AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Jeg går på antibiotika pga en infeksjon i kroppen. Er det da mulig at jeg kan bli skikkelig forkjøla samtidig som jeg holder på med denne medisinen? Jeg blir i tillegg skikkelig dårlig i magen av denne og klarer omtrent ikke få i meg mat. Hva kan jeg spise som gjør magen bedre? Jeg har tatt idoform idag og prøvd litt andre kjerringråd, men føler ikke at det hjelper i det hele tatt =/
Gjest Eventyr3 Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 du kan få virus ja. antibiotika har 0 effekt på virus.(influensa for eks.) ellers kan man drikke biola hvis man har magetrøbbel, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Det er verdt et forsøk det med råmelk! Hvor kan jeg få tak i det? På apotek?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Er det andre ting som kan hjelpe, både mot elendig mage og forkjølelse?
Gjest idakaroline Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 Noen som vet om man kan ta imodium når man går på antibiotika? Har så fryktelig med diare og luft!
FoxyFish Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 For min del pleier yoghurt, biola, kulturmelk og lignende å være fint i sammenheng med antibiotika.
Gjest idakaroline Skrevet 12. november 2010 #7 Skrevet 12. november 2010 For min del pleier yoghurt, biola, kulturmelk og lignende å være fint i sammenheng med antibiotika. Har det hjulpet deg med å stabilisere magen og bli kvitt diare og luftplager? Har fått i meg en god del med yoghurt idag, men har ikke hjulpet stort syns jeg
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #8 Skrevet 12. november 2010 Få i deg melkesyrebakterier, som f.eks idoform. Men det tar noen dager før det virker skikkelig. Det lureste er å ta det forebyggende med en gang man starter på kuren. Det er vanlig at immunforsvaret ditt blir litt dårligere av antibiotika. Mye av immunforsvaret sitter i magen, så å få orden på den er et tips. De har gode probiotika produkter på helsekosten, har ihvertfall hjulpet meg.
FoxyFish Skrevet 12. november 2010 #9 Skrevet 12. november 2010 Har det hjulpet deg med å stabilisere magen og bli kvitt diare og luftplager? Har fått i meg en god del med yoghurt idag, men har ikke hjulpet stort syns jeg Jeg har ikke slitt så voldsomt, men det har hjulpet endel mot mageknip i alle fall!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 Få i deg melkesyrebakterier, som f.eks idoform. Men det tar noen dager før det virker skikkelig. Det lureste er å ta det forebyggende med en gang man starter på kuren. Det er vanlig at immunforsvaret ditt blir litt dårligere av antibiotika. Mye av immunforsvaret sitter i magen, så å få orden på den er et tips. De har gode probiotika produkter på helsekosten, har ihvertfall hjulpet meg. TS her. Ja, har tatt melkesyrebakterie tabletter siden jeg starta på antibiotika kuren på tirsdag. Har fortsatt ikke merka noe effekt. Er kjempe trått med magetrøbbel i tillegg til å være skikkelig forkjøla! =/
lillesky Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Noen som vet om man kan ta imodium når man går på antibiotika? Har så fryktelig med diare og luft! Da jeg hentet ut en kraftig dose med antibiotika sa hun på apoteket at jeg burde ha Imodium liggende hjemme. Det hadde jeg heldigvis, for etter 5 dager slo magen seg vrang.
Snop Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Det kan også være greit å sjekke hva pakningsvedlegget sier om mat i forbindelse med tablettene om du ikke har gjort det På noen antibiotikaer er det veldig viktig å spise før/etter/samtidig som man tar tablett, og dette kan gjøre at man blir mindre dårlig i magen.
Gjest idakaroline Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 Da jeg hentet ut en kraftig dose med antibiotika sa hun på apoteket at jeg burde ha Imodium liggende hjemme. Det hadde jeg heldigvis, for etter 5 dager slo magen seg vrang. Akkurat det som har skjedd med meg idag, faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå