Gå til innhold

Er valpen syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en valp hjemme på 8 måneder som har vært syk i vel en ukes tid nå. Det begynte med at hun spydde en del, og hadde ikke matlyst. Hun var aldri slapp, lekte godt og gjorde fra seg. Men siden hun spydde såpass mye uten grunn og hadde litt tarmgass, tok vi henne med til dyrelegen hvor vi fikk en kur hun skulle gå på fordi de fant ut at hun hadde dårlige(?) bakterier i tarmene. Da fikk hun en medisin som jeg ikke husker hva heter, og tilrettelagt kost. Nå trodde jeg at hun hadde blitt bedre, spying har stoppet og igår og dagen før var hun helt normal.

I morges når jeg skulle ta henne ut av buret sitt etter natten var hun helt gjennomvåt i pelsen rundt munnen og helt ned på potene. Nå når hun ligger på et pledd eller noe, blir pleddet gjennomvått. Det er ikke tiss eller spy denne gangen, mest sannsynlig sikkel. Hun har felt alle sine tenner og fått nye, så jeg tror ikke det er flere tenner på gang. Hun er veldig slapp og hun SUKKER. Noe hun valigvis aldri gjør.

Jeg blir skikkelig bekymret, jeg vet ikke hva som feiler henne. Hjelp????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt dyrlegen med en gang!

Skrevet

Hun var hos legen i dag, men de fant ingenting og forstod ikke hvorfor hun siklet så mye. Så nå får vi vel bare vente...

Skrevet

sikkel kan komme fordi hunden er kvalm.

Tipper du fikk zoolac og noen probiotika tabletter.

Tok vetrinær tempen på hunden? Noen andre former for sjekk?

OM hunden har hatt mageproblemer,burde den ha fått litt skånefor/spesial for

med instruksjoner om mengde osv.

Forsøk å kun gi spesial for om vetrinær har foreskrevet dette.Kutt ut alt menneskefor,go'biter,tyggebein osv. Kun ren skånemat for magen og zoolac en ukes tid

Om vovva ikke er blitt sitt vanlige jeg,ville jeg ha fått den sjekket hos vetrinær igjen

Skrevet

Jeg trodde hunder siklet mye når de har feber. Men kan være jeg tar feil.. men ville gått til en annen vetrinær også jeg. Bare for sikkerhets skyld.

Håper valpen din blir rask bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...