AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 jeg lurer på om det kan være herpes som kjæresten min har fått på leppen. han vet ikke selv om det er det, og jeg har heller aldri hatt det så jeg vet ikke hvordan det ser ut, og hva som er forskjellen på herpes og tørr/sår leppe. han har hatt det ca en uke nå. legger ved en link som ligner på hvordan det ser ut, men hos han er det en del mindre enn hva som er på dette bildet (ca 1/3 av dette). hva tror dere? http://static.forskning.no/00/20/40/55/Herpes_labialis2.jpgNone.medium.jpg
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Joda, er herpes munnsår det. Jeg pleier å bruke basmycin sårsalve på.
Gjest Thefainter Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Der er nok herpes, ja. Kjøp Antix på apoteket. Det hjelper, men husk å ta det på som anbefalt
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 takk for svar! men er dette veldig smittsomt? i dag la jeg merke til at jeg har fått et slags sår i munnviken, kan jeg være smittet eller kan dette være et forkjølelsessår (jeg er ikke forkjølet..) en annen ting er at han har utført munnsex på meg for noen dager siden.. kan jeg få herpes i underlivet av det?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Det finnes forkjølelsesår og herpes, det er ikke det samme. Herpes er ett virus som du har hele livet og har ofte utbrudd når kroppen har ett lavere immunforsvar som under en forkjølelse e.l eller når man er stresset. Og det er veldig smittsomt når det har utbrudd!!
Essie_ Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 takk for svar! men er dette veldig smittsomt? i dag la jeg merke til at jeg har fått et slags sår i munnviken, kan jeg være smittet eller kan dette være et forkjølelsessår (jeg er ikke forkjølet..) en annen ting er at han har utført munnsex på meg for noen dager siden.. kan jeg få herpes i underlivet av det? Det er smittsomt ved kontakt. Og ja, det kan smitte fra munn til underliv.
Gjest Ruccola Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 takk for svar! men er dette veldig smittsomt? i dag la jeg merke til at jeg har fått et slags sår i munnviken, kan jeg være smittet eller kan dette være et forkjølelsessår (jeg er ikke forkjølet..) en annen ting er at han har utført munnsex på meg for noen dager siden.. kan jeg få herpes i underlivet av det? Ja det kan du!!!! Ingen kyssing, munnsex eller deling av glass/flaske når en har utbrudd! Vi er så "heldige" at begge har det, så en kan liksom ikke smitte hverandre. Og de som har herpes1(Den på munnen) får sjeldens herpes2 (underlivet) Jeg jobbet i barnehage før, og da brukte jeg disse gjennomsiktige munnsårplasterene for å beskytte såret. Små barn tar gjerne på før de spør hva det er, og da er det et styr med vasking og spriting så ikke de skal bli smittet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå