Gå til innhold

Forlovelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er for så vidt enig med deg - det var kanskje tonen din jeg reagerte mest på. Og holder hardt på at det kan funke!

(Har forresten en mamma som giftet seg da hun var 22 og skilte seg da hun var 25, og det er 30 år siden... og før hun møtte pappaen min. Så ting gikk an da også.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror ikke problemet i dag ligger så mye i når man gifter seg, men snarere i den lettvinte holdningen mange har til skilsmisse. Jeg er enig med deg i at det virker ungt og useriøst/litt fjollete å forlove seg når man er 16 i dag. Men det betyr ikke at det ikke kan funke. Og det betyr heller ikke at disse to ikke visste hva de gjorde da de forlovet seg. Jeg vet om par som har forlovet seg så tidlig og som enda er lykkelige. Som så mye annet - det har mer med utvikling og modning å gjøre enn alder. Jeg kunne godt ha giftet meg med min kjære for 3 år siden da jeg var 20, men av praktiske grunner ville vi vente.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei alle sammen!

Jeg lurer på en ting, vet ikke om dette er riktige stedet og spørre, men jeg antar det! :)   Jeg bare lurte på hva andres mening rundt dette var;

Når er det passe å forlove seg?

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 9 måneder på fredag, og vi har allerede snakket om at vi vil forlove oss. Men vi tenkte vi ville gjøre det på vår ettårs dag. :rodme:    Vi er kjempeforelsket i hverandre, og jeg for min del har aldri vært så glad i noen :hjerter:  

Vi har kjent hverandre i tre-fire år nå og føler vi er veldig sikre på dette  :P  

Nå ville jeg bare høre andres meninger om dette!

Hilsen lille meg:)

For å komme tilbake til deg: Dersom dere vet at dere vil dele resten av livet sammen, dersom du vet at det er han du vil skal være pappa til dine barn, dersom du vet at det er han du vil bli gammel med - så er det vel bare å forlove seg og gifte seg.

LYKKE TIL!

Det er en kjempefin tid dere har fremfor dere!

:hjerter:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tex,

begynner å bli så drittlei av att du lager så dårlig stemning her inne!!!!Bryllupsformuet skal være ett hyggelig sted å være, men takket være deg dukker den ene krangelene etter den andre opp!!!!Det er faktisk du som gjør att forumet her har blitt så lite hyggelig. Du starter tråder med "Krig" etc... Hva slags tråd er det i ett bryllupsforum??????????

Nei, hold deg unna, og la oss ikke bitre kvinner få kose oss her.

Skrevet
Tex,

begynner å bli så drittlei av att du lager så dårlig stemning her inne!!!!Bryllupsformuet skal være ett hyggelig sted å være, men takket være deg dukker den ene krangelene etter den andre opp!!!!Det er faktisk du som gjør att forumet her har blitt så lite hyggelig. Du starter tråder med "Krig" etc... Hva slags tråd er det i ett bryllupsforum??????????

Nei, hold deg unna, og la oss ikke bitre kvinner få kose oss her.

Gjest, den kunne du ha spart deg! Fullstendig unødig krigshissing. Hvem er det nå som ypper?

Skrevet
Jeg syns at unger som forlover seg i sekstenårsalderen og er gift når de er tyve viser en større barnslighet en det som lov er.

Men den aldersdiskusjonen har vi hatt før.

Statistikken viser at de som er så unge når de gifter seg har en mye større sjans for å bli skilt enn de som har vett på å vente noen år.

Håper disse klarer seg.

Syns egentlig det er en voksen avgjørelse og er ikke enig med deg Tex.

Jeg mener at det er verre å få barn i ung alder, for sjansen for at man vil være sammen med barnets far om noen år er ofte minimal. Dette går faktisk utover barna.

I tillegg har kanskje noen en slik tro at de ønsker å gifte seg slik at de føler at de kan flytte sammen.

Uansett så er det gøy med litt engasjerende debatter :blomst_opp:

Gjest maja04-ulogget
Skrevet

Men nå er jeg veldig spent på å høre hva M-S-T har fått ut av denne diskusjonen. Blir det bryllup eller??

Skrevet

Vi møttes da jeg var 16 og han 19 og har holdt sammen i nesten 7 år. Vi forlovet oss da vi hadde vært sammen i 6 år og til sommeren når vi gifter oss vil vi ha vært sammen i 7,5 år.

Da jeg møtte min tilkommende mann visste jeg at det skulle bli oss to. Jeg visste at han var mannen for meg og etter bare ett år snakket vi allerede om at vi skulle gifte oss. Det har aldri vært5 tvil i mitt sinn om at min kjære skulle bli min mann.

Det jeg mener er at 16-åringer godt kan forstå at det er de to som hørere sammen og greit kunne forlove seg og gifte seg, men det kan også lett gå galt siden man tross alt er bare 16 år og ikke, normalt sett, har opplevd så mye enda.

Jeg slenger på de kommentarene som sier at man forlover seg når det føles riktig, når man vet at man hører sammen. Man forlover seg IKKE for å holde på hverandre, for at det er kult og voksent, men det tror jeg vel de fleste skjønner likevel...håper jeg...

Skrevet

Vi forlovet oss etter 2 måneder og tre uker (for å være helt nøyaktig).

Og giftet oss 11 måneder etter dette igjen.

Galskap vi mange mene, men vi bare visste...!

Nå skal det nevnes at vi er 29 - hadde definitivt ikke gjort det på samme måten i begynnelsen av 20-årene...

Skrevet
Det jeg mener er at 16-åringer godt kan forstå at det er de to som hørere sammen og greit kunne forlove seg og gifte seg' date=' men det kan også lett gå galt siden man tross alt er bare 16 år og ikke, normalt sett, har opplevd så mye enda.[/quote']

DET er jeg helt enig i, men jeg har inntrykk av at det er mange 16-åringer som forlover seg uten å helt innse rekkevidden av det de gjør; at de forlover seg mest for å ha en pen ring på fingeren - at det blir en greie for å virke mer seriøse eller noe sånt. Og DET synes jeg er patetisk og tåpelig. Men det er selvfølgelig ingen aldersgrense på å finne mannen/kvinnen i sitt liv, og noen ganger vet man bare at her er det helklaff.

Selv var jeg aldri i tvil. Møtte mannen min i mai i fjor, falt pladask, vi ble offisielt sammen 4. juli i fjor, og giftet oss i sommer på ettårsdagen vår 8)

Skrevet

Jeg møtte min framtidige mann 14 april 01 og flyttet inn i våres

leilighet 27.desember 01. Vi forlovet oss etter ni mnd. og skal

gifte oss 27. desember 03. Altså 2,5 år etter vi møttes.

Vi forlovet oss før vi bestemte dato fordi vi ville forplikte oss til hverandre, men hadde ikke råd til et stort bryllup (som vi ville ha).

Ett år senere gikk han ned på kne og fridde. (Heldiggrisen jeg, fikk 2 ringer) og 20 min etter var datoen satt!

Er jo egentlig enig at alder har noe med dette å gjøre, jeg var 22 og han 27 når vi forlovet oss og 24 og 29 når vi gifter oss :D

Gjør det du føler for :)

Skrevet
Nå skal det nevnes at vi er 29 - hadde definitivt ikke gjort det på samme måten i begynnelsen av 20-årene...

Ikke sant.....

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei alle sammen:)

Takker for alle svar, selv om de fleste var imot min mening:/

Men jeg kan ikke si de går så veldig inn på meg!

Nå har imidlertidig tingene forandret seg veldig i min situasjon.... Jeg trodde alt var bra helt frem til nå....akkuratt nå ikveld.....Kjæresten min sendte melding og sa han hadde tenkt mye idag...på oss.....

Det har jeg jo hørt ofte...men nå tror jeg det var mer i negativ retning....

Verste er at jeg skjønner ikke hva som er galt, hva som har skjedd......

Vi er jo fremdeles kjempeglade ihverandre, for ingen av oss har følelsene endret seg..... Ble bare kjempelei meg nå...... :grine:

Skrevet
:( Men korleis kan du vite at det er i negativ retning når du får ein sms? Håpar det beste eg då... (litt optimist av natur...) Men du må jo få snakka med han snarast, så du får vite kva det er!
Skrevet

...hvilket er grunnen til at jeg er imot å forlove seg så tidlig.... Man går ikke fra å være kjempeforlesket til å ha dårlige vibber på 2 uker. Ikke i min verden ihvertfall.

Skrevet
...hvilket er grunnen til at jeg er imot å forlove seg så tidlig.... Man går ikke fra å være kjempeforlesket til å ha dårlige vibber på 2 uker. Ikke i min verden ihvertfall.

Eigentleg samd med deg... Å 'vite kva ein vil' betyr at ein veit det, sjølv på dagar/i periodar der ikkje alt er ein dans på roser...

Og, som sagt før - de taper ikkje på å vente litt...

Skrevet

Å sende sms, og kjenne på dårlige vibber blir for fjortis for meg.

Voksne mennesker snakker med hverandre.

Skrevet

Synes i utgangspunktet alder har lite med saken å gjøre. Som nevt i mange diskusjoner før, synes jeg personlig det er verre å få barn i ung alder, enn å gifte seg. Da går det nemlig utover en uskyldig tredje part. Men ikke det jeg vil vdiskutere nå...

Er man klar til å gifte seg, vet man det.

Forlover man seg, er man klar til å gifte seg.

Og jeg synes ikke som det høres ut som du i hovedinnlegget er klar til det. Bare det at du må spørre om det er greit å forlove seg, synes jeg sier sitt.

Men nyt forelskelsen, og du vil vite når du møter mannen i ditt liv.

Skrevet
Er man klar til å gifte seg, vet man det.

Forlover man seg, er man klar til å gifte seg.

Min bror på 17 forlovet seg etter 3 mnd fordi det var kult og status i venneflokken. Tok et år før de slo opp.

Sier ikke at ikke mange som folover seg i den alderen er klare, men jeg har plenty av eksempler på puchy romantiske jenter, et ønske om å bli voksen, alle andre gjør det osv.

Skrevet

Husker ei i klassen på ungdomsskolen....

Forlovet seg som åttendeklassing og en dude i syvende.....

Fullstendig fjollete spør du meg.

Gjett hvor mange dager det varte....

Vi hadde ei til også, men da var vi blitt voksne, gikk i niende og greier... og fyren gikk jo første året på videregående, det var ingen som ikke trodde det ville vare livet ut.....holdt et helt år da....

(sistnevnte har valgt å ta livet sitt, og typen sitter i fengsel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...