AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Den 15 skal studenter få utbetalt stipendet sitt, men ofte får vi det dagen før. DEnne måndten er den 15 på en mandag, tror/vet noen av dere om vi da vil få stipendet utbetalt på fredag den 12 da??? Trenger penger
Elensire Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Nå er det lån som utbetales den 15 hver månede. En hvis del av dette lånet blir omgjort til stipend, og trukket fra det totale lånet en har hos lånekassen, ved bestått eksamen hvert semester. en liten forskjell på det. Så sant ikke den 15 faller på en lørdag eller søndag så blir det utbetalt den dagen som er den 15 hver månede. det vil si at hadde det vært den 13 på fredag, og den 15 falt på søndagen, så ville vi ha fått pengene utbetalt på fredag. men i og med at den 15 faller på mandag, som er en vanlig virkedag, så er det mandag vi får utbetalt lånet så du må nok vente litt til dessverre!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Dette er det sjette året jeg studerer, og jeg har aldri pr dags dato fått lånet den 15. Det er alltid på konto senest den 14., så jeg er rimelig sikker på at det er på konto enten torsdag eller fredag! Sannsynligvis fredag.
Elensire Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 det syns jeg høres rart ut. Jeg har alltid fått lånet mitt utbetalt den 15 presis. og jeg har sjekket i slike helger som kommer nå, om jeg har fått det tidligere, eller om jeg har måttet vente inntil mandagen. Har aldri fått det på konto før den 15, med mindre den 15 har falt på en lørdag eller søndag.
Gjest goodtwin Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Jeg har også alltid fått lån/stipend, kall det hva du vil, før den 15. Tidlig på morgenen den 13 eller 14 piper det i telefonen min som forteller at neste måneds overlevelsespenger er på plass. Vet ikke hvordan det blir denne uka, men jeg blir ikke overrasket om pengene kommer på fredag morgen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Merkelig! :klø: Kanskje det har noe å si hvilken bank man har da? Ikke vet jeg.
kallekrakil Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Jeg ville nok sjekket kontoen på fredag, jeg
Elensire Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Merkelig! :klø: Kanskje det har noe å si hvilken bank man har da? Ikke vet jeg. Ja, jeg syns og det var merkelig :klø: kan selvfølgelig hende at banken har noe å si. eller kan det ha noe å gjøre med hvilken offentlig skole/universitet en går på? at de begynner utbetalingene noen dager før (som er naturlig) og at de som går på de universitet og skoler de utbetaler til først får pengene før den 15? Hadde virkelig ikke gjort noe om jeg fikk de før den 15 altså
Drhansen Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 Eg har erfart at stipende alltid kommer den 15. Er ikke ofte eg har fått det før. Så eg tror det kommer på mandag, men krysser fingrene på at det kommer på fredag
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 Til meg kommer studielånet alltid en virkedag før den 15, dvs når 15 faller på mandag får jeg alltid lånet på fredag. Det kommer inn mellom kl 15 og 16 på kontoen. Men om jeg skal sjekke nettbanken, så bokføres det sjeldent før.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #11 Skrevet 10. november 2010 Til meg kommer studielånet alltid en virkedag før den 15, dvs når 15 faller på mandag får jeg alltid lånet på fredag. Det kommer inn mellom kl 15 og 16 på kontoen. Men om jeg skal sjekke nettbanken, så bokføres det sjeldent før. Jeg har forøvrig nordea
Gjest Applestore Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Hos meg faller det også alltid før. og det gjorde det når jeg fikk lønninger også. Jeg bruker DNB nor
Red headed girl Skrevet 10. november 2010 #13 Skrevet 10. november 2010 Nå er det lån som utbetales den 15 hver månede. En hvis del av dette lånet blir omgjort til stipend, og trukket fra det totale lånet en har hos lånekassen, ved bestått eksamen hvert semester. en liten forskjell på det. Jeg tror ts skjønner hvordan systemet fungerer selv om hun kalte det for stipend.. :gjeiper: Hos meg fungerer det som sistnevnte her, jeg får det alltid en virkedag før den 15. 1
Neala Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 Nå er det lån som utbetales den 15 hver månede. En hvis del av dette lånet blir omgjort til stipend, og trukket fra det totale lånet en har hos lånekassen, ved bestått eksamen hvert semester. en liten forskjell på det. Der tar du nok feil, det er mange som bare har stipend også. Jeg har ikke lån, bare stipend, og det kan jo hende TS har også. Og det lånekassen sier er at pengene skal være på konto innen den 15., så hadde den 15 vært på en søndag hadde du fått det på fredagen. Men siden det er på en mandag, så må du kanskje vente til da
Red headed girl Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 (endret) Der tar du nok feil, det er mange som bare har stipend også. Jeg har ikke lån, bare stipend, og det kan jo hende TS har også. Og det lånekassen sier er at pengene skal være på konto innen den 15., så hadde den 15 vært på en søndag hadde du fått det på fredagen. Men siden det er på en mandag, så må du kanskje vente til da Ja, viss du går på vgs er det vel stipend det heter, men ved høyere utdanning blir det vel i utgangspunktet utbetalt som lån først, og så blir det omgjort til stipend når du har bestått eksamen..? Men jeg kaller det fortsatt som stipend jeg da! Endret 10. november 2010 av Red headed girl
Neala Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 Ja, viss du går på vgs er det vel stipend det heter, men ved høyere utdanning blir det vel i utgangspunktet utbetalt som lån først, og så blir det omgjort til stipend når du har bestått eksamen..? Men jeg kaller det fortsatt som stipend jeg da! Det er stipend helt til etter eksamen, da blir det omgjort til lån hvis du ikke består
Red headed girl Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 Det er stipend helt til etter eksamen, da blir det omgjort til lån hvis du ikke består Hm, merkelig at jeg (som bare har såkalt stipend) støtt og stadig får brev om at lånet mitt er omgjort til stipend da.. Fra Lånekassen: (http://lanekassen.no/templates/Page____5549.aspx) "Støtten du får fra Lånekassen blir utbetalt som lån. Deler av lånet blir gjort om til stipend etter at du har bestått eksamen eller når du har bestått hele utdanningen."
Neala Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 Hm, merkelig at jeg (som bare har såkalt stipend) støtt og stadig får brev om at lånet mitt er omgjort til stipend da.. Fra Lånekassen: (http://lanekassen.no/templates/Page____5549.aspx) "Støtten du får fra Lånekassen blir utbetalt som lån. Deler av lånet blir gjort om til stipend etter at du har bestått eksamen eller når du har bestått hele utdanningen." Haha, så rart, for alle jeg kjenner har stipend som blir omgjort til lån Men den der lånekassen er ikke alltid helt stabil da
Gjest Applestore Skrevet 10. november 2010 #19 Skrevet 10. november 2010 Jeg har lån som blir gjort om når jeg står til eksamen, men kaller det fortsatt for stipend
Red headed girl Skrevet 10. november 2010 #20 Skrevet 10. november 2010 Haha, så rart, for alle jeg kjenner har stipend som blir omgjort til lån Men den der lånekassen er ikke alltid helt stabil da Nei, men jeg kaller det fortsatt for stipend, for det er jo i utgangspunktet det det er! At lånekassen ikke er stabile, det er i alle fall sikkert og visst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå