet før det går til angrep, så hvis vi legger merke til stirringen kan vi få noen sekunder på oss til å gå inn i fight or flight-modusen?

Gjest Raindrops
Skrevet

Uff, jeg hadde en skikkelig ekkel opplevelse med dette en gang :ler: Var på vei hjem fra en veninne da jeg var yngere, litt uttpå kvelden så det var halvmørkt. Plutselig fikk jeg intense frysninger nedover ryggen og ble skikkelig paranoid. Så meg rundt til alle kanter før jeg fikk øye på en katt halvveis gjemt inn i skogen som stirret stivt på meg. Fytti som jeg skvatt, og så redd jeg var før jeg så den :ler: Lurer på om jeg må ha registrert den i øyekroken eller noe siden jeg reagerte slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...