Gjest Kiro Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Hei! Jeg har to puser i fosterhjem. Mor ble nylig kastrert, kattungen er 4 mnd. Kattunger skal jo ha juniorfor, mens moren burde vel ha mat for kastrerte katter. Jeg synes mor er bittelitt slank nå, men burde jeg likevel droppe våtfor? De kan vel legge veldig lett på seg når de er kastrerte? Må jeg gi dem to typer for, og hvordan løser jeg det på en praktisk måte? Og hva er et greit kattefor til gatemix-katter, med kort pels? Jeg gikk i dyrebutikken for å kikke, og ble litt satt ut av alle merkene og variantene som finnes. Trodde jeg kunne litt om katter, men ble plutselig så usikker på alt når jeg fikk dem i hus....
Gjest BabyBlue Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Det er ikke så mye hokkus pokkus! ^^ Du bare går til en dyrebutikk, og beskriver hva slags katt du har og at du ser etter et godt fôr beregnet på henne. De fleste dyrebutikker har som regel god peiling på dyrematen de selger, og når alt kommer til alt er det ikke sååå mye å velge mellom så lenge man vet hva man skal se etter Men det viktigste er vel tross alt at katten liker maten hun får, og at hun ser sunn ut og oppfører seg som hun skal. Dyrebutikkfôret er bare ekstra bra for å forebygge problemer som kan oppstå hos kastrerte katter osv. med at det er mye mildere på f.eks urinveiene og inneholder mer av det og mindre av det for å holde vekten balansert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå