AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #1 Skrevet 12. november 2010 Jeg og kjæresten har bodd sammen i snart 3 år, kjent hverandre i 5. Ingen av oss er noen store bryllupselskere, men vi har vel begge sett for oss å bli godt gift en dag. Nå har det seg slik at pga jobb og studier kommer vi til å måtte bo laaaangt fra hverandre i et halvt år. Type flytur for å møtes, og kommer vel ikke til å se hverandre oftere enn annenhver måned. Har lyst til å foreslå at vi gifter oss "i all stillhet" før vi skiller lag, det høres så romantisk ut, og liker så godt å tenke at jeg skal hjem igjen til MANNEN min... Føler at et samboerforhold liksom ikke er verdt så mye, og at han bare kan finne på å hive ut tingene mine og finne seg en annen dame mens jeg er borte (satt på spissen), mens ekteskap er mer seriøst...
Gjest Xelle Skrevet 12. november 2010 #2 Skrevet 12. november 2010 Gjør du dette fordi du synes det er romantisk, eller fordi du er redd han bare skal kaste deg på dør? For han kan faktisk gjøre det etter man er gift også.
Gjesten Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Ja, det virker for meg som en utrolig dårlig idé. Dere har vært sammen såpass lenge at dere sannsynligvis klarer å være fra hverandre en liten stund. Se på det som en test av forholdet. Går det bra, kan dere heller gifte dere når dere får flyttet sammen igjen.
Miss Muffet Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Det virker som om grunnlaget for å gifte seg bunner ut i at du er redd for å miste han ? Da synes jeg at det er helt feil grunnlag å gifte seg på, ja.
Barcelone Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Litt enige med de over. Hvis du vil gifte deg av frykt for å miste han så er det en utrolig dårlig idé. Litt som damer som blir gravide for å holde på mannen. Fungerer skjeldent. Om du gifter deg med han fordi han er mannen i ditt liv så blir det noe heeelt annet =o)
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Jeg og kjæresten har bodd sammen i snart 3 år, kjent hverandre i 5. Ingen av oss er noen store bryllupselskere, men vi har vel begge sett for oss å bli godt gift en dag. Nå har det seg slik at pga jobb og studier kommer vi til å måtte bo laaaangt fra hverandre i et halvt år. Type flytur for å møtes, og kommer vel ikke til å se hverandre oftere enn annenhver måned. Har lyst til å foreslå at vi gifter oss "i all stillhet" før vi skiller lag, det høres så romantisk ut, og liker så godt å tenke at jeg skal hjem igjen til MANNEN min... Føler at et samboerforhold liksom ikke er verdt så mye, og at han bare kan finne på å hive ut tingene mine og finne seg en annen dame mens jeg er borte (satt på spissen), mens ekteskap er mer seriøst... Er mange som lever slik at partneren er borte over lengre tid og en møtes bare sporadisk et halvår. Jeg kjenner de som har giftet seg før og etter slike perioder, det er ikke noe forskjell på dem såvidt jeg kan se.
Thinkerbelle Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Jeg og min forlovede levde fra hverandre en ganske lang periode grunnet jobb. Han jobbet for et amerikansk selskap og flyttet over hele verden. I perioder så jeg han en gang i måneden, mens i andre gikk det maaange måneder mellom de gangene jeg så han. Dette var ikke lett, men jeg tror at jeg med hånden på hjertet kan si at vi er UTROLIG mye sterkere i dag på grunn av dette. Vi lærte oss å kommunisere på en helt annen måte, og vi måtte bare stole på hverandre.. Jeg ville heller foreslå at dette er testen på om forholdet er liv laga eller ikke - om det blir slutt bare fordi dere bor fra hverandre en stund, så er det greit å få vite det nå.. Gift dere heller når dere flytter sammen igjen - så har man også noe å glede seg til:) 1
Piper Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Jeg og kjæresten har bodd sammen i snart 3 år, kjent hverandre i 5. Ingen av oss er noen store bryllupselskere, men vi har vel begge sett for oss å bli godt gift en dag. Nå har det seg slik at pga jobb og studier kommer vi til å måtte bo laaaangt fra hverandre i et halvt år. Type flytur for å møtes, og kommer vel ikke til å se hverandre oftere enn annenhver måned. Har lyst til å foreslå at vi gifter oss "i all stillhet" før vi skiller lag, det høres så romantisk ut, og liker så godt å tenke at jeg skal hjem igjen til MANNEN min... Føler at et samboerforhold liksom ikke er verdt så mye, og at han bare kan finne på å hive ut tingene mine og finne seg en annen dame mens jeg er borte (satt på spissen), mens ekteskap er mer seriøst... God ide, om du gjør det det fordi det er romantisk, og at du virkelig ønsker å gifte deg med han. En dårlig ide,om du gjør det fordi du er redd for at han skal kaste deg ut. Da er det redselen som styrer,og det er aldri en god ide å la den styre. Man kan akste noen ut selv om man er gift, for det dokumentet man får som gift er ikke verdt noe som helst om man først bestemmer seg for å avslutte forholdet.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 Jeg har omtrent samme erfaring som Thinkerbelle og er enig i hennes innlegg. Noe som går an er jo å forlove seg før dere skal være fra hverandre, om det føles som en bekreftelse på at dere satser på forholdet. Samboern min og jeg gjorde ikke det (vi var også litt uenige ved starten...), og jeg synes egentlig en kan få nok bekreftelse om en snakker ordentlig sammen om hva en tenker om framtida - eller når en ser hvordan en faktisk takler atskillelsen, tillit etc, men hver sin lyst.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #10 Skrevet 14. november 2010 Jeg har omtrent samme erfaring som Thinkerbelle og er enig i hennes innlegg. Noe som går an er jo å forlove seg før dere skal være fra hverandre, om det føles som en bekreftelse på at dere satser på forholdet. Samboern min og jeg gjorde ikke det (vi var også litt uenige ved starten...), og jeg synes egentlig en kan få nok bekreftelse om en snakker ordentlig sammen om hva en tenker om framtida - eller når en ser hvordan en faktisk takler atskillelsen, tillit etc, men hver sin lyst.
Glitnir Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Tja, jeg ser det romantiske i det. Problemet her er vel bare at du ikke virker å gjøre det av romantiske grunner, men av redsel for at avstanden fører til at han finner ut at han har det bedre uten deg. I så fall gjør nok et signert papir fint liten forskjell... 1
Envy Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Hei TS! Jeg har det litt på samme måte som deg. Samboeren min skal være borte et år. Vi har derimot snakket om å gifte oss når han har vært borte et halvår, så har vi noe å se fram til det første halvåret han er borte, og når han tilslutt kommer hjem for godt, kommer han hjem til kona si. :rødme: Ser så absolutt den romantiske biten, og synes ikke det høres ut som en dum ide Hvis dere er enige om at det er dette dere har lyst til er det vel like greit å gjøre det før, som etter? :happy:
AnonymBruker Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Ja, det virker for meg som en utrolig dårlig idé. Dere har vært sammen såpass lenge at dere sannsynligvis klarer å være fra hverandre en liten stund. Se på det som en test av forholdet. Går det bra, kan dere heller gifte dere når dere får flyttet sammen igjen. Enig med Gjesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå