Gå til innhold

Rasistisk dame vi er redd for..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er av utenlandsk opprinnelse,men er hvit i huden og snakker bra norsk.

Det har seg sånn at familien min alltså jeg og mamma bor i et nabolag med ikke bare nordmenn.Og i nabolaget vårt er det en dame der en eldre dame som er ekstremt rasist.Har sett henne skjelle ut folk på butikken fordi de er farget og også i bussen og i trikken.Jeg har aldri opplevd det av henne,men har vært øyenvitne til alt hun sier.Problemet her er at hun har gått til "anngrep"på moren min.Hun har vist fingeren flere ganger,og oppførert seg truende ved å vise med hånden at hun kommer til å banke henne,gjepet,kalt henne for jævla utlendning+++++Mamma snakker ikke så bra norsk,men forstår veldig mye.Kan også nevnes at hun er skadet for livet da hun opplevde krig og er ganske redd av seg...

Har i det siste sett at hun har gått amokk på norske folk også som bor i nær området.Med ting som "du bor ikke her"...Så tydligvis er hun sånn mot nordmenn også.

Hun har som sagt aldri sagt noe til meg eller sett rart på meg så jeg har jo inge grunn til å konfrontere henne.Jeg har aldri heller sett henne mens jeg var med mamma.Da hadde jeg sagt ifra.

Er hun psykisk ustabil eller hva er det med denne dama?

Kan jeg gjøre noe?Hvem kan jeg annmelde henne til?

Mamma er nesten redd for å gå ut av huset i frykt om å møte henne.

Hjelp meg. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen :tristbla: ts

Gjest Hard Ride
Skrevet

Det er jo fullstendig innenfor din frihet å gi henne en skyllebøtte tilbake, men det vil nok ikke gi noen langvarig løsning.

Må nok bare lære å leve med at folk er forskjellige, og noen folk er drittsekker.

Skrevet

Jeg tror hun er psykisk gal og går vandrende rundt,ingen normale mennesker oppfører seg slikt vel?Hun bør legges inn.Men hvem kan jeg kontakte?Ts

Skrevet

Jeg er av utenlandsk opprinnelse,men er hvit i huden og snakker bra norsk.

Det har seg sånn at familien min alltså jeg og mamma bor i et nabolag med ikke bare nordmenn.Og i nabolaget vårt er det en dame der en eldre dame som er ekstremt rasist.Har sett henne skjelle ut folk på butikken fordi de er farget og også i bussen og i trikken.Jeg har aldri opplevd det av henne,men har vært øyenvitne til alt hun sier.Problemet her er at hun har gått til "anngrep"på moren min.Hun har vist fingeren flere ganger,og oppførert seg truende ved å vise med hånden at hun kommer til å banke henne,gjepet,kalt henne for jævla utlendning+++++Mamma snakker ikke så bra norsk,men forstår veldig mye.Kan også nevnes at hun er skadet for livet da hun opplevde krig og er ganske redd av seg...

Har i det siste sett at hun har gått amokk på norske folk også som bor i nær området.Med ting som "du bor ikke her"...Så tydligvis er hun sånn mot nordmenn også.

Hun har som sagt aldri sagt noe til meg eller sett rart på meg så jeg har jo inge grunn til å konfrontere henne.Jeg har aldri heller sett henne mens jeg var med mamma.Da hadde jeg sagt ifra.

Er hun psykisk ustabil eller hva er det med denne dama?

Kan jeg gjøre noe?Hvem kan jeg annmelde henne til?

Mamma er nesten redd for å gå ut av huset i frykt om å møte henne.

Hjelp meg. :tristbla:

Uff - ikke noen hyggelig oppførsel fra en eldre dame. Men, som du sier, oppfører hun seg jo slik mot alle; så muligheten for at hun er litt ustabil - og ikke nødvendigvis rasistisk - er hennes problem?? Men, man burde uansett ikke kommentere slike ting som hudfarge ol. på en negativ måte.. Om det er så mye dere får gjort? jeg har ingen peiling, men det tviler jeg på... :/

:)

Skrevet

Uff - ikke noen hyggelig oppførsel fra en eldre dame. Men, som du sier, oppfører hun seg jo slik mot alle; så muligheten for at hun er litt ustabil - og ikke nødvendigvis rasistisk - er hennes problem?? Men, man burde uansett ikke kommentere slike ting som hudfarge ol. på en negativ måte.. Om det er så mye dere får gjort? jeg har ingen peiling, men det tviler jeg på... :/

:)

ja men hva hvis hun går til angrep på moren min noe hun har vist utrykk for,mamma er skadet og er ufør i begge hender.Hun kan ikke beskytte seg selv mot henne.Denne dama ser veldig barsk og sterk ut skummel rett og slett.Jeg er beskymret for moren min.Ts

Skrevet

jaa... altså, igjen, jeg har ikke peiling, men tror nok det skal mer til en utskjelling ol. før noen vil gripe inn.. slik jeg forstår det så har hun ikke gått til fysisk angrep på noen?

Skrevet

jaa... altså, igjen, jeg har ikke peiling, men tror nok det skal mer til en utskjelling ol. før noen vil gripe inn.. slik jeg forstår det så har hun ikke gått til fysisk angrep på noen?

Ikke enda nei,men hva skal man vente på til hun dreper noen.Nei takk for hjelpen.

Skrevet

Ikke enda nei,men hva skal man vente på til hun dreper noen.Nei takk for hjelpen.

Hæ?? Blir du sint for at jeg ikke tror at noen vil gripe inn? Forsøker bare å forklare at jeg tror ikke det er slik det fungerer. Men du kan selvsagt forsøke å ringe politiet - men tviler på at de faktisk kommer til å gjøre noe. Om det er riktig er en annen sak.

Skrevet

Hæ?? Blir du sint for at jeg ikke tror at noen vil gripe inn? Forsøker bare å forklare at jeg tror ikke det er slik det fungerer. Men du kan selvsagt forsøke å ringe politiet - men tviler på at de faktisk kommer til å gjøre noe. Om det er riktig er en annen sak.

NEI NEI jeg ble ikke sur,takk for at du svarer :klemmer: .Jeg er bare helt fortvilet...ts

Skrevet

NEI NEI jeg ble ikke sur,takk for at du svarer :klemmer: .Jeg er bare helt fortvilet...ts

Ånei *flau*. Jeg misforsto. Trodde du mente nei takk til hjelpen (eller - kunne jo ikke hjelpe så mye da .. men) hehe..

Lykke til med situasjonen, håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

Oldemor ble skikkelig rasist da hun begynte å bli dement. Men nå sa ikke du akkurat hva eldre ville si.

Skrevet

Jeg er stygt redd for at det ikke er så mye man kan gjøre før hun går til fysisk angrep. Politiet har ikke kapasitet. Du kan prøve å ta kontakt med det psykiske helsevernet i din kommune (google psykisk helsevern + kommunenavn) og høre om de har noen råd.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ho er nok sannsynlegvis i kontakt med det psykiske helsevernet allereie, viss dette er hennar "normale" modus. Eg ville ha tatt med det lokale politiet, og diskutert situasjonen med dei. Kan hende dei kan gje deg eit telefonnummer som du kan ringe når situasjonar oppstår, slik at viss dei har kapasitet kan dei rykke ut. Sjansane for at dei allereie veit kven ho er er store.

Skrevet

Men kan jeg kontakte styret i borettslaget?Kan de overføre dette videre.Utrolig at ingen andre har tatt dette videre.Hun oppfører seg sånn mot de fleste hun ser.Ts

Skrevet

Du kan selvfølgelig snakke med dem. Det skal gå LANGT før det er utkastelsesgrunn, og det er nok ikke mye styret kan gjøre, men om ingen klager vet de jo ikke om det og kan i hvert fall ikke gjøre noe.

Skrevet

Hun høres mer enn litt ustabil ut.

Nei, det er vel ikke mye å få gjort før hun har gjort noe fysisk, annet enn å holde seg unna henne så godt man kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...