FoxyFish Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 For en stund tilbake leste jeg et innlegg høyt, og klarte i samme slengen å legge feil trykk på den hyppig brukte betegnelsen sambo. Med et tydelig trykk på a-en gav dette meg sterke assosiasjoner til politisk ukorrekte og trivelige barneviser om negergutter, hottentotter og det som følger med. Problemet er at jeg nå kun leser dette ordet på denne måten, og det ødelegger (piffer opp) mange innlegg for meg! Det er liksom ikke måte på hvor godt etablert Sambo er i dette landet, og hvor mange som lykkelig forteller om sin helt egne og unike Sambo. Vesle Jumbo, vesle Sambo og Amandus dokkemann Ville ta en liten tur i trekkoppbilen til Johan Hvem kan styre, sa Amandus, ikke jeg, sa negermann Jamen det kan jeg, sa Jumbo, jeg kan styre lite grann Og så setter jeg meg der, og så sitter Sambo her Og Amandus han kan sitte både her og både der 3
Gjest Crow Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Takk for at du plantet den i hodet mitt, nå sitter det fast
rockarollawoman Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Denne tråden er like aktuell i 2013, jeg får også rare bilder i hodet hver gang noen skriver "sambo" når de egentlig mener "samboer(en.)" 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå