summer25 Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Ser i butikker at prisen på Kitchenaid ligger rundt 5-6000. På mpx.no ligger de på 2800. Kan dette virkelig stemme? Er det en annen modell man får i butikkene tro?
loppekasse Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Åååh, der hadde de den lyserosa som jeg vil ha Slenger meg på denne her Lurer på det samme
Henkie Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Ser i butikker at prisen på Kitchenaid ligger rundt 5-6000. På mpx.no ligger de på 2800. Kan dette virkelig stemme? Er det en annen modell man får i butikkene tro? Samme modell. De norske butikkene har lurt alle kundene i flere år til å tro at Kitchenaid er eksklusive greier som fortjener å koste det tredobbelte av andre merker. Nå har direkteimporten fra USA kommet ordentlig i gang, og da justeres prisene til det som er korrekt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 jeg kjøpte mobil til halv pris på nettet, ikke noe feil med den så langt, men foreldrene mine kjøpte tre eller fire tivoliradioer en gang- og på de sluttet batteriet å virke etter et til to år, så det kan ha vært et parti feilvare. men kitchenaid er jo kjent som veldig god kvalitet da- skal jo holde femten år eller noe, vet ikke om det kan være feilvare?
Independent_ Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Wow, jeg som var på utkikk etter kjøkkenmaskin! Denne ser jo perfekt ut. Hvordan fungerer den egentlig på deig? Ser at det står at den kan max ha 1 kg grov deig, er det nok?
Henkie Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 (endret) jeg kjøpte mobil til halv pris på nettet, ikke noe feil med den så langt, men foreldrene mine kjøpte tre eller fire tivoliradioer en gang- og på de sluttet batteriet å virke etter et til to år, så det kan ha vært et parti feilvare. men kitchenaid er jo kjent som veldig god kvalitet da- skal jo holde femten år eller noe, vet ikke om det kan være feilvare? Neida. Dette er IKKE feilvare. Prisen har sunket til dette på nett. Både mpx.no, komplett.no, netonnet.no og pixmania.no - for å nevne noen få. Kjøp hos Komplett eller MPX, der er servicen som regel god DERSOM noe skulle gå galt. Endret 12. november 2010 av Henkie
Ciara Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 Det er ekte vare. Jeg kjøpte fra Komplett - betalte vel 2990 + 140 kroner i frakt, og da fikk jeg den levert på døra! Fatter ikke at noen betaler 6000 kroner og attpåtil frakter den tunge esken hjem selv
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Samme art.nr. som hos Howard: http://www.howard.no/kitchenaid/kitchenaid_veil.xls
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 ... men foreldrene mine kjøpte tre eller fire tivoliradioer en gang- og på de sluttet batteriet å virke etter et til to år... Vi kjøpte Tivoliradio i ordinær butikk. Batteriet sviktet på den også, slik at vi må bruke strøm. Så det trenger ikke å ha noe med at foreldrene dine kjøpte de på nettet.
Zzyzx Skrevet 13. november 2010 #10 Skrevet 13. november 2010 (endret) Dette er det som skjer når en importør i årevis har hatt monopol på et produkt. Etter en stund vil andre butikker oppdage at dette er et produkt det er etterspørsel etter, og dermed starter de sin egen import av produktet. Det er dette som kalles gråimport, dvs import utenfor offisiell importør. Det er veldig vanlig å gjøre det sånn blant en god del butikker og kjeder, mye fordi butikkene/kjedene ikke er fornøyd med marginene importøren gir og derfor velger de å gjøre jobben selv. Kitchen Aid har vært, og er ennå grovt overpriset fra Howard (importøren), jeg tipper de tjener en god del på hver eneste solgte maskin. Mer enn f.eks. Komplett.no, mens Komplett på sin side har skjønt at forbrukeren vil ha varen billigere. Så de tjener nok greit på dem de også, selv om prisen er halvparten. De selger nok også en del nettopp pga prisen. Endret 13. november 2010 av Zzyzx
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #11 Skrevet 13. november 2010 Dette med overprisnigen av KitchenAid i Norge fra importøren sin side har skapt frustrasjon blant mange forhandlere opp gjennom årene også. Hvordan forklare at prisen i Norge er omtrent tre ganger høyere enn prisen i USA? (USA=$350=2100 kr Norge=6000 kr)? Det samme problemet har man hatt med Dualit som også importeres av Howard. Mye dyrere enn i utlandet!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #12 Skrevet 14. november 2010 Vi kjøpte Tivoliradio i ordinær butikk. Batteriet sviktet på den også, slik at vi må bruke strøm. Så det trenger ikke å ha noe med at foreldrene dine kjøpte de på nettet. Samme her... Det som er viktig å sjekke er om det er samme modell og samme utstyr som er med.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #13 Skrevet 14. november 2010 jeg kjøpte mobil til halv pris på nettet, ikke noe feil med den så langt, men foreldrene mine kjøpte tre eller fire tivoliradioer en gang- og på de sluttet batteriet å virke etter et til to år, så det kan ha vært et parti feilvare. men kitchenaid er jo kjent som veldig god kvalitet da- skal jo holde femten år eller noe, vet ikke om det kan være feilvare? Batteriene i Tivoli radioene varer ikke evig - de må byttes - er ikke feilvare fordi batteriet svikter etter et til to år. Levetiden til batteriet avhenger av hvor mye radioen er i bruk, batteriet i en radio som er lite i bruk vil vare lenger en batteriet i en radio som er mye i bruk. Nytt batteri koster ca 3-400 kr hos en Tivoli forhandler.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2010 #14 Skrevet 3. desember 2010 Ser i butikker at prisen på Kitchenaid ligger rundt 5-6000. På mpx.no ligger de på 2800. Kan dette virkelig stemme? Er det en annen modell man får i butikkene tro? 2800? På MPX koster den rimeligste 4000 ser jeg =/ (skulle veldig gjerne hatt den til 2800 jeg og)
Zzyzx Skrevet 3. desember 2010 #15 Skrevet 3. desember 2010 Er visst slutt på de gode tidene nå. Antagelig har de ikke fått samme pris på nye partier med maskiner, så da går prisen opp.
sirups Skrevet 3. desember 2010 #16 Skrevet 3. desember 2010 (endret) Siba selger til 2990,- i morgen. Se side 22 i katalogen her: http://www.eyemag.se/core/main.php?&SITEID=68159&PROJECTNR=4038&PHPSESSID=6bbc11326826f54cb90aeae0803ae3ed Endret 4. desember 2010 av sirups
lexius Skrevet 17. desember 2011 #18 Skrevet 17. desember 2011 Hmm, finner ikke Kitchen Aid på hverken mpx, komplett eller Siba lenger. Noen som vet hva som skjedde? Eller om det er andre steder som selger maskinen til noenlunde brukbar pris?
Zzyzx Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 Det som skjedde var at de gråimporterte et parti for en stund siden, og dermed ikke trengte å forholde seg til (den sinnsyke) veiledende pris fra importør. Så er det solgt ut. Tror ikke det er noen forhandlere som selger de billig lengre. Man kan jo få sånn en tusing i avslag på kampanjer, men det er fremdeles grovt overpriset i min mening.
lexius Skrevet 20. desember 2011 #20 Skrevet 20. desember 2011 Ok - takk for oppklaring! Uaktuelt å kjøpe til veiledende pris, ja... Fin maskin, men ikke noe gøy å kjøpe den når man vet at man blir lurt på pris... Får se an om det kommer flere "gråpartier". :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå