Lillebi Skrevet 12. oktober 2003 #1 Skrevet 12. oktober 2003 Kan man ha med seg en minnepenn som man har ting lagret på og lese det av på en maskin som fungerer som en tynn klient? Jeg har hørt at når man bruker gamle maskiner som tynne klienter, så kan man ikke bruke floppy eller cd-rom. Stemmer dette? - Eller er det mulig å lagre noe på en ekstern enhet som en diskett fra en "tynn klient" og ikke bare på den felles serveren som alle de tynne klientene er koblet til?
ivanka Skrevet 12. oktober 2003 #2 Skrevet 12. oktober 2003 de jeg er vant til har ikke diskettstasjon, men usb-port der du kan koble til en minnepenn, og videre lese av/lagre fra/på denne. kan ikke svare på det siste spørsmålet!
14062003 Skrevet 12. oktober 2003 #3 Skrevet 12. oktober 2003 Om du kan bruke USB ol. med en tynn klient avhenger av oppsettet på den tynne klienten din. Dersom du kan se a: under min datamaskin, vil du kunne bruke floppy i alle fall. En minnepenn må du bare prøve om fungerer ... Svaret blir ja - eller nei.
Lillebi Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2003 Takk! Svaret ble vel egentlig ja på alt! I hvert fall på det jeg trodde var riktig...
jordbær Skrevet 12. oktober 2003 #5 Skrevet 12. oktober 2003 Samboern sier; JA, det er mulig, men da må administratoren gi deg tilgang til å bruke disketter. USB... "kan være litt verre" sa han, men jeg vet ikke helt sikkert!
Lillebi Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2003 Jordbær: Takk! Han samboeren din må være utrolig grei å ha innimellom!...
14062003 Skrevet 12. oktober 2003 #7 Skrevet 12. oktober 2003 Det er vel sjelden slik at de som har tynne klienter ikke har det av en grunn. Selvfølgelig kan det ligge flere forskjellige grunner til at et firma velger tynne klienter. En av disse grunnene er å kontrollere hva brukerne har tilgang til - og begrense dette mest mulig. Diskettstasjon og usbport er av de tilgangene man vanligvis ikke ønsker alle ansatte å ha tilgang til. En annen grunn er å kunne spare på kostnadene til nye PCer. Men tynne klienter koster, og om det ikke er et lite miljø, så håper jeg at "administrator" ikke gir en ansatt tilgang til diskettstasjon eller usb - med mindre den ansatte har behov for dette i sine arbeidsoppgaver. Skulle en videre utredning om tynne klienter være ønskelig, så si i fra. I første omgang ser jeg ikke noen vits i å legge ut mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå