AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #1 Del Skrevet 11. november 2010 Som tittelen sier så lurer jeg på om det er ett vanlig/standard steg å snakke på telefon med vedkommende en har chattet en del med før en inviterer ut på kaffe/date for å sjekke om kjemien passer irl? Har snakket en del med ei jente som jeg finner interessant og har lyst å spørre henne ut men vet ikke hva som er vanlig prosedyre når det kommer til hvor lenge en bør ha snakket før en spørr ut, etc. Har lite erfaring med dating og alle disse tåpelige spillene som følger med men jeg må vel lære en gang Setter pris på alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #2 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg vet ikke hva som er vanlig/standard steg, men jeg personlig hadde i hvert fall ALDRI avtalt en 'date' med noen uten å ha sett et bilde og pratet på tlfen MINST en gang først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #3 Del Skrevet 11. november 2010 Har sett ett par bilder så vet hvordan hun ser ut, bare litt forvirret angående om å snakke på telefon først eller ikke. Ser en del skriver at de gjør det og andre virker til å bare skrive litt med hverandre så gå rett på kaffe eller noe for å se om de har kjemi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #4 Del Skrevet 11. november 2010 Har sett ett par bilder så vet hvordan hun ser ut, bare litt forvirret angående om å snakke på telefon først eller ikke. Ser en del skriver at de gjør det og andre virker til å bare skrive litt med hverandre så gå rett på kaffe eller noe for å se om de har kjemi. Har man ikke pratet på tlfen så er det for useriøst, mener jeg. Er ikke den andre villig til dette først, så hadde jeg ikke giddet å kaste bort mer tid på den personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #5 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg møtte min nåværende samboer på nettet. Vi "turte" ikke å snakke på tlf. før vi møttes. Etter vi møttes første gang har vi vært klistret sammen. Det behøver selvfølgelig ikke gå sånn for deg - men jeg vil ikke si at det nødvendigvis er dødfødt om man ikke har snakket på tlf. først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #6 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg møtte min nåværende samboer på nettet. Vi "turte" ikke å snakke på tlf. før vi møttes. Etter vi møttes første gang har vi vært klistret sammen. Det behøver selvfølgelig ikke gå sånn for deg - men jeg vil ikke si at det nødvendigvis er dødfødt om man ikke har snakket på tlf. først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 11. november 2010 #7 Del Skrevet 11. november 2010 Har man ikke pratet på tlfen så er det for useriøst, mener jeg. Er ikke den andre villig til dette først, så hadde jeg ikke giddet å kaste bort mer tid på den personen. Jeg som har telefonskrekk når det kommer til å snakke med ukjente ville helst møtt noen uten å snakke på telefonen først. Nå snakka jeg med kona på telefon 2 ganger før vi møttes, men da skal det sies at jeg hadde drukket første gangen Vi hadde skrevet sms hele kvelden mens jeg var ute, og så avtalte vi da at jeg skulle sende melding når jeg var kommet hjem, så skulle hun ringe. Om hun en gang bare hadde ringt ut av det blå, så er det ikke sikkert at jeg hadde svart (ja, den telefonfobien min er ganske ille), og dermed kanskje ødelagt noe. Poenget mitt er vel at TS bør gjøre det han føler er rett. Har du lyst til å snakke med dama først, så spør henne om du kan ringe. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 11. november 2010 #8 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg som har telefonskrekk når det kommer til å snakke med ukjente ville helst møtt noen uten å snakke på telefonen først. Nå snakka jeg med kona på telefon 2 ganger før vi møttes, men da skal det sies at jeg hadde drukket første gangen Vi hadde skrevet sms hele kvelden mens jeg var ute, og så avtalte vi da at jeg skulle sende melding når jeg var kommet hjem, så skulle hun ringe. Om hun en gang bare hadde ringt ut av det blå, så er det ikke sikkert at jeg hadde svart (ja, den telefonfobien min er ganske ille), og dermed kanskje ødelagt noe. Poenget mitt er vel at TS bør gjøre det han føler er rett. Har du lyst til å snakke med dama først, så spør henne om du kan ringe. Lykke til Greit nok, telefonfobi er vel forsåvidt en god nok unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. november 2010 #9 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg pleier alltid å snakkes på msn og bytte bilde før møtes. Gjerne også en samtale eller flere på tlf. Da føler jeg meg mer sikker på den personen og for det å møtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancer81 Skrevet 11. november 2010 #10 Del Skrevet 11. november 2010 Har vært på min 1. date, uten å ha snakket sammen på forhånd. Har mailet frem og tilbake i en uke, fant ut at det var like greit å møtes for å se om vi klaffet. Blir date nr. 2 på lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #11 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg synes ikke telefonen har så mye å si, men sjekker alltid ut facebookprofilen og de som har hatt en fyldig profil med masse bilder i ulike situasjoner har som regel vist seg å være samme type personen som forventer. Personlig liker jeg ikke å prate i telefon og foretrekker heller face2face første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. november 2010 #12 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg syns det er greit å høre stemmen, måten vedkommende snakker på før man treffes - om ikke møtet skjer veldig raskt. Snakket med kjæresten noen ganger før vi traff hverandre - og da hadde vi chattet på msn, sett bilder og mailet endel før det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå