Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal leie leilighet (og ønsker langtidsleie, altså minst 2-3år) og saumfarer finn.no...

I mange annonser står det at de kun ønsker èn person til å leie.

Jeg er singel nå, men det kan jo hende jeg får kjæreste etterhvert.

Bør jeg droppe å vise min interesse for disse leilighetene da? Blir jo litt teit å skrive at jeg er singel nå, men at jeg kanskje får type om en måned, ett år eller hvem vet.

Er det sånt man snakker om når det evt. skjer, og så bare legger på husleia litt pga mer slitasje og evt. strømbruk (om strøm er inkl i leia)?

For grunnen til at folk vil ha èn leietaker er vel at det blir mer slitasje, bruk av varmtvann osv. når man er to? Eller er det andre grunner som jeg ikke har tenkt på?

Og så lurer jeg på hvorfor noen vil ha pendlere til å leie. Stort sett fordi de ikke ønsker noe støy i helgene? Ikkependlere kan jo også være rimelig lydløse... (og så kan d jo være pga "slitasje" og strøm der også da) Hva mer kan være årsakene?

Jeg spurte to utleiere om hvorfor de foretrakk pendlere. Fordi de drar hjem i helgene fikk jeg til svar av begge. Haha, skjønner det er fordi de drar hjem da, men hvorfor er det så himla positivt at de ikke er i leieleiligheten i helgene liksom..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Du har lov til å la kjæresten flytte inn hos deg om du skulle finne deg en. Det er ikke lov for huseier å legge på leia om det skjer, men jeg vil tro det er lov å legge på for ekstra strømforbruk om det er inkludert.

Skrevet

Selv om du får deg kjæreste så har du vel ikkje akkurat tenkt å flytte sammen med kjæresten med ein gang, så eg syns det blir litt dumt å ikkje se på leiligheter som bare vil ha ein leieboer.

Skrevet

Jeg ville styrt unna slike annonser. Det er greit at det er viktig for utleiere å finne hyggelige leietakere, men det er jammen like viktig for leietakere å ha hyggelige utleiere også! En utleier som er så sær at h*n ikke unner leietaker et selvstendig liv med egen bestemmelsesrett virker ikke særlig hyggelig. Mon tro hvilke flere særheter som kan komme frem etter hvert. Disse menneskene virker som pengejagere i mine øyne. Av typen "vi slenger opp en leilighet så billig som mulig, får noen til å sitte helt i ro der, evt. ikke være der i det hele tatt og tjener dermed masse penger med minst mulig utgifter". Alle leier vel ut for å tjene ekstra, men det er fullt mulig samtidig som man respekterer andre mennesker.

Jeg har leid hos utleiere som blandet seg for alt mye i min hverdag, og jeg ble etter hvert psykisk nedbrutt av det. Utleierne jeg leier hos nå flirer når jeg spør høflig om ting, det er da mitt liv og så lenge de får pengene sine og jeg etterlater meg leiligheten i god stand bryr de seg fint lite.

Anbefaler deg å tenke litt over hva slags mennesker utleierne er også, det kan ha noe å si hvor hvordan du vil trives der.

Skrevet

Takk for raske svar!

Hittil har jeg styrt unna å vise interesse for pendlerleiligheter. Og fortsetter med det, etter svarene jeg fikk av de to.

Men synes jeg får korte svar av de fleste jeg viser interesse hos. Hva bør man skrive og ikke i sånne interessemailer?

Det er mange om beinet, vet ikke hva jeg skal gjøre for at jeg virker veldig aktuell for utleier.

Når jeg endelig får kontakt med noen jeg kan være aktuell for, skal jeg se an hvordan de er. Det er viktig at vi kommer greit overens og at det ikke blir noe styr. Men så langt kommer jeg liksom aldri. Har ikke sendt så mange mailer for å vise interesse heller da men...

Sånne mailer bør vel være A4 og "kjedelige"? Kjenner jeg har lyst til å lage en sær og annerledes en, men det tar seg vel ikke ut. :lete:

Skrevet

ei venninne av meg leier ut leilighet på gård, stille og rolig plass uten nærgående trafikk etc. sånn sett perfekt for noen med barn men hun skriver bevisst "ikke egnet for barn" hvis hun skal leie ut da hun har opplevd leietakers unger som sniker seg inn til hestene som står ute, roter med stall og høylager etc.

kanskje slemt men jeg skjønner henne godt.

Skrevet

Ring i stedenfor :)Da oppretter du kontakt med en gang, får gitt et bedre inntrykk og får svar på spørsmålene dine raskt. Avlsutningen på slike samtaler er gjerne en avtale om å komme og se på leiligheten, og det er du jo på god glid :)

Skrevet

Legg ut annonse i lokalavisen, evt på finn.no selv. Mange utleiere, spesielt de som ikke leier ut for å tjene på det, og dermed har lavere pris enn gjengs leie, legger ikke ut annonser selv, for det er for mye mas med telefoner døgnet rundt og overfyllte e-postkasser.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg leier en liten leilighet/hybelleilighet hvor huseierne bare vil ha én person boende, plassmessig kunne sikkert et kjærestepar bodd der i en periode, men jeg skjønner at de bare vil ha en person boende der. Huseierne er kjempegrei, blander seg ikke inn i noe. Jeg ser dem nesten ikke, tiltross for at jeg bruker deres vaskemaskin, noe som innebærer at jeg må inn i deres del av bygningen.

Så lenge du er singel nå, så serr jeg ikke problemet med å leie en leilighet hvor bare en person skal bo. Hvis du noen gang får deg en kjæreste, kan det likegodt være at dere finner noe nytt sammen, eller at du flytter inn hos han/henne.

(og det er greit i huske at livet fort kan ta en ny vending, selv har jeg bodd bare to år på et sted hvor planen var å bo i 4-5 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...