Gå til innhold

farging av brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer litt på å farge brudekjolen min, og få sydd den om til selskapskjole, siden det ikke er så lett å få solgt den. Men går det an å farge slikt stoff i det hele tatt? Stoffet er vel egentlig polyester/nylon, men det ser ut som sateng (for mine øyne, ihvertfall...) :roll: , ganske tykt, litt matt skinnende, typisk "brudekjolestoff". Er det noen som har peiling/erfaring med dette? Hvor kan jeg i såfall få det gjort, og hva vil det koste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil nok tru det er mogeleg. Men ville for all del ikkje gjort noko med han sjølv - ta kontakt med fagfolk og spør! (Personleg ville eg teke kontakt med bruresalongen, for å høyre om dei hadde evt. tips...)

Skrevet

Kjolen min er i tilsvarende stoff - og i brudebutikken fikk jeg beskjed om at det IKKE BLIR VELLYKKET å farge den, de hadde prøvd på tilsvarende kjole uten bra resultat. Foret ble visst veldig pent, men ikke kjolen utenpå :(

Jeg kommer derfor med tid og stunder til å få en sydame til å sy et farget chiffonstoff over kjolen, forandre formen, kanskje pynte med fargede perler el.annet for å gjøre min kjole til gallakjole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...