Gjest Sobril Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Bikkja er 4 måneder nå. Vi har hatt han i snart 9 uker, og han har siden dag 2 sovet på vårt soverom ved siden av senga. Det har alltid gått greit. I begynnelsen kunne det være litt pip i 5 minutter fordi han ikke skjønte at det var kvelden. Ellers har det gått fint, og han sover nå hele natten. I går, derimot... Det var bjeffing, piping og vill romstering i et par timer. Jeg forsøkte alt (sulten?, ut på do etc) men ingenting hjalp. Han roet seg så fort vi gikk ned i stua, og det endte med at jeg la meg på sofaen. Det er liksom ikke meningen at han skal begynne å regjere i huset her, men noe må det ha vært (jeg klarer bare ikke å skjønne hva). Dessuten har jeg barn og naboer vegg-til-vegg som kan våkne av alle bjeffingen. Kaldt på soverommet, ja, men det har det vært hele uka også uten at han har reagert det minste (legger seg gjerne på det kalde gulvet istedenfor i senga si). Kan det være at det har begynt å trekke kraftig i veggene? Jeg har liksom ingen naturlig forklaring på hvorfor han ikke fikk lagt seg. Rutinene ellers i løpet av gårsdagen var stort sett som de pleier. Har vridd hodet mitt her, men klarer ikke å forstå hva som skjedde. Håper bare han legger seg i natt. Jeg kan ikke begynne og bo i stua heller...
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Må han sove på soverommet med deg, eller kan han f.eks. sove alene i stua? Hvis den roer seg bedre der hadde jeg rett og slett prøvd å flyttet senga dit og prøvd det en natt, selvfølgelig uten deg på sofaen! 1
Gjest Sobril Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Må han sove på soverommet med deg, eller kan han f.eks. sove alene i stua? Hvis den roer seg bedre der hadde jeg rett og slett prøvd å flyttet senga dit og prøvd det en natt, selvfølgelig uten deg på sofaen! Ja, det er kanskje på tide og la ham være i stua alene. Han er en veldig "peoples dog" og har i 60 av 61 dager funnet det helt greit å være på soverommet. Synes det er veldig merkelig at han plutselig tar helomvending.
kaprifolen Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Hmm.. Vet ikke hvor godt råd dette der da jeg aldri har hatt valp. Jeg har derimot hatt omplasseringshunder, og det vi gjorde i begynnelsen for at de skulle slå seg til ro, var å la alle dørene stå oppe den første natten, og se hvor hunden la seg til å sove. Der hunden la seg, fikk den plass! Kom hun til oss, klappet vi henne kort og ba henne gå og legge seg. Buret hun hadde med seg fra før sto åpent i en skjermet krok, men hun valgte å legge seg i stuen, og der ble hun.. Nå har vår en kurv i stuen og madrass utenfor soverommet vårt i annenetasje, og vi har aldri hatt noe problem med henne i den forstand selv om vi flyttet fra leilighet til hus. Men hvis jeg f.eks vil ha henne ved siden av sengen, hender det at hun ikke slår seg til ro, selv om jeg ikke aner hvorfor. Så det kan jo kanskje være verdt et forsøk å se hvor hunden legger seg selv, og la den velge?
Gjest Sobril Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Hmm.. Vet ikke hvor godt råd dette der da jeg aldri har hatt valp. Jeg har derimot hatt omplasseringshunder, og det vi gjorde i begynnelsen for at de skulle slå seg til ro, var å la alle dørene stå oppe den første natten, og se hvor hunden la seg til å sove. Der hunden la seg, fikk den plass! Kom hun til oss, klappet vi henne kort og ba henne gå og legge seg. Buret hun hadde med seg fra før sto åpent i en skjermet krok, men hun valgte å legge seg i stuen, og der ble hun.. Nå har vår en kurv i stuen og madrass utenfor soverommet vårt i annenetasje, og vi har aldri hatt noe problem med henne i den forstand selv om vi flyttet fra leilighet til hus. Men hvis jeg f.eks vil ha henne ved siden av sengen, hender det at hun ikke slår seg til ro, selv om jeg ikke aner hvorfor. Så det kan jo kanskje være verdt et forsøk å se hvor hunden legger seg selv, og la den velge? Har tenkt tanken. Han biter imidlertid en del på ting enda, og da må jeg vel rydde hele huset før jeg kan gå og legge meg hvis han skal løpe fritt Og jentungen på 5 sover med døra oppe. Ikke at han gjør henne noe, men det kan gå hardt utover bamsene hennes. Planen for fremtiden er jo at han skal kunne bevege seg som han vil, men akkurat nå TROR jeg at det kan bli litt vanskelig. Men er kanskje verdt et forsøk.
Gjest Sobril Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 En annen ting som er verdt å nevne kanskje, er at han i natt - da han lå i stua - valgte å ligge på en plass jeg aldri har sett han har lagt seg før (på gulvet langs veggen som går mot naboen). Så det kan vel være trekk...
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Dere har spøkelser på soverommet. 2
Gjest Lebewesen93 Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Dere har spøkelser på soverommet. Tenkte det samme XD 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Stemmer for spøkelser! :O Jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå