Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i en annen tråd at fellesgave var fy, fy.

Har tidligere gitt hver sin gave, men i år tenkte jeg å gi felles gave. Dette har også et økonomisk aspekt.

Er det virkelig fy, fy?

Eller bør jeg dele summen på hver av paret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er det helt greit med fellesgaver. :)

Skrevet

Jeg syns det er helt greit med fellesgaver. Har heller ikke hørt noen klager på det.

Gjest Sommertid
Skrevet

Når jeg hadde samboer synes jeg det var helt ok med felles gaver. Har aldri tengt tanken på å kreve separate gaver fra noen.

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er noe fy,fy i det hele tatt å gi fellesgave til par som bor sammen. Har både gitt fellesgaver selv og fått det av andre. Syns egentlig det er nokså logisk jeg at et par får en gave sammen i stedet for hver sine ting. Eneste som kan være at det av og til er vanskeligere å komme på noe til et par,men det er jo en helt annen sak. Bruk den summen du har tenkt å bruke og råd til ikke minst og la de få noe sammen for det. En skal ikke trenge å måtte tenke at det skal være likt med penger brukt på de to i parene. Dette er iallefall min mening, ut fra de erfaringer jeg har gjort meg.

Skrevet

Her i huset mottas fellesgaver med takk. Det er det det er mest av på ønskelisten vår.

Jeg kan fint ønske meg noe "nyttig" / til huset selv til bursdagen min.

Skrevet

Felles gave settes like stor pris på som separate gaver :)

Skrevet

Fellesgaver er helt kurant. Når det gjelder svigerfamilie, som ikke kjenner meg SÅ godt, er det mye bedre at de gir for eksempel stæsj til huset til oss begge enn en personlig gave til meg. Forbruksvarer til oss som par er stor stas!

Skrevet

Hittil har vi bare fått separate gaver men har akkurat kjøpt oss hus så i år ønsker vi oss kun fellesgaver. :)

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg og min mann får ofte gaver sammen. Ser ikke noe galt med det. Forstår jo at det kan være vanskelig å finne på noe til begge, og ikke minst så blir det jo ofte dyrere.

Sist, men ikke minst, julen for meg dreier seg ikke om gaver, mye mindre hvor dyrt eller hvor mange jeg får.

Jeg og min mann bor jo tross alt sammen så mange gaver passer til oss som par.

Jeg gir også felles gave til de som bor sammen. Det blir for dyrt å måtte kjøpe separate gaver.

Skrevet

vi har vært sammen lenge lenge, og felles venner/bekjente gir felles. Helt greit, vi deler det meste.

Fra familie får jeg, han feirer jo egenlig jul. Det har gått helt fint.

Skrevet

Dette er min første jul som samboer, så jeg har ikke noe erfaring på området enda. Tenker jo det at ting som jeg tidligere har fått i gave til bare meg nå er naturlig å gi som fellesgaver; det kan være sengetøy/håndklær, servise, elektriske duppeditter som har fast tilholdssted osv. Dette blir jo ikke dårligere gaver selv om det nå også står min samboers navn på lappen?

Gaver som er hundre prosent personlige finnes det vel ikke så mange av, det må jo kun være ting som klær, kosmetikk og bærbare ting (mobil, mp3 ++).

• Liker 1
Skrevet

Fellesgaver er fantastiske. Vi får omtrent bare forbuksvarer og ting vi ellers ville kjøpt selv, på den måten har vi masse penger til bare oss selv på januarsalget! :nigo:

Skrevet

TS her.

Flott at fellesgave blir satt pris på. :)

Jeg vet hva jeg skal kjøpe. Venter bare fordi det pleier å være på tilbud før jul. Noe nyttig som de garantert har bruk for. Blir en liten ting til de hver i tillegg.

Skrevet

Hipp hurra for fellesgaver! :jepp:

Gjest Applestore
Skrevet

Hos oss hadde fellesgaver blitt satt pris på, og det viser bare at noen tenkte på oss når de var ute og kjøpte gaver :)

Skrevet

Jeg synes det er topp med fellesgaver! :)

Skrevet

Det er akkurat det samme for meg/oss, vi blir glade for uansett gaver vi får :)

Skrevet

Fra familie og felles venner får vi felles gave, og det synes jeg er veldig greit.

Skrevet

TS her.

Flott at fellesgave blir satt pris på. :)

Jeg vet hva jeg skal kjøpe. Venter bare fordi det pleier å være på tilbud før jul. Noe nyttig som de garantert har bruk for. Blir en liten ting til de hver i tillegg.

Har du tenkt å holde det helt for deg selv? :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...