Gjest Gjest Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Vi har to nabofamilier som pleier å gi oss små gaver til jul. Noen ganger har dette kommet litt plums på oss så da har det vært å skynde seg ut for å kjøpe en twistpose. Det er jo ikke særlig originalt, så i år vil jeg være i forkant! Men hva skal jeg finne på?? Det skal jo ikke koste all verden og jeg hadde håpet på å være litt mer kreativ enn å gi sjokolade eller stearinlys. Fjorårets gave fra den ene naboen var egentlig perfekt - brente mandler i ei pen skål. Mandlene ble spist opp og skålen er i en passe størrelse som alltid er kjekt å ha! MEN vi kan jo ikke gi bort det samme i år! Alle forslag mottas med takk, men jeg håper på noe mer kreativt enn twist. :gjeiper:
Lyra Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Jeg lagde en skål av pepperkaker og fyllte med twist og ga til huseier en gang, det ble stor suksess. Særlig hos barna som syns det var kjempemorro å spise skåla da den var tom
Gjest TS Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Det var kreativt! Hvordan laget du den skålen? Som et pepperkakehus uten tak, eller la du en deigleiv oppi en skålform og stekte?
Thorn Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Det var kreativt! Hvordan laget du den skålen? Som et pepperkakehus uten tak, eller la du en deigleiv oppi en skålform og stekte? Eller omvendt, kanskje? Snu en rund, ildfast form på hodet og legg deigen over?
Wonders Skrevet 12. november 2010 #5 Skrevet 12. november 2010 (endret) Skal man være riktig snill, hva med en kanne bensin? eller sukker? Er ikke dette man låner av naboen når man er i bét? Endret 12. november 2010 av Wonders
Gjest TS Skrevet 12. november 2010 #6 Skrevet 12. november 2010 Skal man være riktig snill, hva med en kanne bensin? eller sukker? Er ikke dette man låner av naboen når man er i bét? Der traff du spiker'n på hodet!! Jeg er nemlig den naboen som har vært hos naboen for å låne. Aldri har de vært hos meg... Men jeg har levert tilbake de jeg har lånt så fort jeg har vært i butikken altså... Så jeg tar fortsatt imot forslag! TS
Kate Skrevet 13. november 2010 #7 Skrevet 13. november 2010 Selv synes jeg det er koselig å få mat-gaver. Mye bedre det, enn noe dill-dall som "bare en liten ting for moro skyld" gjerne blir. På små spesialbutikker/delikatesser finner man jo slik mat som man ikke unner seg i det daglige. Hvis man begrenser mengden trenger det heller ikke bli dyrere enn en pose twist. Hva med en pose ekstra god kaffe? Noen få biter eksklusiv marsipan? En god sennep? Sild? Eller kanskje et spesielt godt brød hos en lokal baker?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #8 Skrevet 13. november 2010 Et glass syltetøy fra en lokal produsent pakket inn i et pent kjøkkenhåndkle?
Lyra Skrevet 13. november 2010 #9 Skrevet 13. november 2010 Pepperkakeskål/kurv lager jeg slik: bruker en stor hjerteform og stikker ut 4 eller 5 pepperkakehjerter, alt etter hvordan man vil ha skålen. Man lar ett hjerte være helt og skjærer spissen av resten. Når de er stekt og avkjølt limer jeg dem sammen med sukker med det hele hjertet som bunn.
Gjest TS Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Takk for flere tips og forklaring på pepperkakeskålen! Tror jeg skal vurdere matgave. Ellers så har Jernia tilbud på hyasintvase i dag som jeg kunne kjøpt en hyasint oppi. Selv om slik vase strengt talt er noe som man ikke trenger, men den kan i hvert fall gjemmes i skapet. TS
Gjest Eithne Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 En liten kurv med assorterte kjekser og oster er jo noe som er kjekt å få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå