Gå til innhold

Er nyttårsaften oppskrytt?

Arwen

Nyttårsaften oppskrytt?  

1 stemme

1. 1. Nyttårsaften oppskrytt?

• Ja
      47
    • Nei
      9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som du vet.. JA, jeg synes at nyttårsaften er oppskrytt.

Fyll og fyrverkeri :x

Jeg er motstender av begge deler og særlig når disse tingene kombineres.

Nyttårsfester ender som regel som en skuffelse. Enten blir det slosskamp eller så sitter folk og griner. Legevakta er som regel med hvert eneste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo som oftest skyhøye forventninger til at det skal bli så kjempemoro - er jo ikke annet enn en vanlig fest egentlig - bare 1000 ganger mer drosjekø......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til tider, ja. men i fjor var vi 5 stk som spiste middag sammen og drakk vin og wisky til de små timer. En fantastisk rolig og herlig nyttårsaften!!! Kan anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er jo hva man gjør den til!!! Man trenger jo ikke akkurat ha et fylleslag for å feire, syns d er like kos'lig å bare feire sammen m et vennepar....Har også vært sammen m familie på nyttårsaften. Men en el annen markering syns jeg må til, og no godt å spise og drikke! Champagne er obligatorisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg og min familie er ikke nyttårsaften noen traumatisk opplevelse.

Vi koser med god mat og drikke i samvær med familie og venner.

Det er bare så trist å lese avisen og oppdage at nyttårsaften tydeligvis ikke har vært en like hyggelig opplevelse for alle.

Krisesentrene rundt omkring i landet har vel aldri ellers i året så mange opprigninger som de har akkurat på denne kvelden. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke nyttårsaften jeg.........

Har ikke noe med de tre F'r å gjøre.

(3 F'r = Fest, Fyll og Fyrverkeri.)

Har med "noe inni meg" å gjøre - noe som jeg ikke ønsker å dele akkurat nå. Men- jeg liker altså ikke den kvelden...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis jeg sjøl kunne velge hvem jeg ville dele kvelden med... Men det kan jeg ikke alltid...

Ergo: som regel oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, for meg er den det.

Som barn elsket jeg nyttårsaften. (Det var aldri mye fyll rundt oss. Feira med familie og slekt. Jo, vi opplevde kanskje at noen virket litt gladere enn ander når vi gikk hjem, men ikke noe problem) Jeg elsket å være lenge oppe "samle raketter" (altså nedfallet) etter midtnatt, fri tilgang på potetgull og brus... I det hele tatt.

Saken er at jeg aldri har sluttet å feire med familien. Trur den virkelige "nedturen" for meg begynte da vi gikk inn i år 2000. Den siste nyttårsaften min bror (som er yngre enn meg) feiret hjemme. Det var diverse voksne folk, meg og ham, og to unger på 6 og 3 år. Deilige unger altså. men når den eldste omtaler seg selv og meg og min bror som "oss tre storeungne" sp beskriver det min nyttårsaften ganske godt. Året etterpå faira jeg også sammen mde familien... og en kjæresten (nå eks) som tilbrakte kvelden med å spille spill (for sikkerhetsskyld et spill jeg ikke likte, og ikke kunne delta i) på mine foreldres pc.

De to siste årene har jeg feiret sammen med min samboer, først sammen med hans familie, så sammen med min. Greit nok. Koselig. Men oppskrytt.

Jeg har ikke noe problem med disse "3 F'er" som dere omtaler. Jeg elsker fyrverkeri, og har aldri opplevd at det sendes opp av noen som er full. Har nok ikke opplevd noen som har vært "uforsvarlig full" på nyttårsaften i det hele tatt jeg, så DET er ikke mitt problem. Det bare rett og slett er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et helt greit forhold til nyttårsaften. Jeg pleier å feire stille og rolig med familien, vi drikker bittelitt champagne og sender opp noen raketter. No big deal, men hyggelig. Men jeg stemte "ja"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva en forventer seg det. Hvis en forventer seg at det skal være like fantastisk spennende som da vi var fjortiser og fremdeles håper på årets fest hver nyttårsaften, så tror jeg nok de fleste voksne vil stemme for oppskrytt. Jeg har imidlertid verken ambisjoner eller ønske om denne typen feiring lengre. Det som skiller nyttårsaften fra andre festtdager er det at en avslutter noe og står på kanten av noe nytt, og dette synes jeg det er fint å dele med noen som betyr noe for meg. Det kan være familien, kjæresten eller noen nære venner. Det er imdleritid neppe flere titalls fulle mennesker som er helt eller delvis ukjente for meg, men som har det minste felles multiplum at de befinner seg på samme fest akkurat den dagen. Men en rolig, forseggjort middag sammen med noen jeg er glad i, da er ikke nyttåraften oppskrytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har gått i bølgedaler.. Når jeg var barn var nyttårsaften super selvfølgelig.. Alltid koselig stemning og hele familien, dvs 20-30 stk møttes ovenfor huset til pappa og sendte opp raketter. Der hadde vi utsikt over hele byen og langt avgårde på alle kanter, så vi fikk sett alle rakettene som ble sendt opp..

Så, når jeg ble eldre, hadde man alltid så stooore forventninger til dagen. Vi skulle ha fest, som alltid endte opp med at folk ble dritings, og spredte seg til alle kanter.

Hvert år var det sånn, og hvert år angret jeg på at jeg ikke ble ute hos pappa og koste meg der.

I fjor derimot, spiste vi som vanlig ute hos papsen, før vi reiste opp til leiligheten vår og tok i mot en 4-5 stk. Satt her og tok ett par drinker før vi møttes en svær gjeng på en leid plass og feiret.

Vi var omlag 100-150 stk og de fleste var bekjente. Dj'en var en kamerat, de som serverte var kjente osv.

Vi hadde en super nyttårsfeiring!

Når det blir sånn, er det bare moro med nyttårsaften. Man pynter seg masse, og koser seg med gode venner... Ingen av mine venner ble overstadig beruset heller, så vi ble sittende å prate hele kvelden. Når klokka slo tolv var det en edru, ansvarlig person som sendte opp raketter.. :D

Sånne nyttårsaftner går an, og jeg håper vi får en like koselig en dette året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, for meg er den det.

Som barn elsket jeg nyttårsaften. (Det var aldri mye fyll rundt oss. Feira med familie og slekt. Jeg elsket å være lenge oppe "samle raketter" (altså nedfallet) etter midtnatt, fri tilgang på potetgull og brus... I det hele tatt.

.

Som om jeg skulle skrevet det selv! :ler:

Jeg syns det er mye mere stemningsfylt å være sammen med venner/familie, spise god mat og bare kose seg!

Det er blitt enda mer viktig for meg etter at jeg fikk barn.

Jeg vil gjerne at Lille skal få samme gode opplevelsene fra nyttårkveldene som jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, nyttårsaften er oppskrytt. Starter allerede nå (!) med at folk begynner å spørre "hva skal dere på nyttårsaften, da?", "vi er bedt på tre-fire fester vi, det er sååå vanskelig å velge"... Masse mas helt fram til romjulen om hvem som er bedt hvor, hvem skal vi være sammen med, hvor skal vi være og hvem skal vi be og hva skal vi spise. Og FOR en fest det skal bli!!

Og så kommer nyttårsaften og så er det bare en helt vanlig fest, ofte mer kjedelig enn andre fester faktisk...

Vi er bedt bort på en hyttetur denne nyttårsaftenen, vi. Og har sagt jatakk, og gleder oss til det. Blir oss to og to andre vennepar som vi kjenner godt - god mat og godt drikke og en rolig kveld. Noen av mine venninner startet å stresse i forrige uke med fester og hvem de skulle be osv, og jeg synes det var helt herlig å kunne si at " vi har allerede bestemt oss, vi".

Forventningene er skyhøye, og så blir alltid resultatet litt så som så. Derfor: JA, nyttårsaften er oppskrytt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, kanskje det blir sånn for meg også etterhvert når vi får barn? Enda er jeg i den fasen at jeg er ung, men "nesten voksen" (24) og barnløs, men fester ikke, er sammen med familien. Tidvis koselig, tidvis kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...