Gå til innhold

Sminke for linsebrukere?

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar ikke hensyn til kontaktlinsene når jeg velger sminke og har aldri problemer med øynene! Har forøvrig brukt linser i ti år, så jeg snakker av erfaring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det på slutten av 80-tallet da jeg begynte med linser. Den kjøpte jeg hos optikeren. Den var ganske dyr, og det var ikke spesielt godt utvalg.

I dag bryr jeg meg ikke. Jeg har brukt dagsliner i et par år, minst - før det månedsliner og før det 9 måneders linser. Det går helt fint, har ikke hatt noen problemer.

Hvis du derimot er litt følsom på øynene, blir lett rød, har andre allergier og sånn, så vær oppmerksom og ta hensyn til øynene dine - de skal vare ganske lenge - men utover det, ser jeg ikke at du må endre på så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shivani

Jeg har brukt linser i 15 år og bruker vanlig make-up. Det eneste du bør passe på er at du bruker skygger og mascara som ikke drysser. Øyensminkefjerner som er oljefri er også en fordel (selv de som er uten olje, men som er "oljete", f.eks. pads og bifasefjernere), da disse kan lage ei sånn ekkel hinne på øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid linser før sminke! Altså: Linser inn, så sminke. Og omvendt; linser ut før du fjerner sminken igjen.

Vær litt forsiktig med vannfast mascara. Noen av dem kan være skikkelig leie hvis du får litt på linsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...