Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som synes dette er litt trist??

Vi er 3 vennepar som alltid har gitt julegaver til hverandre. Når det første parret fikk barn, ga vi selvfølgelig gave til barna, men også en liten ting til de voksne.

I år har både vi og det andre paret også fått barn, og nå har vi fått meldinger fra begge de andre parene om at fra nå av gir vi bare julegaver til barna.

Det er jo kosleig det, men jegsynes det er trist. For jeg elsker å bruke tid på å finne fine gaver, som jeg vet vennene mine vil sette pris på.

Men jeg vet også, at de vil bli "flaue" hvis de får gave av oss alikevel...

Jeg synes ikke vi skal glemme de voksne i jula, barna får tross alt fryktelig mange gaver uansett

Hva mener andre??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syntes det var morsomt med gaver da jeg var et barn, men nå synes jeg overhodet ikke det er noe stas. jeg gir gaver til de jeg feirer jula sammen med (den nærmeste familien min) og eventuelt barn jeg kjenner. til de andre, for eksempel vennene mine, har jeg sagt klart ifra at jeg ikke ønsker gaver. jeg vil ikke virke frekk, men jeg synes bare ikke at det er spesielt morsomt med gaver lengre, og å kjøpe gaver til andre synes jeg er helt forferdelig. ingen av dem sier nøyaktig hva de ønsker seg, så det blir jo bare til at jeg kjøper dem noe tull de mest sannsynlig ikke har bruk for uansett. så jeg lar det bare være helt.

så nei, jeg synes ikke det er trist.

Skrevet

Og jeg gir gaver til vennene mine. Barna dersom det er barn jeg ofte omgås. Men det er de voksne som er mine venner, og dermed de jeg vil gi en oppmerksomhet til. For lvrig syns jeg like mye om å både få og gi gaver i dag som da jeg var barn, og jeg ville blitt fryktelig skuffet om jeg ikke skulle få gaver bare fordi jeg nå er voksen.

• Liker 2
Skrevet

I vår familie så gir vi bare til barna når de har fått barn, men det er pga økonomi. Det blir rett og slett for dyrt å gi til alle.

Men det gjelder ikke foreldre og besteforeldre da, begge veier.

Skrevet (endret)

Jeg synes at alle skal få julegaver på julaften om de ønsker det, voksne som barn:) Trist at man ikke skal få gaver kun fordi at man er voksen.

Endret av josefin88
Skrevet

Ts

Godt å se at det er flere som tenker litt som meg!

Jeg skjønner jo greia med økonomien, har ikke akkurat masse penger selv heller. Så når alle venner har fått barn blir det fort dyrt...

Men: det er jo de voksne jeg er venner med, og har det næreste forholdet til, samtidig som jeg føler det er kosligere å gi gaver til noen som setter pris på det. babyer skjønner jo ikke opp og ned på gavene sine uansett.

• Liker 1
Skrevet

Men: det er jo de voksne jeg er venner med, og har det næreste forholdet til, samtidig som jeg føler det er kosligere å gi gaver til noen som setter pris på det. babyer skjønner jo ikke opp og ned på gavene sine uansett.

Det er jo bare en jul barnet er en baby. Deretter følger mange år der de absolutt skjønner opp ned på gavene sine og setter stor pris på dem.

Jeg synes det er mye morsommere å handle til barn enn til voksne som "har alt uansett". Og foreldrene vil ofte også heller ha noe nye klær, bøker eller leker til barna sine fremfor ennå mer "skrot til huset" selv.

Venner og venners barn gir jeg uansett ingen julegaver til. Det blir rett og slett for mange å "spre seg på" til jul. Heller færre gaver som da kan få mer omtanke. Venner og venners barn får bursdagsgaver i løpet av året -dersom vi blir invitert i selskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...