AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Hei. Jeg lurte på om dere syntes det har noe å si hvor lenge man har vært sammen til man forlover seg? Hvor lenge vil du ha vært sammen med noen før du forlovet deg? Bare sånn ca, avhenger jo av hva du føler osv osv. Mange av mine venner var kun sammen med typen i ca 1 år før de forlovet seg, jeg har vært sammen med min i snart 5 og har ikke forlovet meg. men syns det er tidlig, er bare 23 år liksom.. men vet at jeg elsker han, og er ganske sikker på at dette er gutten i mitt liv.
Anglofil Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Vi hadde vært sammen i nesten to måneder da vi forlovet oss. Så det er ingen fasit nei. Mvh Yvonne 1
Thinkerbelle Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Jeg harre vært sammen med min kjære i eksakt 6 år den dagen han fridde - min søster hadde vært sammen med sin kjøre i 18 mnd når han fridde, en annen venninne var sammen med kjæresten i 6 mnd da de forlovet seg osv osv.. Jeg kan bare snakke for meg selv: hadde jo vært sammen med kjæresten min ganske lenge, men jeg begynte først å føle meg klar for å gifte meg ca 1 år før han fridde.. Tidligere så har jeg syns det var for tidlig - jeg har alltid elsket han og tenkt han var den rette, men jeg ønsket ikke å gifte meg før etter en stund...
FruN Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Vi forlova oss ca en mnd etter vi ble sammen, men hadde kjent hverandre et par år før det igjen. Men ingen fasit, det spørs når man føler seg lar for det - begge veier, selvfølgelig
Jade Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Dere forlover dere når dere har bestemt dere for at dere vil gifte dere med hverandre. Om det tar 2 dager eller 15 år før dere bestemmer dere for det, er revnende likegyldig.
starligt Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 kjempestor forskjell vet jeg.forlova meg etter litt over 6 år.
Hedda-78 Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Nei, tid har ikke noe å si. Man forlover seg da ikke etter en viss tid, man forlover seg når man bestemmer seg for at man har lyst å gifte seg.
Niennas Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Vi forlovet oss etter fire måneder, også har vi Christine Koht som fridde til kjæresten sin for 2(???) år siden, etter de har vært sammen i tyve år.
lilleGrethe Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Dere forlover dere når dere er klare for det! 5 år sammen er passe for mange, men som du sier har dere god tid på dere når du er 23 år gammel. Ikke at det nødvendigvis er for tidlig for alle, men det skal føles riktig for dere begge. Kos dere som kjærester/samboere, så kan dere begynne å snakke om forlovelse når dere er klare for det.
Sølvdugg Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Vi har (som du ser under) vært sammen i nesten 10 år, og enda er vi ikke forlovet. Jeg ønsker å gifte meg ca et år etter jeg blir forlovet, og siden økonomi, studiehverdag osv ikke har gjort dette mulig for oss enda, er vi fremdeles bare samboere. (Nå begynner hverdagen å roe seg for oss, og begge to begynner i arbeid etter nyttår, så kanskje det blir forlovelse på meg også om ikke så lenge )
kallekrakil Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 Hei. Jeg lurte på om dere syntes det har noe å si hvor lenge man har vært sammen til man forlover seg? Hvor lenge vil du ha vært sammen med noen før du forlovet deg? Bare sånn ca, avhenger jo av hva du føler osv osv. Mange av mine venner var kun sammen med typen i ca 1 år før de forlovet seg, jeg har vært sammen med min i snart 5 og har ikke forlovet meg. men syns det er tidlig, er bare 23 år liksom.. men vet at jeg elsker han, og er ganske sikker på at dette er gutten i mitt liv. Har ikke så mye å si hvor lenge en er sammen før en forlover seg, men om en da ikke gifter seg innen et halvt-et års tid blir det bare dumt. Langvarige forlovelser som går over flere og flere år ser ut som noe som en av partene egentlig har ombestemt seg.
etterpåklatten Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Vi forlova oss etter 3 mnd. Har kjent hverandre i 8 mnd Han er det beste som har skjedd meg etter mine to barn
monica86 Skrevet 13. november 2010 #13 Skrevet 13. november 2010 Vi hadde vært sammen i 10 måneder når vi forlovet oss, jeg var da 17! år gammel, vi har nå vært forlovet i 7 år og endelig kommer drømmebryllupet:)
Brazil-girl Skrevet 16. november 2010 #14 Skrevet 16. november 2010 Tid har ingenting å si. Man forlover seg når man vil være i sammen akkuratt med deg/denne personen for resten av livet! Så klart skal begge føle det samme;) Vi forlovet oss etter å ha vært i sammen i 1,5 år og giftet oss 1 år seinere Men samtidig kjenner jeg flere par som har vært samboere i ganske langt periode, f.eks. ei jeg kjenner har vært samboer i 10 år før han fridde!!!
Fanteria Skrevet 16. november 2010 #15 Skrevet 16. november 2010 TS: Jeg ble sammen med min kjære for 6 år siden. Jeg er bare året eldre enn deg og vi har begynt å prate om forlovelse nå. Jeg var forlover til bestevenninna mi i sommer, de forlova seg etter 2 mnd og giftet seg etter 5 år sammen. Jeg finner forlovelse som noe naturlig nå. Jeg er ferdig med å studere, vi har kjøpt leilighet og er på mange måter sterkere nå enn noen gang. Jeg vet jeg elsker han og håper han snart er klar for å ta neste steg
fruBeist Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 (endret) Min bror forlova seg etter 6 uker, og de hadde akkurat blitt kjent da de ble sammen. De gifta seg ca 1,5 år senere, og feira 10 åra bryllupsdag i år. Jeg og kona forlova oss vel egentlig aldri som så, men satte bryllupsdato etter nesten 2 år, og gifta oss ca 4 måneder etter det, nå i september. Både jeg og min bror sa med en gang vi ble sammen med våre respektive at This is IT. Jeg er forøvrig 30 og min bror var 23 da de gifta seg. Det er veldig individuelt når man føler seg klar for forlovelse. Det finnes ingen fasitsvar. Man må bare finne ut når det er riktig or begge parter. Endret 16. november 2010 av fruBeist
Bubblerock Skrevet 16. november 2010 #17 Skrevet 16. november 2010 Har ikke så mye å si hvor lenge en er sammen før en forlover seg, men om en da ikke gifter seg innen et halvt-et års tid blir det bare dumt. Langvarige forlovelser som går over flere og flere år ser ut som noe som en av partene egentlig har ombestemt seg. Jeg synes det blir litt trist å si at om man ikke gifter seg innen et halvt eller et års tid så er det bare dumt å forlove seg. Det kan jo være faktorer som økonomi eller andre ting som skjer at man ikke har mulighet til å gifte seg innen den tiden. Koselig å forlove seg, spiller ingen rolle om man er forlovet i to måneder eller fire år før man gifter seg synes nå jeg da
AnonymBruker Skrevet 16. november 2010 #18 Skrevet 16. november 2010 Å være forlovet bare fordi "det er så romantisk og et bevis på vår kjærlighet" og at det tar mer enn 2 år før man gifter seg er bare latterlig. Folk har visst ikke fått med seg at ordet forlovelse faktisk har en betydning. Kan ikke bare begynne å tillegge ordet andre betydninger fordi det passer en selv. Synes det er for tidlig å forlove seg når man ikke engang har bodd sammen og opplevd hverdagen sammen på godt og vondt. Da har man umulig sett alle sier av hverandre. Bare slike viktige småting kommer jo frem når man bor sammen, og ikke etter 2 mnd som kjærester.
fruBeist Skrevet 16. november 2010 #19 Skrevet 16. november 2010 Å være forlovet bare fordi "det er så romantisk og et bevis på vår kjærlighet" og at det tar mer enn 2 år før man gifter seg er bare latterlig. Folk har visst ikke fått med seg at ordet forlovelse faktisk har en betydning. Kan ikke bare begynne å tillegge ordet andre betydninger fordi det passer en selv. Selvfølgelig kan man tillegge ordet andre betydninger fordi det passer en. Folk gjør jo det hele tida, her med tanke på forlovelse. Om du eller jeg eller hvemsomhelsten på KG eller alle andre plasser mener det er riktig, er et helt annet spørsmål.
Anglofil Skrevet 16. november 2010 #20 Skrevet 16. november 2010 Har ikke så mye å si hvor lenge en er sammen før en forlover seg, men om en da ikke gifter seg innen et halvt-et års tid blir det bare dumt. Langvarige forlovelser som går over flere og flere år ser ut som noe som en av partene egentlig har ombestemt seg. Personlig finner jeg det å gifte seg seks måneder etter forlovelsen som altfor kort tid for meg personlig, og jeg skjønner folk venter minst ett år etter forlovelsen. Det tar ofte litt tid å planlegge, og en del bookinger bør skje minst ett-to år i forveien, og da kan det være vanskelig å gifte seg så raskt etter en forlovelse. Når vi gifter oss har vi vært forlovet i nesten tre år, eller to år og ti måneder for å være eksakt. Grunnen har rett og slett med økonomi å gjøre, og det tror jeg også er grunnen til at en del venter. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå