AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg og min samboer har vært kjærester i rett over 2 år. Tanken på en forlovelse kunne falle riktig inn nå I år skal vi feire julen sammen med svigerforeldrene mine, broren til samboeren min pluss dama hans, og lillebroren til min samboer. Jeg har et barn, men han skal være hos pappaen sin denne julen. Jeg er 20 år, og samboer 27 år. Tanken har falt meg inn å fri på julaften. Det er en koselig stund, og alle har det som regel kjempe fint! Hele julen er bare super koselig! God stemning. Hvordan hadde dere følt det dersom noen frir under en julaften? Lite behagelig? Vil bare høre andres synspunkter Takk på forhånd!
Gjest Uglefot Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Jeg hadde syntes det hadde vært litt kleint..
Gjest Spinell Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Hadde jeg vært pårørende ville jeg synes det var litt pinlig å være tilstede i en slik setting. Sett i lys av at dere er relativt unge ennå, ville jeg også vært skeptisk.
Chiquita Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Ville IKKE fridd når alle har vært tilstede. Men om dere f.eks har gått en tur ut, eller noe annet sted dere har fått være litt alene, så hadde det stilt seg anderledes. Du er jenta i forholdet? Kan det tenkes at han kan tenke seg å fri ved et senere tidspunkt, slik at du "frarøver" ham dette? 1
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Jeg og min samboer har vært kjærester i rett over 2 år. Tanken på en forlovelse kunne falle riktig inn nå I år skal vi feire julen sammen med svigerforeldrene mine, broren til samboeren min pluss dama hans, og lillebroren til min samboer. Jeg har et barn, men han skal være hos pappaen sin denne julen. Jeg er 20 år, og samboer 27 år. Tanken har falt meg inn å fri på julaften. Det er en koselig stund, og alle har det som regel kjempe fint! Hele julen er bare super koselig! God stemning. Hvordan hadde dere følt det dersom noen frir under en julaften? Lite behagelig? Vil bare høre andres synspunkter Takk på forhånd! Veldig veldig kleint at det er dama som frir, spør du meg. Når det fris spiller ingen rolle, men dette er mannens privilegium.
Gjest Mahareth Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg ville ikke likt å bli fridd til med andre tilstede, og hadde vært ukomfortabel som vitne til frieri også.
Neala Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Jeg ser også på det med frieri som en privat greie, som ikke gjøres når det er folk tilstede. Men hver for sin smak! 1
Gjest Eventyr3 Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 hvis dere er alene, ja foran andre, neeh.
Gjest Gorgonzola Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 (endret) Dårlig gjort de luxe. Nesten like slemt som å fri "live" på Ullevaal med 13.000 tilstede. Du gir ham ikke noe valg............just in case han selv innerst inne tenker at han har det, noen valg altså. Frieri skal du overlate til mannen! Hvorfor? 1. Fordi det er mer akseptert at kvinnen sier nei. 2. Dersom mannen frir, er det et snev av sannsynlig at han mener det. 3. Plankekjøring når dere skal skilles, det var tross alt han som fridde, og sjansen for at det er du som vil skilles er 80%, så han kan ikke klage. :gjeiper: 4. Viktigst av alt: Frieri utføres på tomannshånd - punktum. Endret 10. november 2010 av Gorgonzola 1
Gjest Airi Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 (endret) Jeg ville ikke blitt fridd til mens det var flere til stedet. SÆRLIG ikke svigers. Endret 10. november 2010 av Airi
vivana Skrevet 10. november 2010 #11 Skrevet 10. november 2010 <nei, kan ikke tenke meg noe sånt. la mannen fri!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Jepp, ser hva dere skriver Til noen her ovenfor så har vi snakket om forlovelse, så det blir på ingen måte "tvang", dersom det kanskje ble stilt ut sånn? Jeg og min har et veldig nært forhold til familien, og har ymtet om frieri på julaften, hørtes ikke dumt ut. Kanskje bursdagen hans i feb. hadde vært mer attraktivt Hilsen TS
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #13 Skrevet 10. november 2010 Og, det glemte jeg! Mannen skal fri? Bullshit Det er vel noe av det dummeste! 1
Gjest Mahareth Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 Synes bursdagen høres ut som en bedre ide.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Jeg og min har et veldig nært forhold til familien, og har ymtet om frieri på julaften, hørtes ikke dumt ut. Kanskje bursdagen hans i feb. hadde vært mer attraktivt Mannen skal fri? Bullshit Det er vel noe av det dummeste! Hilsen TS Du har jo levd en stund (20 år), så om dette er det dummeste du har hørt, gjenstår det mye. Ellers beundrer jeg din vurderingsevne: det viktigste må være hvilken dag han frir på. Alt annet er sekundært.
Gjest Purple Haze Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 Hvorfor skal mannen fri? Gammeldags holdning. Ellers så er jeg enig i at et frieri er privat, og ikke noe man gjør med hele slekta til stede. Uansett hvor nære man er. 2
fruBeist Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 Hvorfor fri på typiske merkedager? Er det ikke litt ok å ha en dag som bare er forlovelsesdagen? Er enig med de som sier at frieri skal utføres på tomanshånd.
vivana Skrevet 30. november 2010 #18 Skrevet 30. november 2010 gammeldags eller ikke, men mer romantisk når mannen frir:) det er i hvert fall min mening. Hadde aldri funnet på å fri selv, he he. Den dagen har frir, er jeg 100% sikker på at han vil ha meg. Jeg har flere venniner som synes at det er litt feil når dama frir. La menn være menn, ikke ta alt fra dem;) 1
Lizzee Skrevet 30. november 2010 #19 Skrevet 30. november 2010 Frieriet kan vel tas før jul også kan dere offentliggjøre det på julaften? 3
vivana Skrevet 30. november 2010 #20 Skrevet 30. november 2010 Skal du kjøpe forlovelses ringer til begge også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå