Gå til innhold

Jeg kan svært lite om katter men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenfor her så var det en katt og den sto utenfor døren og smatt inn tre ganger. Den så voksen ut men kanskje litt ung ut da den var litt tynn ikke fet vertfall. Vi ringte eier som var i Oslo hun var dårlig i norsk men sa at det var andre hjemme om vi ville ta kontakt igjen kunne vi ringe de da det egentlig ikke var hennes katt.

Vi tok katten ut igjen med en gang da noen i familien er svært allergiske mens vi ringte forsvant katten da den fulgte etter en loddselger..

Er det litt kalt for katter å være ute nå?(bor i Trondheim)

Hvordan kan en se alderen på en katt?

Når er katter gamle nok til å finne veien hjem?

?

Jeg kan så lite om katter jeg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke kjempemye om katter jeg heller.men bor dere litt utenfor byen så finner den vel alltids et sted der den kan kryoe inn.om den er tynn kan det jo være at den har mark eller at den har fått lite mat rett og slett.

syns det er så mange som bare git faan i kattene sine.syns synd på dem noen ganger jeg.

Skrevet

Hvis du vet hvem eier er, eller hvem du kan kontakte, så ville jeg gjort det. Da får du kanskje vite mer om katten også, alder f eks. Vet du hvor langt unna den bor? Det er ikke for kaldt for katter å være ute nå, men de bør ikke være ute hele tiden, og ha mulighet for å komme inn (der de bor, mener jo ikke at dere skal slippe den inn). Her jeg bor så jeg en god del katter tidligere i sommer/høst, men nå er det nesten aldri noen ute. Og vår egen katt er også mye innendørs om vinteren. Forøvrig synes jeg ofte folk (ikke nødvendigvis trådstarter) er litt raske til å dømme, katter kan være veldig kontaktsøkende selv om de har det ok hjemme, og det trenger ikke være omsorgssvikt som ligger til grunn om en katt rømmer eller prøver å komme inn hos noen.

Men det er jo kjempefint at du har tatt kontakt med eier. Da katten vår stakk av hadde jeg vært overlykkelig om de som foret ham gjennom flere måneder (han var ganske tjukk da han kom hjem) hadde giddet å sjekke øremerket eller satt inn en annonse i lokalavisa, eller lest de lappene og annonsene vi satte inn...

Skrevet

Katten var merket med telefon nr på halsbånd så det var jo betryggende. Jeg forbinder slik forfølgende adtferd med kattunger...

TS

Skrevet

Katters retningssans er ikke ferdig utviklet før de nærmer seg året.

Men hvorfor står nr til kvinnen på halsbåndet til katten om det egentlig ikke er hennes katt? :klø:

Ga hun deg nr til de som er eierne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...