Gå til innhold

Typen spiller poker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke gambling generelt.

Men jeg sier ikke noe på ett flaxs lodd, lotto'en, han og "gutta" tipper resultatet på lokale fotball laget sine kamper, han spiller på kampene i tippeligaen, premier league og champions. Jeg vet ikke hva "oddsen" er men han spyr penger inn i det også. Nå nylig har han begynt å spille på hester og han har opprettet seg en poker konto online.

Først syntes jeg det var koselig med poker kontoen, for da kunne jeg sitte litt med ham og vi diskuterte hvordan vi skulle spille diverse hender osv. Og vi vant en del penger. Jeg oppretten en egen konto også små spillte vi litt her og der og snakket om spillet. Jeg spiller kun sit 'n go til 6kr, vinner jeg så kan jeg spille en til, men taper jeg så avslutter jeg programmet så unngår jeg å gå veldig i minus. Det gjorde han også i begynnelsen. helt til VI sammen spillte en turnering på hannes konto og vant $250.

Jeg tenkte woohoo, kan ta ut en liten del av min andel og kjøpe meg noen sko til vinteren! Men bak ryggen min spillte han bort hele beløpet. Det vil si turnerings pengene pluss det han hadde bygget opp fra før (Rundt $500) i løpet av noen timer. Også hadde han smug logget på min konto og spillt bort mine penger også. Unnskyldningen var at han bare lånte mine penger og skulle bare vinne seg opp et beløp som han kunne overføre til seg selv så han kunne spille videre.

Jeg hadde ca $40 på min konto, og for meg var den summen penger. Som shopperen jeg er betød jo dette nye hansker pluss jeg har nok til overs til å spille videre for osv. Men for ham så tror jeg ikke han ser på disse tallene som penger i det hele tatt, det er poeng. Helt ubetydelige poeng som han kan gjøre hva som helst med..

Så nå spør han om vi kan sitte inn summer på 200kr og jeg tørr ikke si nei fordi stemmningen blir veldig veldig ubehagelig hver gang jeg tar opp at jeg syntes det er galskap at han skal spille turneringer til 150kr stykke. Jeg får ikke ett eneste ord inn uten at han blir skikkelig ekkel "Ja du skal ødelegge og bestemme alt jeg gjør." raseri annfallene hannes.

Og helt ærlig så ser jeg at han har veldig store summer på kontoen sin ofte, han klarer å spille seg lang topp, men han tar det aldri ut. han bare spiller det bort igjen, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi er ikke super rik, men penge bruken på pokerm hester og ALT det andre går ikke direkte ut over oss og hvordan vi har det i hverdagen. Regninger blir betalt, vi har mat å spise, men jeg føler ting som nye klær, by turer og fest, kino tur, middag ute etc er hva vi offrer for det, og det liker jeg ikke.

Selv spiler jeg ingenting annet enn den poker kontoen min som sjelden blir brukt. For hver gang jeg vinner meg opp en sum så er det nesten sånn at all spille penger er hannes penger. Har jeg noen ting som helst så er det en selvfølge at han skal få "låne" det. Eksempel er at jeg plasserte i pengene i en turnering og fikk $60 for det, selvfølgelig skulle han ha halvparten, han satt jo vedsiden av meg når jeg gjorde det !! Og det ble bråk når jeg forsøkte å protestere skal jeg si deg.. Riktig nok tjente han mye på summen han lånte og har returnert den. Men den summen snakker han ofte om når han er lav på cash, og jeg har lånt den til ham flere ganger og fått den tilbake..

Jeg trenger tips til hvordan jeg skal håntere dette. For jeg vet at han har noe store gjeld fra før min tid og han nekter å si hva det er. Men han eier ingen bil, inge store land områder, har ingen dop problemer, ingen aksjer ingen verdens ting. leiligheten har han, men den har foreldrene hannes betalt store summer av. Og da er jeg selvfølgelig bekymmret for hva det kan være, og om jeg har gjort en stor feil som "oppmuntret" poker spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE gå i den fellen at du gir eller låner penger, eier noe sammen med ham, ikke involver ham økonomisk i noe som helst og sørg for at du har særeie på alt som er ditt.

Han har tydeligvis kommet veldig langt ned i gjørmen og du bør ihvertfall sikre deg selv. Det blir nok langt vanskeligere å få ham til å slutte med spillingen - men ikke gi noe av ditt og krev at han betaler sin del av husholdningsutgifter osv på forskudd f.eks. inn på en egen konto.

Jeg kjenner flere som har blitt rundlurt av sine samboere/ektefeller. Begge kjønn. Fordi de ikke åpnet øynene i tide og satte foten ned. Jeg vil ikke råde deg til noe som helst når det gjelder forholdet; kan bare si at jeg ikke hadde villet bo sammen med en som ikke var i stand til å ta tak i slike viktige ting. Hva DU gjør er jo opp til deg, men ikke vær dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg kanskje overmåte negativ ut; det kan jo være at han kan snu på dette, avslutte kontoene sine osv. Jeg svarte ut fra det du skrev, og det høres ut som om dette er en langvarig situasjon som han ikke klarer seg ut av selv. Men det er ikke sikkert at du er den rette til å hjelpe ham ut av det, kanskje han bør ta et møte i banken og få økonomisk veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lider av spillegalskap..

Kjenner meg mye igjen i det du skrev, da jeg tidligere har vært spillenarkoman.

Det var ikke noe sjakktrekk å starte med nettpoker, når han allerede er hektet på så mange andre spill som du nevner.

Jeg har gått på mange smeller.. men først når jeg gikk på en STOR smell, og tapte 3 mnds lønn på 3 dager. Da innså jeg heldigvis selv at nok er nok. Har siden ikke spillt bort en eneste krone (bortsett fra 100kr i lotto i uken.. men det har jeg gjort i alle år.. ser ikke på det som spillegalskap). Er vel 4 år siden jeg sa nok var nok.

For meg fungerte det slik: Man vinner et beløp, gjerne et stort. Da blir en sugen på å satse mer, vinne mer. Greit nok at en vinner store beløp her og der, men er man spillegal så spiller man bort alle gevinstene, og litt til...!

Eneste tipset jeg har er å snakke med han.. få gjerne foreldrene hans involvert.. Og tro meg, han vil bli forbannet på deg / dere... Men noe må desverre til for at han skal innse det selv. Bedre det enn å gå på en ordentlig smell der han taper MASSEVIS.

Han må INNSE DET SELV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tor han får veiledning men jeg vet ikke så mye om det for økonomi er ikke noe han vil snakke med meg om. Jeg føler det er et sensativt punkt for ham og han styrer det meste av pengene. Vi lever rimelig OK og alle regninger etc blir betalt av ham så er min lille inntekt på en måte maten vår og kose pengene. Det blir brukt der det må til uten noen protester fra meg. Syntes det har fungert helt greit.

Det jeg mener er at jeg er redd dette er fare signaler og ingenting jeg sier eller gjør har noen effekt. Jeg kan bli sint og kjefte, rolig og fornuftig, glad og oppmuntrende, lei meg og gråte men ingen ting endrer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lider av spillegalskap..

Kjenner meg mye igjen i det du skrev, da jeg tidligere har vært spillenarkoman.

Det var ikke noe sjakktrekk å starte med nettpoker, når han allerede er hektet på så mange andre spill som du nevner.

Jeg har gått på mange smeller.. men først når jeg gikk på en STOR smell, og tapte 3 mnds lønn på 3 dager. Da innså jeg heldigvis selv at nok er nok. Har siden ikke spillt bort en eneste krone (bortsett fra 100kr i lotto i uken.. men det har jeg gjort i alle år.. ser ikke på det som spillegalskap). Er vel 4 år siden jeg sa nok var nok.

For meg fungerte det slik: Man vinner et beløp, gjerne et stort. Da blir en sugen på å satse mer, vinne mer. Greit nok at en vinner store beløp her og der, men er man spillegal så spiller man bort alle gevinstene, og litt til...!

Eneste tipset jeg har er å snakke med han.. få gjerne foreldrene hans involvert.. Og tro meg, han vil bli forbannet på deg / dere... Men noe må desverre til for at han skal innse det selv. Bedre det enn å gå på en ordentlig smell der han taper MASSEVIS.

Han må INNSE DET SELV.

Tusen takk for den innsikten, jeg ser klart og tydelig at det er det som skjer. Vinner stort så tar han litt av. Har virdert å kontakte foreldrene hannes for å få en liten intervension igang, men ser for meg at det aldri hadde blitt tilgitt. Sammtidig så tror jeg han virkelig trenger det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som han har dårlig impulskontroll i forhold til pengebruk. Hvis han tror det er lett å tjene penger på poker, så må han tenke seg om et par ganger til (Har selv spillt online poker i 10 år). Mitt nivå er middelmådig, og knapt det. Jeg er klar over mine begrensninger, og spiller aldri om mer enn jeg har råd til å tape.

For meg virker det som han lever inni en fantasiverden. Det er slik haiene i poker vinner penger. De som er god i online poker, elsker den vanlige Ola Nordmann som spiller altifra lotto til hester og poker. Han må forstå at online poker ikke er et spill han kan tjene penger uten å ha et betydelig stort innskudd og ekstremt mye erfaring.

Dessuten er det tapsprosjekt å spille poker om du har gjeld og andre slitsomme økonomiske skavanker på ryggen. Man kan ikke spille for å vinne tilbake, da taper man bare. Jaja, uansett hva jeg sier, dette må han skjønne selv.

Det er greit at du sier hva du føler ang pengebruken hans. Og det er på ingen måte akseptabelt at han stjeler penger på pokerkontoen din. Dette kunne jeg aldri i min villeste fantasi gjort på min kjæreste sin konto.

Det beste tipset til han er å slutte med spill totalt en periode. For så å ha pengesperre på spill generellt. Om han lurer deg da, så bør du egentlig bare pakke kofferten å dra. Da er det ikke noe oppi hode lenger som man kan være glad, trygg og stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...