GreenTea Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg skjønner at det er vanlig å lese igjennom/søke opp gamle tråder, men jeg håper folk vil svare meg selv om det kanskje har blitt svart på før. Har sett igjennom en del og har ikke funnet helt det svaret jeg leter etter. Jeg har lyst til å ta negldesignkurs og jeg har to skoler jeg prøver å finne mer info om/sammenligne: NeglAkademiet og Tone Lise Akademiet. (jeg har vært i kontakt med skolene, men jeg søker altså erfaringer fra de som ikke holder kursene i tillegg) Noen som har tips eller ris/ros på en eller begge skolene, evt.forslag til andre steder som har kurs, så ville jeg bli glad!
JP86 Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har vurdert neglakademiet selv, hørt mye bra om de. de lærer deg det du skal og trenger å vite om hender og negler for å gi kunden mest for pengene.
GreenTea Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2010 Takk for svar Gøy å høre at flere vurderer denne skolen! Bare synd at den ikke er godkjent for lån fra lånekassa :/ Men prøver å se om det blir en mulighet etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 jeg har tatt en del kurs begge steder, og vil absolutt anbefale Tone Lise akademiet!
Gjest Nanette Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Det er med god grunn at skolen ikke er godkjent av lånekassen; Fordi du kommer ikke til å tjene nok i det yrket til å klare deg. Men på hobbybasis som ekstrainntekt er det ok. Har selv gått neglakademiet. Supre produkter og fine behandlinger. Men var ikke fornøyd med kurslederen da hun ikke var flink til å lære bort, samtidig som at de 15-20 000 jeg brukte på utdannelsen der skulle jeg mye heller ha brukt på annet nødvendig istedet fordi det for min del var penger rett i dass. Jeg jobba med det, men med den tida man bruker på ett sett negler og alt det koster i produkter per sett negler så er ikke timesprisen særlig høy.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #7 Skrevet 16. desember 2010 Det er med god grunn at skolen ikke er godkjent av lånekassen; Fordi du kommer ikke til å tjene nok i det yrket til å klare deg. Men på hobbybasis som ekstrainntekt er det ok. Har selv gått neglakademiet. Supre produkter og fine behandlinger. Men var ikke fornøyd med kurslederen da hun ikke var flink til å lære bort, samtidig som at de 15-20 000 jeg brukte på utdannelsen der skulle jeg mye heller ha brukt på annet nødvendig istedet fordi det for min del var penger rett i dass. Jeg jobba med det, men med den tida man bruker på ett sett negler og alt det koster i produkter per sett negler så er ikke timesprisen særlig høy. vet ikke helt om jeg er enig i dette.. har selv jobbet som negldesigner i 13 år og vi absolutt påstå at jeg har en relativt god inntekt. men det kommer selvsagt litt ann på hva man gjør ut av det - har man f.eks egen salong kan man leie ut kabinetter og dermed øke kundemassen, samt at det kan være en fordel å ha kunne tilby flere tjenester enn bare negldesign.
CocoPiaf Skrevet 16. desember 2010 #8 Skrevet 16. desember 2010 Jeg og har vurdert Tone Lise Akademiet! Synes det virker som en bra plass, men jeg klarer aldri å bestemme meg for om det er verdt pengene eller ei..
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #9 Skrevet 17. desember 2010 Jeg og har vurdert Tone Lise Akademiet! Synes det virker som en bra plass, men jeg klarer aldri å bestemme meg for om det er verdt pengene eller ei.. hvis du først har bestemt deg for denne utdannelsen er nok TL Akademiet det beste valget, men du bør tenke over om dette er noe du virkelig vil drive med. det er mange som utdanner seg til negltekniker, men det er ganske få av disse som velger å jobbe med det.. veldig få blir ansatt som negldesiger, de flste er selvstendig næringsdrivende. det tar lang tid å komme i gang, skaffe seg nok kunder, og det er dyrt å kjøpe inn alt man trenger, men på sikt kan man absolutt tjene bra på det og det er en kjempemorsom jobb!!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #10 Skrevet 22. desember 2010 Og man kan bli løsemiddelskadet.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #11 Skrevet 22. desember 2010 Og man kan bli løsemiddelskadet. haha, du mener det?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #12 Skrevet 23. desember 2010 Det er en kjent sak det. Så ja, det mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #13 Skrevet 27. desember 2010 Det er en kjent sak det. Så ja, det mener jeg. HA HA HA .. det er det dummeste jeg har hørt
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #14 Skrevet 27. desember 2010 HA HA HA .. det er det dummeste jeg har hørt Hvorfor skulle det være så usannsynlig? Hvorfor tror du ikke man skulle kunne bli løsemiddelskadet av å stå med nesa i neglelakk og lim hele dagen?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2010 #15 Skrevet 27. desember 2010 Hvorfor skulle det være så usannsynlig? Hvorfor tror du ikke man skulle kunne bli løsemiddelskadet av å stå med nesa i neglelakk og lim hele dagen? Akryl, limstoffer og løsemidler.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Hvorfor skulle det være så usannsynlig? Hvorfor tror du ikke man skulle kunne bli løsemiddelskadet av å stå med nesa i neglelakk og lim hele dagen? hehe..tror nok det går bra, jeg .. de fleste steder har god ventilasjon, og de fleste bruker nok masker.
Janine Skrevet 10. september 2012 #17 Skrevet 10. september 2012 Hei alle sammen! Er det noen som studerte negldesign? Jeg er svært interessert, men finner ikke så mange skoler hvor de har det faget. Så til og med at det koster rundt 68 000 NOK. Finnes det noe billigere? Vil gjerne lære det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå