Vestlandsjente Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 (endret) For et år siden flyttet jeg fra Vestlandet til Østfold, pga min kjære er bosatt her. Har det siste året reist litt rundt i verden, og ellers pendlet litt mellom Vestlandet og Østlandet.. Men NÅ, nå er det på tide at jeg går til anskaffelse av en jobb. Og jeg håpet noen av dere her inne kunne hjelpe meg! Jeg vil søke på butikkjobber som Bik Bok, og H&M, men har ingen erfaring med dette tidligere. Burde jeg skrive i søknaden min: "Som CVen min viser har jeg ikke jobbet i klesbutikk før, men jeg har lett for å lære av andre, og jeg har en stor ståpåvilje. Føler at tiden er inne for å gå videre til nye utfordringer og gjøre noe jeg virkelig har lyst til." Og burde jeg legge ved et bilde? Jeg søker ikke på noen utlyst stilling, for i denne byen er det ikke en eneste utlyst butikkmedarbeiderstilling utlyst. Tenkte derfor å gå rundt å levere søknader på senteret her, men jeg gruer meg. Hva burde jeg si til dem når jeg kommer? "Hei, jeg vet dere ikke utlyser noen stilling, men her er CVen min" Hjelp meg! Endret 10. november 2010 av Vestlandsjente
Gjest Spinell Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Ikke fortell om hva du ikke kan og ikke har erfaring med. Det klarer de som leser en CV fint å se på egenhånd. Legg heller vekt på hva du kan og hva du er interessert i. Skriv litt om motivasjonen din for å søke den typen stillinger du gjør, og flett inn hva som enn kan være relevant av bakgrunn og erfaring. Du søker sikkert fordi du er interessert i moter og klær. Har du erfaring med kundebehandling i en eller annen sammenheng - skriv det. For butikkjobber er framtoning av betydning. Derfor skader det ikke å legge ved et godt bilde av deg selv. Vær deg selv, men selvsagt på en positiv måte, når du oppsøker potensielle arbeidsgivere. Siden du har observert at slike stillinger ikke lyses ut, er det lett å tenke seg at stillinger blir besatt via bekjentskaper. Dersom du kjenner noen som jobber i den typen butikker du ønsker å jobbe i, spør om de vet om noe ledig!
Vestlandsjente Skrevet 11. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2010 Ingen som har noen fler tips?
Joyce Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Butikksentre bruker å utlyse alle ledige stillinger på nettsidene sine. Da jeg søkte butikkjobb for en del år siden, så skrev jeg søknad på alle som var av interesse og leverte ut 12 søknader. Jeg har jobbet 6-7 år i butikk og hadde ikke sett negativt på ei jente som kom inn og sa "hei, jeg er ny i byen og trenger jobb. Kan dere ta i mot cv'n min?" Og jeg mener ikke å "rakke ned" på typen jobb du søker, men butikksjefer i klesbutikker vet godt at man ikke kan sette store krav til utdanning og erfaring til søkerne sine. De setter stort sett personlighet og interesser høyest. Lykke til da
Tevez Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 (endret) Samboeren er butikksjef på H&M og hun vurderer ingen som ikke tar seg tid til å spørre etter "den som er ansvarlig for ansettelser", håndhilse, smile og levere en CV. Bilde er ikke noe krav, men har du et fint passbilde skader det ikke. Du må innstille deg på å være fleksibel, effektiv og imøtekommende. Er det noe du klarer så skriv det for all del på cven. Regn med å måtte jobbe når det passer butikken så kan du senere være den som får fri når du vil. Husk å følge opp søknaden din og om du ikke hører noe på et par uker er bare å ta en telefon. De har mange søkere og noe må du gjøre for å skille deg ut, eller i det minste virke interessert Edit: Glemte den ting.. Ser andre her har nevnt det også: Du trenger ikke unnskylde deg for alt. Du skriver "Har ikke jobbet i butikk tidligere, men.." "Vet dere ikke søker folk, men..". Mye bedre å fokusere på det posetive: "Jeg syntes det virker spennende" "jeg interesserer meg for" "om det skulle være behov for en ansatt kan jeg tiltre på kort varsel". Endret 11. november 2010 av Tevez
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå