Soleil Skrevet 5. mai 2002 #1 Skrevet 5. mai 2002 Jeg er i ferd med å lage og sende ut invitasjoner til bryllupet vårt. Siden vi har fått mange spørsmål om hva vi ønsker oss i bryllupsgave, hadde jeg tenkt å legge ved ønskeliste. Jeg trodde dette var helt vanlig. Min mor hadde aldri hørt om dette, og syntes det var litt freidig, særlig til folk vi ikke kjenner så godt. Noen som har synspunkter på dette? Er det frekt å "forlange" gave, og er det det vi gjør når vi legger ved ønskeliste? Mener jo bare å gjøre det enklere for folk... 12
scorpion73 Skrevet 5. mai 2002 #2 Skrevet 5. mai 2002 man sender ikke ønskeliste med invitasjonen, men sender heller senere til de som ønsker det.12
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2002 #3 Skrevet 5. mai 2002 Jeg ville ikke ha sendt ønskeliste ut med invitasjonen, heller gi det til de som spør om det. 1212[ Dette Innlegg er endret av: bel@ni den 2002-05-05 13:46 ]
Rose Skrevet 5. mai 2002 #4 Skrevet 5. mai 2002 Det er ikke tradisjon for slikt i Norge, så noen vil nok synes det er litt freidig. De som vil se ønskelisten vil spørre dere, forloverne eller foreldre om den og da kan den ettersendes : )
Tussilago Skrevet 5. mai 2002 #5 Skrevet 5. mai 2002 Vi hadde tenkt til å gjøre det men kom til at det var litt freidig vi også. De får greie på hva vi ønsker oss gjennom andre eller spør når de svarer på innbydelsen.
Fakse Skrevet 5. mai 2002 #6 Skrevet 5. mai 2002 Det finnes to gode måter å distribuere ønskeliste på, og ingen av dem innebærer å sende den sammen med invitasjonene. Den vanligste måte er å skrive i invitasjonen at de som lurer på noe kan kontakte visse personer (ofte foreldrepar på begge sider). En skriver altså ikek noe spesiellt om ønskeliste, men de fleste skjønner da at de kan få ønskelista hos foreldrene. De som vil ha ønskeliste og ikke skjønner dette, kan få til svar når de spør at foreldrene har ønskelista. Brudeparet skal altså på ingen måte dele ut denne selv. Dette fordi de egentlig ikke skal få vite hvem som har fått den.. En annen mulighet er å lage en hjemmeside med mere informasjon om ting der ikke får plass til i inbydelsen. Kan for eksempel ha med flere bilder av dere, informasjon om overnatting osv. Der kan man også legge ut en ønskeliste, men lag for all del ikke en side med BARE ønskeliste, for det vil virke for freidig. La ønskelisten være en beskjeden link, og la andre ting være viktigere på siden. URL til bryllupshjemmesiden kan føyes til nederst på invitasjonen, men en liten setning om at her finner man mere praktisk informasjon om bryllupet. 12
ElleVille Skrevet 5. mai 2002 #7 Skrevet 5. mai 2002 Jeg ville ikke sendt det med invitasjonene. Du kan derimot gi listen til forloverne, og skrive at man kan henvende seg dit ang. spørsmål etc.12
Mina Skrevet 6. mai 2002 #8 Skrevet 6. mai 2002 Ikke gjør det!!!! Jeg synes det er på grensen å sende ønskelisten med innbydelsene. Ville synes det var en smule rart om jeg selv var invitert i bryllup - og den "smørbrødlisten" lå vedlagt invitasjonen. Ville også føle meg veldig forpliktet da mht hva jeg skulle kjøpe. Vi har gitt den til mine og hans foreldre - og henviser dit - ved spørsmål om ønsker. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Mina den 2002-05-06 07:16 ]
Augustbrud02 Skrevet 6. mai 2002 #9 Skrevet 6. mai 2002 Jeg synes personlig det er frekt å sende med en ønskeliste sammen med invitasjonenen. Men nå synes jo jeg det er ekkelt å levere ønskelister i etterkant også jeg da. Føler at det er litt frekt å i det hele tatt ha en ønskeliste, men det er det jo ikke...12
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #10 Skrevet 6. mai 2002 Vi ga ønskelisten til våre foreldre som distribuerte det videre innad i familien. Når det gjelder venner så tok de kontakt direkte med oss og da sendte vi enten over på e-post eller vi henviste til glassmagasinet hvor vi hadde lagt ut listene våre. Som du ser så kan det å legge ved ønskeliste med invitasjonene bli oppfattet som frekt og grådig. Heller distribuer slik vi gjorde - det fungerte helt topp. Lykke til videre 12
CEL. Skrevet 6. mai 2002 #11 Skrevet 6. mai 2002 Vi skal legge ved informasjon om hvem som har ønskelisten (mamma, svigermor, Tilbords og Glassmagasinet). På den måten må folk selv ordne det med å få tak i ønskelisten.12
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2002 #12 Skrevet 14. mai 2002 Da vi sendte ut invitasjonene, skrev vi på baksiden hvilke butikker vi hadde lagt ut ønskelister. Fått gode tilbakemeldinger på dette, da de fleste slipper å spekulere hva vi trenger.
FrixyGirl Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Jeg sender ikke full ønskeliste med invitasjonen. Men skriver et lite notat om hvor vi har og hvor de evt kan finne den. Da vi har på Kitchen skriver jeg i invitasjonen at det vil ligge en øsnkeliste i butikkene og evt på nettsiden og har satt inn den. Det er en enkel å grei måte å gjøre det på. Da vil de vite at dere har en ønskeliste der og kan selv gå inn å finne den. Hadde aldri sendt hele ønskelisten med invitasjonen
SiMa Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Jeg ville absolutt ikke sendt ønskeliste sammen med invitasjonen. Hadde jeg som gjest fått invitasjon med vedlagt ønskeliste ville jeg virkelig begynt å lure på hva som var viktigst ved bryllupet. Jeg ville heller ikke nevnt hvor vi hadde registrert ønskeliste, at de kan få den ved å kontakte noen andre, eller nevnt ønsker overhodet. Det vi har gjort er å sende listen på mail til de som har bedt om det. En del har spurt etter ønskeliste når de har svart, en del har ikke spurt etter. Skal ikke brudeparet få vite hvem som har fått ønskelisten? Det var jeg ikke klar over, vi har gitt den til alle som har spurt. (Men de som ev. ikke vil at vi skal vite at de har fått den har sikkert spurt min mor eller andre i familien.)
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 12 år gammel tråd... Anonymous poster hash: 6b865...74e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå