Gjest Mor Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 I hvilke tilfeller kan skolen (barneskole) kreve legeattest for individuell, midlertidig tilrettelegging av skoledagen for en elev? Rundt og åpent spørsmål, men jeg håper noen kjenner til om det finnes noen prinsipielle føringer på dette i lover eller forskrifter.
~umulia~ Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Jeg vil tro skolen vil kunne kreve det når det er medisinske grunner for tilretteleggingen. Det er nok forskjellig praksis for dette ved ulike skoler, men hva tilretteleggingen består i vil nok ofte avgjøre om skolen vil ha legeerklæring. For eksempel om det krever ekstra ressurser vil det være krav til dokumentasjon da det må fattes et vedtak.
Leanne Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Tror skolen kan kreve legeattest når det er medisinske grunner for tilretteleggingen. Men er det veldig synlig hva som har skjedd og hva som må tilrettelegges er det kanskje nok at foreldrene formidler ting muntlig. F.eks hvis en elev har brukket høyre arm og ikke kan skrive - trenger pc i en periode. Eller brekket/skadet begge bena og trenger rullestol - må ha tilgang til heis for en periode. Er det ikke en synlig grunn vil jeg tro lærerne spør om en slik attest før de kan tilrettelegge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå