Gå til innhold

Fleipe med brukerene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes du det er greit at brukere, både ab-ere, gjester og registrerte fleiper med hverandre når man spør om noe?

Hva er greit og hva er ikke greit? Kan man fleipe med brukernavnet?

Hvis noen spør hva folk jobber med er tullesvar som leiemorder greit? Eller hva når noen spør hvilken butikker som selger stoff og noen svarer "det selges jo på gata"?

Har det noe å si hvor i innlegget man fleiper, eller bør man vente til ts har fått svar? Bør man merke fleipinga med en smiliey?

Og hva gjør man om man oppfatter fleipen som sårende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Alt kommer jo an på måten det skrives på. Tror det er viktig å huske på at når man kun leser et innlegg, forsvinner det som er tilstede i en samtale IRL. Tonefall, kroppsspråk, mimikk og selve måten ting sies på.

Jeg syns fleip er greit så lenge det ikke ødelegger tråden (hvis det er noe alvorlig som diskuteres). Humor er viktig, så kjør på sier jeg, hvis det gjøres på en ok måte.

Hvis en tar seg nær av fleip på nett, bør en kanskje la være å delta på forum...

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg synes det burde være lov å felipe litt. Som Purple sier så er humor viktig :jepp: På et forum er det kanskje lurt å merke humoren me en smily eller lignende slik at man vet hvordan man skal tolke det når man ikke ser kroppsspråk og hører tonefallet.

Skrevet

Jeg liker at folk kan bruke litt humor, så lenge det ikke er ondskapsfull humor. Men hvis jeg har skrevet et innlegg for å be om hjelp, så er det litt kjedelig hvis det eneste svaret er en morsomhet. Av og til er det dog vanskelig å la være å kommentere, f.eks. når man ser en tråd som heter "Hva synes du om at typen din tenner på strømper?" :fnise:

Skrevet

Humor er helt greit så lenge det framgår at det er humoristisk ment. Og så kan man jo godt legge til en seriøs kommentar etter fleipen. Er enig med Meaty at en tråd med kun ett svar som bare er fleip er litt lei.

Skrevet

Fleiping, mobbing, personangrep og ren skittkasting er jo det dette forumet går ut på.

Hadde jeg ønsket meg saklige diskusjoner hadde jeg ikke vært på kvinneguiden! :regn:

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Litt tull må da gå ann, så sant ikke en sier at hun har blitt voldtatt eller mistet en som stod nær, så burde man kanskje svare litt seriøst :P

Skrevet

Kjem heilt an på tråden, men med mindre det er veldig alvorleg tema, syns eg det er greit i små mengder. Men ein må tenkje på at det er vanskelegare å fleipe på nettet enn elles, samt at ein helst bør leggje igjen ein seriøs kommentar i tillegg, for ikkje å øydelegge tråden.

Skrevet

Humor er viktig,men inne på forum som dette går en glipp av kroppsspråket og DET kan føre til misforståelser.Derfor synes jeg personlig en burde bruke smileys eller skrive slik at folk forstår det er ment som en spøk.

Selv klarer jeg meg ikke uten humor (gjerne galgenhumor) i hverdagen

Men det kommer ann på personen og ikke minst emnet på tråden.Ikke alt skal spøkes med nei

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...