Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å skrive to bacheloroppgaver samtidig eller blir det veldig travelt?

Hvordan er det å skrive bacheloroppgave på 10sp? Har dere tatt andre fag samtidig som den? Er det veldig omfattende og vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å skrive to bacheloroppgaver samtidig eller blir det veldig travelt?

Hvordan er det å skrive bacheloroppgave på 10sp? Har dere tatt andre fag samtidig som den? Er det veldig omfattende og vanskelig?

Det går sikkert greit hvis du f.eks ikke jobber så mye ved siden av studiene.. Er begge oppgavene på 10 sp? Isåfall går det sikkert greit vil jeg tro. Det spørs også litt hva slags oppgave det er. Har du lab eller er det bare skrving så vil jo det også gjøre en forskjell.

Skrevet

Bare jeg hører ordet bchelor får jeg litt sånn " urgh"-følelse med tanke på oppgaveskrivning.....;-)

Men jeg skrev i gruppe, og mye av utfordringen lå å i få til et produkt alle kunen være enige om.Tror kanskje det er litt enklere å skrive alene. Det er mye job med en slik oppgave, ja, men ikke avskrekkende mye. Men to på en gang? Hørtes kanskje litt friskt ut for meg,

Skrevet

Vet om flere som tar dual-grad og skriver begge oppgavene samtidig, på universitet.

Går greit så lenge man har fokus og ikke gjør for mange andre ting.

Skrevet

TS her.. Begge er på 10sp ja. Jeg tenkte å jobbe hver tredje helg og kanskje et par ekstra dager i mnd.

Jeg skal skrive alene for det synes jeg fungerer best. Det blir evt. en oppgave i organisasjon og ledelse, og en i statsvitenskap.

Jeg har barn og trening som er veldig viktig som kommer i tillegg da, men det skal vel være tid igjen til de.

Skrevet

Vet om flere som tar dual-grad og skriver begge oppgavene samtidig, på universitet.

Hva vil det si å ikke gjøre for mange andre ting?

Som sagt er det veldig viktig for meg for å være funksjonabel i hverdagen at jeg får trene og være sammen med familien etter barnehagen. Har og en jobb her tredje helg + et par ekstra dager.

Skrevet

Hva vil det si å ikke gjøre for mange andre ting?

Som sagt er det veldig viktig for meg for å være funksjonabel i hverdagen at jeg får trene og være sammen med familien etter barnehagen. Har og en jobb her tredje helg + et par ekstra dager.

Skrevet

DIsse jeg snakker om har strukturerte dager, opp klokka 6, gjør unna trening og frokost, skolearbeid frem til ettermiddag, middag, litt tv, og så jobber igjen på kveldene.

Helgene går også med til skole fra 8-16 effektiv lesning.

Skrevet (endret)

Hvor store er bachelor-oppgavene i Norge? 40 sider eller noe? Jeg skrev mine i Østerrike, den ene ble 40 sider og den andre 60 tror jeg, og der kunne jeg ikke ha skrevet to på en gang. For det første ble jeg så lei av å skrive på den måten (sitere en tekst, fortelle mine synspunkter, sitere neste tekst, fortelle hvorfor den bygger opp om mine synspunkter, sitere tredje tekst, fortelle hvordan den kan tolkes... Bah.), for det andre var det veldig tidkrevende å finne/lese nok litteratur, for det tredje tok den empiriske delen av oppgava veldig mye tid (finne ut hvilken metode jeg vil bruke, kvantitativ eller kvalitativ, utforme metoden, utføre innholdsanalysen/eksperimentet/spørreskjemaet/whatever, analysere resultatene...). Det tok også gjerne tid jeg ikke rådde over, for eksempel måtte jeg vente en stund før ei bok jeg trengte ble ledig på biblioteket, jeg måtte vente på at professoren skulle godkjenne konseptet mitt, eller jeg måtte utføre innholdsanalysen på nettsider f.eks. hver dag en måned... Det var alltid ting som gjorde at det tok lenger tid å skrive oppgava enn jeg hadde tenkt. Så jeg er VELDIG glad for at jeg tok en om gangen. Men jeg aner ikke hvordan det funker i Norge, så kanskje ikke noe av det her er relevant...

Endret av Dyreelskern
Skrevet

Stemmer i med dyreelskern at det kan ha noe å si kanskje på hvor man studerer? JEg er anonymebrukeren fra over.

Jeg studerer også i utlandet, og på fakultetet jeg går, hvor også disse studentene jeg snakker om studerer, så er det høye krav... Fakultetet er nr. 3 i Europa innen feltet men det går visst for disse også. De har ikke familie da, men er 23-25 så slipper familielivet.

Skrevet

For min del så høres dette ut som noe som burde være overkommelig, men det kommer jo selvfølgelig an på hva slags fag det er snakk om og omfang på oppgavene.

Skrevet

For min del så høres dette ut som noe som burde være overkommelig, men det kommer jo selvfølgelig an på hva slags fag det er snakk om og omfang på oppgavene.

Som sagt så er det statsvitenskap og organisasjon og ledelse :)

Jeg vet ikke hvordan omfanget er i forhold til andre fag. De skal ligge på ca 20 sider hver har jeg funnet ut.

TS

Skrevet

Aah! :)

Det burde vel være overkommelig?

Skrevet

Aah! :)

Det burde vel være overkommelig?

Ja det er det jeg håper på. Men, det er jo litt jobb med de likevel.

Skrevet

Det tror jeg skal gå greit.

Ellers er det ikke slik at det automatisk blir mindre arbeid med en 20-siders oppgave i forhold til en 40-siders. På mange måter er det vanskeligere å skrive en 20-siders, da det er mindre plass til "pjatt". Å velge ut hva som er relevant og sile ut overflødig informasjon er vanskeligere enn å ha plass til å ta med begge deler :)

Lykke til, TS! Med struktur og evnen til å ta seg selv i nakken går nok dette fint :)

Skrevet

Det blir det. Men 20 sider i hvert fag er ikke helt uoverkommelig mengde med data. :)

Hva er alternativet ditt til å skrive de to oppgavene?

Skrevet

Jeg synes det høres overkommelig ut, i antall studiepoeng er det jo også indikert at det går an. Det kommer nok litt an på hvor faglig sterk du er og hvor mye jobb det er for deg å få inn formen på en slik oppgave.

Skrevet

Jeg er jo veldig glad i å skrive oppgaver. Ihvertfall når jeg har funnet all informasjon og har det ganske klart for meg hva problemstillingene er. Det som bekymrer meg er om jeg har for mange andre ting å gjøre utenom.

Alternativet til å skrive to oppgaver er å ta 1-2 ekstra fag som jeg har lite bruk for hvis jeg skal få lån fra lånekassen. Eller, få meg en deltidsjobb til..noe jeg mener er ganske uaktuelt(ikke fordi jeg ikke vil jobbe, men av andre grunner).

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...