AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Hva må jeg ha av dokumentasjon før jeg legger inn bud på en bolig? Jeg har fått finansieringsbevis på 1,5 mill. Jeg er villig til å betale inntil 2,0 mill. Jeg har 200000 på konto selv, og får det jeg mangler i forskudd på arv. Jeg regner da med at disse pengene må overføres konto før jeg byr, og at jeg må ha med et bevis på hvor mye egenkapital jeg har? Sikkert et bra dumt spørsmål, men så har jeg ikke kjøpt bolig før heller... Arne-Per
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Du skriver finansieringsplan på budskjema, f.eks 1,5 mill i låne i sparebanken lykke og 500 000 i egenkapital. Så må du oppgi kontaktperson i banken, og megler vil da ringe banken for å høre at det stemmer at du har fått lån, og om du faktisk har 500 000 på konto til å betale med. Sier banken ja vil megler kunne råde selger til å akseptere budet, sier banken at de ikke har disse opplysningene vil megler formidle til selger at du ikke har dekning for budet, og dermed vil du høyst sannsynlig ikke få tilslag på budet heller.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Takk for svar. Da er jeg litt klokere. Arne-Per
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå