Gå til innhold

Flink pike-syndromet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lider av flink pike-syndromet. I korte trekk vegrer jeg meg for å være et seksuelt vesen, gir inntrykk av at sex er en del av forholdet og utføres for mannens skyld, og jeg skal ikke på eget initiativ oppnå nytelse.

Onanere gjør jeg aldri, og hadde jeg gjort det ville jeg ihvertfall ikke innrømmet det. Blir jeg kåt av noe må det skjules for min mann så godt som overhodet mulig, og det "passer seg ikke" å bli for våt "der nede".

Jeg føler meg utilpass når han gjør ting for meg i senga, der det bare blir fokus på meg. Jeg føler min nytelse er noe som må skjules. Og nyter jeg det, må det ihvertfall være mannen min sin FEIL at jeg nyter det. For hvis jeg ikke kan noe for at det blir godt, er det ikke min feil, og jeg kan ikke klandres for det.

Jeg er villig til å oppfylle min manns fantasier, men håper han forstår at det er for hans skyld, og at "uvanlige aktiviteter" ikke har streifet MINE tanker før han tok det opp.

The list goes on and on...

Jeg forstår selv at jeg er litt fucked up. Jeg har en enorm trang til å vise at JEG ikke har sunket dypt ned i fristelsens tragedier, at jeg er bedre enn som så, at jeg er uskyldig... Selvsagt er det jo egentlig ikke sånn. Jeg har også fantasier, jeg blir kåt, jeg nyter sex (i mitt stille sinn) og jeg faller for fristelser. Men det er min egen lille hemmelighet, og må for guds skyld ikke bli kjent.

Jeg har ikke vokst opp under en stein, jeg har ikke blitt utsatt for noen (alvorlige) seksuelle overgrep, jeg er ikke religiøs. Men jeg er nok lett påvirkelig, og ungdomsårene lærte meg nok at kvinner helst ikke skal være seksuelle, at folk som er opptatt av sex gjerne er litt dummere enn andre og at man helst skal være uskyldig og uvitende.

Burde jeg prøve å gjøre noe med denne tankegangen? Burde jeg prøve å kvitte meg med den dårlige samvittigheten, i det minste for min manns skyld?

Hvordan vil menn at jenter skal være? Liker dere at vi er uskyldige, uvitende og lite seksuelle (men fremdeles villige), eller vil dere ha en som ønsker og krever?

Lever flink pike-syndromet i beste velgående, eller er jeg den siste?

Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Tror du bør oppsøke hjelp..

Ikke for å være stygg med deg, men tankene dine er utrolig skadelige og teite.

Du har ikke et sunt forhold til sex..

Edit: Mente ikke teite, siden du faktisk ikke kan noe for at du føler det slik. Triste er kanskje en mer korrekt beskrivelse..

Endret av HunterLady
Gjest Gjest313
Skrevet

Er dette noe du kunne fortalt mannen din om? Hvordan tror du han ville reagert?

Jeg tror den beste løsningen vil være å være åpen om dette med partneren din. Han skal tross alt være der for deg og vice versa. Med mindre han også har et "unaturlig" syn på sex så burde det ikke være et problem. Forhåpentligvis kan dette hjelpe deg til å få et bedre og mer åpent syn på seksualitet.

Hvor gammel er du forresten. Syns det er litt relevant. Trenger ikke gi et nøyaktig tall men er du i 20,30,40,50 eller 60 - åra?

Skrevet

Takk for svar begge to! Er på vei ut døra nå, kommer tilbake her i kveld, men er i slutten av 20-årene.

TS

Skrevet

Hei TS!

Forstår at dette er et problem for deg. Forhåpentligvis finner du hjelp som gjør det bedre for deg!

Har du vært utsatt for seksuelle overgrep? Kan det være derfor du har problemer med din egen seksualitet?

Skrevet

Burde jeg prøve å gjøre noe med denne tankegangen? Burde jeg prøve å kvitte meg med den dårlige samvittigheten, i det minste for min manns skyld?

Hvordan vil menn at jenter skal være? Liker dere at vi er uskyldige, uvitende og lite seksuelle (men fremdeles villige), eller vil dere ha en som ønsker og krever?

Lever flink pike-syndromet i beste velgående, eller er jeg den siste?

Du burde kvitte deg med dårlig samvittighet for din egen skyld. Du har alt å tjene på å leve et fullt liv! Mannen din vil nok sette mer pris på det enn at du brenner deg ut for å tilfredstille behov du tror han og resten rundt deg har.

Ellers liker jeg at kvinner er seksuelt erfarne, lekne og aktive. Uvitende og uskyldig blir veldig fort veldig kjedelig. Sex er noe vi har med hverandre, ikke noe jeg har med henne. Hvis bare jeg er den aktive blir sexlivet (og samlivet) fort kjedelig.

Skrevet

Jeg har alltd ment at jeg lider av snillpike syndrom, MEN det har absolutt ikke noe med sexlivet mitt å gjøre. Har ikke noe problem å være rampete i senga for å si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...