-Milla80- Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg har blitt sørpe forskjølet, og jeg bare MÅ ha nesespray. Har testet saltvanns-nesespray, men det fungerer ikke. Hvor skadelig er det å ta vanlig Otrivin nesespray når man er gravid? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Som legen min sa; Babyen har heller ikke godt av at du ikke får puste Jeg måtte ta det før jeg sov når jeg var forkjølet, men prøvde å minske det utenom dette..
Nilma Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Det kan du helt fint ta i moderate mengder. Et par andre nesesprayvarianter skal man være forsiktig med, men vanlig Otrivin er ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Legen min ga klart beskjed om at jeg ikke måtte bruke Otrivin... Har du prøvd sånn nesehorn? Til å skylle med? Det virket veldig godt da jeg var sørpe forkjøla tidligere i høst...
Muskat Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Jordmor anbefalte meg å bruke nesespray for barn ( halvert dose )
Epica Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 det går bra, i moderate mengder. helst ikke..men..jeg måtte av og til, gikk fint det ;-)
-Milla80- Skrevet 12. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2010 Da skal jeg være forsiktig med nesesprayen, men likevel ta nok til at jeg klarer å puste meg gjennom natten Stuper snart i seng med sår hals, frysninger og tett nese, er det ikke herlig dere?
Trampe Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Det finnes en nesespray du kan bruke som gravid, men hva i all verden er det den heter...? Er et par år siden jeg gikk gravid... Rhinox? Står på flaska, i felleskatalogen og jeg fikk beskjed både hos fødselslege og jordmor at den var trygg. Den funket like bra som otrivin på meg.
Frøysa Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Jeg brukte Otrivin for barn, og tok ikke mer enn det jeg absolutt trengte Og brukte ellers ren saltvannspray. De på apoteket sa det var helt OK. Virker jo rimelig lokalt, så vil nok ikke være skadelig for babyen i så små doser.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 hva med zycomb da? å hvorfor er det skadelig for barnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå