AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Hva forventer dere foreldre at lærerne er med på på kveldstid? Jeg er klassekontakt, og opplever at andre foreldre nærmest "krever" at klassens lærer er tilstede på et foreldrearrangement på kvelden. (i regi av FAU). Om et par uker skal FAU arrangere førjulskos med elevene på kveldstid, og her er det mange delte meninger om hva som er forventet at lærerne gjør. Jeg har full forståelse for at lærerne ikke kommer når det ikke er de som arrangerer noe som helst, men jeg opplever mange foreldre (særlig mødre...) som ikke akkurat er begeistret over at de må ordne ting selv. (men hallo? Dette er jo nettopp et foreldrearrangement...) Tror mange synes det er greit at læreren ordner opp. Hva forventer du av læreren til barna dine?
Piper Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Avslutinger er lærerens ansvar, men ellers er ikke læreren den som skal ha ansvaretfor kveldsunderholdninger. Jeg hadde ikke akseptert som lærer at noen mente det var min jobb å passe på elevene, og aktivisere de på slike kvelder. Skulle jeg vært tilstede var det for kosen sin del, ikke for å ta ansvaret for noe som helst. Da hadde jeg takket nei til å komme. Og det kunne ikke falt meg inn å forvente noe slikt at lærerene til mine barn heller.
Disturbed Skrevet 12. november 2010 #3 Skrevet 12. november 2010 Nei, jeg forventer igrunnen ikke at lærerne stiller på alt mulig sånt nei. Men synes det er både hyggelig og litt god folkeskikk at de viser seg på sånt innimellom iallefall. Det viser litt engasjement føler jeg. Men jeg forstår dem jo dersom de ikke har lyst også. Jobber i bhg selv, og det er ikke bare lystbetont å skulle være tilstede på div arrangementer med både foreldre og barn. Er mange foreldre som ikke tar ansvar for barna fordi de vet at vi som jobber her er tilstede og kan gripe inn... Begge våre klasser (en i 2. og en i 4.)har løst det sånn at når det er foreldrearrangerte sammenkomster så får lærerne invitasjon på lik linje som alle andre. Og dersom det da dukker opp en lærer, så er det som deltagende gjest og ikke lærer med ansvar.
Rosalie Skrevet 12. november 2010 #4 Skrevet 12. november 2010 Jeg må jo si at som lærerkone har jeg full forståelse for at lærere ikke vil bruke av fritiden sin på foreldrestyrte arrangement. For lærere bruke nå nok kveldstid på jobben som det er (som de får kompensert via avspassering i skoleferiene, men det hjelper ikke for familien mye resten av året, altså. Jeg har heller ønsket at han jobbet normallange uker, og hadde fem ukers ferie som resten av oss).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå